1

درخشش دروازه بان ها و تساوی بدون گل دو تیم

جدال دو تیم فوتسال شهید مبارکی و گنج پدر سرعین حاصلی جز تساوی بدون گل در بر نداشت.

در شبی که تقریبا تمامی صندلی های ورزشگاه شهید آسمانی اردبیل پذیرای علاقه مندان به فوتسال بود دو تیم برای تثبیت موقعیت در دور دوم رقابت ها و کسب سه امتیاز بازی برای هموار کردن راه صعود در مقابل همدیگر صف آرایی کردند.

بهره بردن تیم شهید مبارکی از یاران فوتسالی در ترکیب خود نقطه قوت این تیم به شمار می رفت ولی گنج پدر از همان لحظه نواخته شدن سوت آغاز بازی نشان داد که با نقشه قبلی و آشنایی کامل با سبک بازی و ویژگی های تک تک بازیکنان با هدف حفظ دروازه و تکیه بر ضدحمله برای گشودن دروازه رقیب پا به میدان رقابت گذاشته است.

یاران گنج پدر در اجرای این هدف خود موفق عمل کردند تا جایی که در ضد حمله ها فرصت لازم برای گشودن دروازه حریف قدر پیدا کردند که کم دقتی مهاجمان و آمادگی فیروز فخری خیاوی دروازه بان نام آشنای شهید مبارکی آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشتند.

تیم شهید مبارکی نیز برای باز کردن قفل دروازه حریف تلاش زیادی کرد اما حضور دروازه بانی فوتسالی به نام حسین آرامش در درون دروازه و بازیکنی به نام بهزاد خسروی خنثی کننده برنامه های آنها برای دستیابی به دروازه گنج پدر بود. در 10 ثانیه به پایان بازی شوت زیبای علی اشرفی زمینه را برای گل تیم شهید مبارکی فراهم کرد که درخشش آرامش و مهار توپ حکم به تساوی صفر بر صفر و تقسیم امتیازات بین این دو تیم داد.

در حاشیه

عوامل تحریک تماشاگران

حضور پر تعداد تماشاگران طرفدار تیم شهید مبارکی و تشویق یکپارچه آنها جو خاصی را در ورزشگاه ایجاد کرده بود. در این دیدار تماشاگران شهید مبارکی تلاش بر حفظ آرامش و عدم توجه به حاشیه داشتند و سعی خود را بر آن استوار کرده بودند که به حاشیه ها و برخی جوسازی ها اهمیتی قایل نشوند . هر چند که در پنج دقیقه به پایان بازی حرکت هایی مبنی بر تحریک آنها و به هم زدن فضای مناسیب ورزشگاه انجام پذیرفت ولی با هوشیاری عوامل اجرایی مسابقات و حضور به موقع و مؤثر مامورین نیروی انتظامی امکان عمل از معدود افراد حاشیه ساز گرفته شد و بازی روال عادی را در پیش گرفت.

اعتراض های مکرر رمضان زاده

یکی از نکات قابل توجه این بازی اعتراض های یار نام آشنا و فوتبالی تیم گنج پدر، مهدی رمضان زاده از پانزدهمین ثانیه آغاز رقابت ها بود. رمضان زاده با کارنامه فوتبالی خوب خود یکی از بازیکنان محبوب در بین تماشاگران فوتبال اردبیل است. بازیکنانی در چنین موقعیت نباید با اعتراض های پیاپی و در بیشتر موارد بی دلیل به آشفته کردن جو ورزشگاه اقدام کنند. عدم آشنایی کامل فوتبالی ها با قوانین داوری فوتسال می تواند یکی از عوامل اعتراض فوتبالی ها به داوری های فوتسال تلقی شود. رمضان زاده را به عنوان بازیکنی که برای فوتبال اردبیل زحمت کشیده است، دوست داریم و از وی انتظار می رود در صورت حضور در رقابت های فوتسال در حفظ جایگاه و موقعیت خود کوشا باشد.

میهمانان جایگاه

در این بازی جایگاه مخصوص میهمانان زیادی داشت . از جمله افراد حاضر در ورزشگاه می توان از عوض نخست رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل، مهندس مهدی پاشایی مدیر عامل باشگاه بهراد و دیگر عوامل آن باشگاه، حامد آقایی بازیکن فصل پیش پرسپولیس تهران و جمعی از پیشکسوتان فوتبال نام برد که  برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور داشتند.

پر تماشاگرین تیم

بعد از نواخته شدن سوت پایان بازی توسط زیاد فروتن داور اول این دیدار در کم ترین زمان ممکن تماشاگران ورزشگاه را ترک کردند و دیدار دوم آن شب را تعداد اندکی از تماشاگران تماشا کردند. تیم شهید مبارکی را می توان پرطرفدارترین تیم این دوره از رقابت ها نام برد.

هاچان قیامت توشر

وقتی تماشاگران و هواداران تیم شهید مبارکی شعار هاچان قیامت توشر را سر دادند پیشکسوتان حاضر در ورزشگاه به یاد مرحوم اژدر بابازاده یار فراموش نشدنی ورزش و فوتبال منطقه افتادند. به یاد آوردند آن روزهای اوج فوتبال را که تماشاگران با هدایت و رهبری اژدر عمی در سکوهای ورزشگاه تختی این شعار را سر می دادند و انگیزه لازم و کافی در بازیکنان فوتبال اردبیل ایجاد می کردند.

ورزش اردبیل بعید است که دیگر عاشقی صادق، مؤمن، صاف ، پاکدل، زحمتکش، و به تمام معنی انسانی دوست داشتنی چون مرحوم اژدر بابازاده را به خود ببیند. یادش گرامی باد