1

صعود تیم شهید نونهال

در شبی که کام همه ایرانی های ورزشدوست از صعود مستقیم تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی به جام جهانی شیرین شیرین بود در رقابت های فوتسال جام رمضان اردبیل تیم شهید نونهال سند صعود به دور بعدی رقابت ها را امضائ کرد.
در اولین دیدار یکشنبه شب دو تیم گنج پدر سرعین و بازرگانی حسن پناه ر وبروی یکدیگر صف آرایی نمودند. در نیمه اول این دیدار سهم هر یک از تیم ها یک گل بود، سینا گل محمدی گل تیم گنج پدر را به ثمر رساند و محمد جهانگیری نیز بازی را به تساوی کشاند.در نیمه دوم تلاش هر دو تیم نتیجه ای در بر نداشت و در نهایت این بازی با همان نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تکلیف صعود کنندگان از این گروه به  روزهای آینده کشیده شود.
در تیم حسن پناه ، رضا طلوعی یکی از بازیکنان مؤثر و نام آشنای  این تیم غایب بود. غیبت این بازیکن که بنا به مشکلات شخصی و با اجازه کادر سرپرستی تیم بوده است در بازی تیم بی تاثیر نبود.
دومین دیدار دوشنبه شب را تیم های همیاران پاک و تیوا ماشین برگزار کردند. از همان لحظه ای که زیاد فروتن سوت آغاز بازی را به صدا درآورد یاران هر دو تیم نشان دادند که کسب سه امتیاز و دستیابی به دروازه حریف در دستور کار آنها قرار دارد و در این میان بازیکنان تیم تیوا ماشین که از نعمت بهره بردن از نیمکت قوی برخوردارهستند فکورانه و حساب شده و با برنامه بازی کردند.
در هر دو تیم چهره های معروف فوتبالی و فوتسالی حضور داشتند. حضور وحید عزیزی دروازه بان راه آهن تهران ، مهدی واثق، سجاد عرفانی و مصطفی نوبخت در تیم همیاران و فوتسالی هایی چون علی خرمی، سعید شجاعی، محمد اعظمی، حامد عباسپور و سجاد بهرامیان در تیم تیوا ماشین حساسیت این دیدار را به حد کافی بالا برده بود.
در دقیقه 13 تیوا ماشین اولین خطای تیمی خود را توسط عباسپور انجام داد که داور، این بازیکن را با کارت زرد تنبیه نمود . این حرکت داور مورد اعتراض یاران این تیم قرار گرفت . نیمه اول این دیدار حاصلی جز تساوی بدون گل در بر نداشت.
بعد از گذشت شش دقیقه از آغاز نیمه دوم محمد اعظمی با تیزبینی و دقت هرچه تمام تر قفل دروازه وحید عزیزی را باز کرد. بعد از این گل یاران همیاران پاک برای جبران گل خورده همه توان خود را به کار بستند تا در دقیقه 16 نیمه دوم توانستند روی شوت زیبای محسن تیموری گل تساوی را در درون دروازه تیوا ماشین بکارند.
بعد از گل تساوی بازی فکورانه و حساب شد ه تیوا در دقیقه 19 نتیجه داد. در این لحظه و در یک دقیقه به پایان مسابقه توپ ارسالی از اوت علی خرمی را مرتضی رحیمی استادانه با تور دروازه همیاران آشنا کرد و دومین گل تیم خود را به ثمر رساند. در ثانیه های پایانی این دیدار اتفاق خاصی رخ نداد .
سومین دیدار این شب را تیم های شهید نونهال و کوهی که هر از بازیکنان با تجربه و تخصصی فوتسال بهره می بردند برگزار نمودند..
نکته جالب این دیدار این بود که هر دو مربی و بیشتر بازیکنان دو تیم سابقه قهرمانی در جام رمضان را داشتند و تیم فوتسال کوهی که مدافع عنوان قهرمانی است با انگیزه بیشتری مقابل حریف صف آرایی کرد.
از سوی دیگر تیم شهید نونهال که در بازی گذشته خود مقابل تیم توانمند شهدای مدافع حرم قاطعانه پیروز شده بود به دنبال قطعی کردن صعود خود به جمع 8 تیم برتر بود که همین مسئله باعث شد تا آنها توسط محمد برزگر در نیمه اول به گل برسند.
در نیمه دوم طوفان کوهی به پا شد تا با دو گل سجاد حمزه زاده همه ورق ها برگردد و آنها تیم پیروز بازی باشند در حالی که چند دقیقه بیشتر از بازی باقی نبود شهید نونهال نشان داد که صعودش به این مرحله و پیروزی هایش بی دلیل نبوده و توانست توسط علی پارسا اصل به گل تساوی دست یابد.
بازی نیز با همان نتیجه دو بر دو به پایان رسید تا دوئل دو تیم باتجربه و پر ستاره فوتسالی برنده ای نداشته باشد هر چند این تساوی حکم صعود تیم شهید نونهال را نیز به مرحله بعد امضا کرد.