1

حرمت شکنان نان به نرخ روز خور

یکی از مهم ترین معضلات رفتاری و نا به هنجاری های فرهنگی ورزش استفاده از ادبیات غیر قابل قبول و اظهارات توهین آمیز از سوی کسانی است که سنگ ورزش را به سینه می زنند و خود را در این عرصه صاحب فکر و اندیشه و سبک می دانند.
متاسفانه با رواج استفاده از فضای مجازی عده ای امکان آن را پیدا کرده اند تا عقده های چندین ساله را بگشایند و با استفاده از این فضا حرمت شکنی بکنند و بی نزاکتی ها را به اوج برسانند.
تاسف در چنین مواردی وقتی بیشتر می شود که رفتار این قبیل افراد شناخته شده و دارای گذشته ای نه چندان قابل دفاع، از سوی بسیاری از حاضران در آن فضا، چه از دست اندرکاران ورزش و استخوان خرد کرده ها و چه از طرف صاحبان اندیشه محکوم نشده و با سکوت در مقابل چنین رفتارهای خودخواهانه به جری تر شدن و هتاکی هر چه بیشتر کمک و مساعدت می نمایند.
برخی ها که سنگ ورزش را بر سینه می زنند و به نوعی خود را در ورزش منطقه صاحب حق قلمداد نموده و برای آن نفشه ها می کشند در مواردی می توان گفت که در رواج این گونه نا به هنجاری سهم بیشتری به خود اختصاص داده و همه چیز را فدای منفعت طلبی و قدرت طلبی خود می کنند.
آنهایی که فکر می کنند می توانند با قلدرمآبی ها، باند بازی ها و زیاده خواهی ها به هر آنچه که می خواهند در ورزش می رسند خیال باطلی می کنند چرا که بارها گفته شده که حنای این قبیل مدعیان خود بزرگ بین دیگر در بین ورزشی ها حنایی ندارد.
در جامعه ورزش می توان به افرادی برخورد کرد که علی رغم استفاده مستقیم و غیر مستقیم از ورزش باز در اندیشه منت گذاشتن بر جامعه و سرپوش نهادن بر رفتارهای غلط خود می باشند. کسانی که سال ها به ورزش اردبیل پشت کرده و در خارج از اردبیل سکنی گزیده و در آن سال ها کوچک ترین قدمی در راه ورزش این دیار بر نداشته اند نمی توانند الآن سنگ آن را به سینه زده و به همه تعیین تکلیف نمایند.
این ها هر زمانی که منافعشان تامین شود سینه چاک ورزش اردبیل می شوند و هر وقت که ببینند برای آنها تره ای خشک نمی شود داد و فریاد راه انداخته و به همه حمله می کنند و خود را از هر گونه قلدرمآبی و توقعات آنچنانی هم به دور می دانند.
آنهایی که خود را تافته جدا بافته می دانند و حتی در مواقع بحرانی، ورزش اردبیل را تنها گذاشته و راه خود را در پیش گرفته اند باید بدانند که با پرخاشگری و بد و بیراه گویی به این و آن و اهانت و حرمت شکنی راه به جایی نخواهند برد.
موضعگیری در برابر زحمتکشان واقعی ورزش و تلاش برای خاموش کردن صدای رسای آنها اقدامی عبث و بیهوده است. برازنده نیست برخی ها در کنار تشک بنشینند و فریاد لنگش کن سر بدهند و آنگاه برای دیناری به ورزش اردبیل پشت کرده و از زمین و زمان نیز طلبکار باشند.
ورزش اردبیل مدیون آنهایی است که سال ها با همه کمبود ها و مشکلات سوختند و ساختند . ورزش منطقه تعلق به آنهایی دارد که هیچوقت به خاطر پول آن را تنها نگذاشتند و برای سربلندی اش از خود مایه گذاشته و برای سرافرازی اش شب و روز تلاش کردند.
ورزش اردبیل حاصل زحمات کسانی است که برای ورزش اردبیل دلسوزی کردند و در غم و اندوه و شادی آن شریک شدند و همیشه در متن حوادث قرار گرفتند. در این میان آنهایی که تا دیروز حتی با تغییر سبک حرف زدن خودبه ورزش این دیار می خندیدند و هزاران ایراد می گرفتند حالا در زمان خستگی و از پای افتادنشان نمی توانند در مورد آن اظهار نظر کرده و میدان داری بکنند.