1

برخورد قاطع با هنجار شکنی ها یک امر ضروری و واجب

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مسابقات فوتسال جام رمضان با هر گونه رفتار و کرداری که بر خلاف اصول اخلاقی و حرفه ای باشد باید برخورد قاطع انجام بپذیرد.
بحث برخورد قاطع باید شامل همه عواملی باشد که در یک مسابقه ورزشی می توانند دخالت داشته باشند. از عوامل اجرایی گرفته تا داور و بازیکنان و کادر سرپرستی و تماشاگران، که ضروری است رفتارشان کاملا زیر ذره بین باشدتا هر کدام که خارج از اندازه و توان و بیشتر از اختیارات قانونی گام بردارند با برخورد قانونی و قاطع مواجه شده و جریمه در باره آنها اعمال و به مورد اجرا گذاشته شود.
به طور معمول وقتی برخورد با هنجار شکن ها در محیط ورزشی مطرح می گردد بیشتر نظرها به سوی تماشاگران معطوف می شود در حالی که برای بازیکنان و نیمکت تیم ها نیز در این میان لازم است حسابی خاص گشوده شود.
پیشنهاد می شود در صورت امکان هیات فوتبال شهرستان اردبیل تا مرحله پایانی، مسابقات را به طور کامل فیلمبرداری نماید تا چنانچه بازیکنی و یا یک مربی بیش از حد، اصرار بر به هم زدن جو مسابقات داشته باشد با تکیه بر مدارک و فیلم مربوطه، کمیته انظباطی بتواند به درستی تصمیم گیری نماید.
بازیکنی که از اولین ثانیه های آغاز مسابقه تا لحظه نواخته شدن سوت پایان، کاری جز اعتراض به داور و فریاد کشیدن های گوش خراش و رفتارهای خجالت آور نداشته باشد آیا نباید مورد تنبیه و بازخواست قرار بگیرد؟ رفتار اینگونه بازیکنان است که مسابقه و فضای آن را برای بروز هرگونه حادثه ای مساعد می نماید . در رقابت های فوتسال جام رمضان امسال هم کم نبودند کسانی که می خواستند با ایجاد حاشیه بر روند بازی تاثیر گذار باشند. کاری که می تواند بر خلاف اصول اخلاقی و حرفه ای باشد و مستحق برخورد انظباطی.