1

چهار مسابقه سرنوشت ساز در یک شب

 
ایان دور دوم رقابت های فوتسال جام رمضان حکم به صعود 8 تیم برتر این دوره داد تا از روز یکشنبه مرحله سوم این رقابت ها در سالن شهید آسمانی اردبیل برگزار گردد.
در دور دوم رقابت ها 12 بازی انجام پذیرفت که طی این بازی ها 40 بار دروازه تیم ها با ضربه مهاجمان گشوده شد.
هشت تیم حاضر در مرحله سوم، رقابت های خود را در دو گروه چهار تیمی باید پشت سر بگذارند تا چهار تیم برتر به دور نیمه نهایی صعود بکنند. در این مرحله چهار تیم صعود کننده به طور ضربدری دیدار خواهند کرد که برندگان به دیدار پایانی راه یافته و بازندگان نیز در دیدار رده بندی روبروی همدیگر قرار خواهند گرفت.
بر اساس اعلام هیات فوتبال شهرستان اردبیل در گروه یک این مرحله، تیم های مجتمع ورزشی شهدا، کوهی، تیوا ماشین و گنج پدر سرعین و در گروه دوم تیم های شهید فخرزاده، شهید نونهال، همیاران پاک و شهید مبارکی قرار گرفته اند.
در روز اول رقابت های دور سوم چهار مسابقه برگزار می شود . در اولین دیدار مجتمع ورزشی شهدا به دیدار شرکت گنج پدر سرعین می رود.
مجتمع ورزشی شهدا تنها تیم شش امتیازی در دور دوم رقابت ها بود که با امیدواری بیشتر به این بازی نگاه می کند و گنج پدر سرعین هم که از نعمت یک دروازه بان خوب به نام حسین آرامش بهره مند است تیمی است که می تواند در مواقع بحرانی فکورانه بازی کرده و با چشم دوختن به ضدحمله ها برای گشودن دروازه حریف اقدام نماید.
تیوا ماشین و کوهی
دیدار این دو تیم می تواند یکی از مسابقات زیبای جام رمضان 96 باشد. حضور یاران فوتسالی در ترکیب هر دو تیم این امیدواری را بیشتر می کند که دیدار تیوا ماشین و کوهی بدون کوچک ترین مسایل حاشیه ای و اعتراض های بی مورد ناشی از عدم آگاهی به قوانین و مقررات داوری فوتسال برگزار شود.
حسین رحیمی به عنوان یکی از افراد مؤثر در فوتسال استان تیم خوبی را برای این دوره از رقابت ها آماده کرده است. تیمی که یاران آن مدت ها در کنار هم بازی کرده و با خصوصیات و ویژگی های یکدیگر آشنایی کامل دارند. بازیکنان تیوا ماشین به فکر فوتسال بازی کردن و کسب موفقیت هستند و در مقابل  تیم کوهی نیز با بهره بردن از یاران جوان فوتسال اردبیل برای همه تیم های حاضر در این رقابت ها رقیب جدی و خطرناک تلقی می شوند.
کوهی در آخرین دیدار دور دوم رقابت ها در عین برتری 3بر1 در برابر تیم شهدای مدافلع حرم در یک دقیقه مانده به پایان کنترل بازی را از دست داد و با دو گلی که دریافت کرد با تساوی 3 بر 3 میدان را ترک نمود. یاران کوهی دردیدار با تیوا ماشین حق هیچ اشتباهی را نخواهند داشت چرا که حریف می تواند هر اشتباه را به یک موقعیت جدی و خطرناک تبدیل نماید.
شهید نونهال و همیاران پاک
حضور فوتسالی های جوان یکی از ویژگی های تیم شهید نونهال می باشد. وجود انگیزه کافی در بین یاران این تیم در دور دوم رقابت ها صعود آنها را به دور بعدی رقم زد. تیم همیاران پاک هرچند یاران فوتبالی چون مهدی واثق، سجاد عرفانی و وحید عزیزی را در ترکیب خود دارد ولی بودن این بازیکنان در کنار یارانی چون مصطفی نوبخت تیم خطرناک و منسجمی را به وجود آورده است. اگر مسایل حاشیه ای در این بازی سایه نیفکند تماشاگران می توانند بازی زیبایی را تماشاگر باشند.
شهیدمبارکی و شهید فخرزاده
تیم شهید فخرزاده در دور دوم رقابت ها با یک شکست و یک تساوی و یک پیروزی از گروه صعود کرد تا با برطرف کردن نقاط ضعف با امیدواری بیشتر به دور سوم گام بگذارد.
شهید مبارکی تنها تیمی است که در دور دوم دروازه اش باز نشد. این تیم در سایه حمایت یکپارچه و چشمگیر تماشاگران برای هر تیمی خطرناک می باشد. تماشاگران تیم با تشویق های خود جو محل برگزاری را برای تیم های رقیب غیر قابل تحمل می کنند و این امر یکی از نقاط مثبت تیم در کنار یاران مؤثری چون علی اشرفی می باشد.
ضرورت قاطعیت داوران
دیدارهای مرحله سوم از حساسیت خاصی برخوردار می باشد. در این مرحله تیم ها سعی خواهند کرد که با استفاده از هر ترفندی جو مسابقه را به نفع خود مصادره نمایند و در این میان نقش داوران برای ایجاد فضایی قابل قبول برای برگزاری یک مسابقه بسیار مهم است.
اگر داوران در همان گام اول و در برابر اعتراض های بی مورد و حاشیه ساز با قاطعیت عمل کنند بهتر می توانند در ادامه بازی قضاوت کرده و حق را به حقدار بدهند. در دور دوم رقابت ها بارها مشاهده شد که ملاحظه داوران در دادن کارت و تنبیه بازیکنانی که بدون دلیل با داد و بیداد و جار و جنجال حاشیه سازی می کنند به مرور و با گذشت زمان دردسرساز شد. در این موارد بجا خواهد بود که داوران به اسم و رسم بازیکن و یا نیمکت ها بی توجه باشند و فقط و فقط رفتار و عملکرد ها را در نظر بگیرند. اگر قاطعیت داوران در دیدارهای دور سوم حرف اول را بزند مطمئنا تماشاگران نمی توانند صحنه هایی چون بازی یاران وحید و تیوا ماشین را بار دیگر شاهد باشند. صحنه هایی که در آن فقط یک بازیکن فوتبال نقش آفرینی کرده و جو بازی را به هم می ریخت.
به هر حال امیدواریم از دور سوم رقابت ها تا نواخته شدن سوت پایان بازی ها تماشاگران اردبیلی مسابقاتی منظم، پربار و بدون حاشیه را شاهد باشند.