1

آغاز دور سوم رقابت های فوتسال با نقش آفرینی تماشاگران

اولین روز از دور سوم رقابت های فوتسال جام رمضان، صحنه هایی زیبا و دیدارهایی تماشاگر پسند را برای حاضرین در ورزشگاه رقم زد.

وقتی سکوهای ورزشگاه به تصرف تماشاگران درآید و صدای تشویق آنها از اولین لحظه های آغاز تا پایان رقابت ها به گوش برسد پیام های متعددی می تواند به دنبال داشته باشد که جایگاه خاص فوتسال در بین علاقه مندان ، حساسیت بالای دیدارها و رضایت تماشاگران از روند برگزاری مسابقات از مهم ترین آنها می تواند به حساب آید.

زمانی که در یک مسابقه نفس گیر تیم شهید مبارکی پرطرفدارترین تیم حاضر در این رقابت ها شکست می خورد و هوادارانش بدون کوچکترین حاشیه و حرف و حدیث ورزشگاه را ترک می کنند خستگی از تن آنهایی که از روز اول رقابت ها دویده اند و تلاش کرده اند بیرون می آید.

در اولین شب رقابت های دور سوم بدون توجه به باخت ها و پیروزی ها به جرئت می توان گفت که تماشاگران و بخصوص تماشاگران تیم شهید مبارکی برنده اصلی این روز بودند. دست همه کسانی که برای برگزاری مناسب و ایده آل رقابت ها در تلاش هستند ، درد نکند. بدون شک در ایام باقی مانده از مسابقات، وحدت و یک رنگی و رعایت اصول اخلاق ورزشی در سالن شهید آسمانی اردبیل بیشتر خود را نشان خواهد داد.

نقش مثبت لیدرها

 در این میان نباید از کنار لیدرها و رهبران تیم ها و بخصوص تیم شهید مبارکی بی تفاوت گذشت. آنها ساعت ها برای رسیدن تیم محبوبشان به پیروزی گلو پاره می کنند و زحمت می کشند. کار آنها در ایجاد شور و نشاط و بالا بردن کیفیت مسابقات بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.فضای زیبا و پرهیجانی که در جریان بازی ها در ورزشگاه شهید آسمانی حاکم می شود نتیجه زحمات و کوشش لیدرهایی است که به خاطر فوتسال و ورزش اردبیل احساس مسؤولیت می کنند و برای انجام بهینه مسؤولیت کمر همت می بندند.

بازیکنان از خود راضی

روز اول رقابت های دور سوم در کنار همه زیبایی ها صحنه های غیر قابل قبول نیز داشت ولی به دلیل درصد پایین می توان از آنها چشم پوشی کرد. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که برخی از بازیکنان فوتبالی که در جام رمضان به هر علت و دلیلی رو به فوتسال می آورند در بیشتر موارد حاشیه ساز می شوند. به نظر می رسد آنها به دلیل فوتبال بازی کردن در سطح لیگ یک و دو جام آزادگان خود را به نوعی بالاتر از دیگران می پندارند و در جریان بازی دست به رفتارها و حرکاتی می زنند که نمی تواند در حد و شان و اندازه یک ورزشکار باشد. آنها در گام اول باید خود حرمتشان را حفظ کرده و الگویی برای بازیکنان جوان باشند. از طرف دیگر داوران در برخورد با رفتار و حرکات این قبیل بازیکنان از خود راضی باید با قاطعیت برخورد کرده و به هیچ وجه به رفتار  زشت و زننده آنها به دیده اغماض و گذشت نگاه نکنند. کاری که داور بازی گنج پدر سرعین و مجتمع ورزشی شهدا در اخراج مهدی رمضان زاده کرد

چهار دیدار اولین روز

در اولین دیدار این روز گنج پدر سرعین با یک گل تیم مجتمع شهدای ورزشی را مغلوب کرد و با سه امتیاز در پایان این روز در صدر جدول گروه یک رقابت هاقرار گرفت.

دومین دیدار این گروه را دو تیم مدعی تیوا ماشین و کوهی برگزار کردند. تیوا ماشین که یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت هاست در برابر کوهی که مدافع عنوان قهرمانی است تا هشت دهم ثانیه به پایان بازی با گل دقیقه 19 علی فرخی یار با تکنیک و در اختیار تیم از حریف پیش بود که در آن زمان باقی مانده و در شلوغی مقابل دروازه گل تساوی را به ثمررسید.

این که این گل در وقت قانونی به ثمر رسیده و یا بعد از پایان وقت وارد دروازه شده است اظهار نظرهای متفاوتی شده است ولی داوران این دیدار با عبور توپ از خط دروازه با قاطعیت وسط میدان را نشان داده و سوت پایان بازی را به صدا درآوردند.

از اولین دیدار گروه دوم، تیم های همیاران پاک و شهید نونهال در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. برتری یاران فوتسالی شهید نونهال در این دیدار کاملا به چشم می آمد. هر چند که در برخی موارد به سوت داور از هر دو طرف اعتراض می شد ولی این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر 1 به سود شهید نونهال به پایان رسید . در پایان این مسابقه برخورد کادر سرپرستی تیم همیاران با عوامل اجرایی و هدایت بازیکنان به رختکن قابل تقدیر است.

در حساس ترین دیدار این روز دو تیم شهید مبارکی و شهید فخرزاده به میدان رفتند. ترکیب اولیه تیم شهید مبارکی نشان می داد که آنها تیم شهید فخرزاده را دست کم گرفته اند ولی وقتی دقایقی از بازی گذشت کادر فنی به اشتباه خود پی برده و نسبت به ترمیم ترکیب اقدام نمود.

در این دیدار یاران تیم شهید فخرزاده با آنالیز کامل حریف در تمامی دقایق بازی پرس از زمین حریف را به خوبی اجراء کردند و تا ثانیه های آخر دویدند و از نظر بدنی کم نیاوردند و با یارگیری مناسب امکان عمل از یاران مؤثر شهید مبارکی را سلب کردند.

نیمه اول این دیدار با گل دقیق 7  حسین میرزاده ببه نفع شهید فخرزاده به پایان رسید. در یک توپ ربایی موفق و پیشروی هوشمندانه و تک به تک با دروازه بان این بازیکن جوان توپ را وارد دروازه کرد.

انتظار می رفت در نیمه دوم یاران شهید مبارکی برای خنثی کردن برنامه های دفاع منطقی حریف نقشه تازه ای پیاده کننند که چنین نشد . در دقیقه 16 از نیمه دوم باز بر روی یک ضدحمله یاران شهید فخرزاده برای دومین بار دروازه حریف را باز کردند . در دقایق پایانی برای جبران گل خورده بازیکنان تیم شهید مبارکی حملات گسترده ای را بر روی دروازه حریف تدارک دیدند که بازی منطقی تیم شهید فخرزاده به رهبری شهریار شیروند آنها را در رسیدن به گل ناکام گذاشت.

شهریار شیروند یار نام آشنای فوتبال اردبیل چهره برتر این دیدار بود