1

شهید نونهال تیم برتر مسابقات فوتسال جام رمضان

پرونده بیست و چهارمین دوره رقابت های فوتسال جام رمضان اردبیل(یادواره مرحوم مقصود بایرامی) با معرفی تیم های برتر در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و آزاد بسته شد.

فوتسال جام رمضان امسال با فراز و نشیب های مختلفی مواجه شد. هرچند عوامل اجرایی با بهره گرفتن از تمامی امکانات مصمم بودند که این رقابت ها را به نحو مطلوب برگزار کنند اما در عمل مشکلاتی ایجاد می شد که تا حدودی این مسابقات را تحت تاثیر قرار می داد.

وقتی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزاری رقابت ها با اما و اگرهای زیادی همراه گردید و هر روز تصمیمی در مورد آن گرفته شد مشکلات بیست و چهارمین دوره از همان روزها آغاز شد.

ما چه بخواهیم و چه دوست نداشته باشیم مردم فوتبال و فوتسال را دوست دارند. این واقعیتی است که انکار آن غیر ممکن است. در همان ایامی که گفته می شد احتمال دارد رقابت های فوتسال امسال برگزار نشود دوستداران این رشته خود را به آب و آتش می زدند تا تصمیم مسؤولین بر برگزاری رقابت ها استوار گردد.

حضور گرم تماشاگران در شب های ماه مبارک در ورزشگاه شهید آسمانی دلیلی محکم بر حمایت آنها از فوتسال و جام رمضان بود. بگذریم از تعداد تماشاگرانی که به دلیل تعصب بیشتر به تیم و بازیکنان دلخواهشان در برخی موارد حاشیه ساز می شدند ولی باید اعتراف کرد که حضور پرشور تماشاگران به رقابت ها حال و هوایی دیگر می بخشید و اگر حاشیه سازی نبود کارنامه این رقابت ها امسال پربارتر از دوره های قبل محسوب می شد.

اکثریت تیم های حاضر در رقابت ها و بخصوص در رده بزرگسالان تیم هایی قدر و استخواندار بودند که از یاران فوتسالی و از چهره های معروف فوتبالی استان بهره می بردند. محدود شدن تعداد تیم ها برای شرکت در رقابت ها حساسیت تک تک بازی ها را افزایش داده بود.

به جرئت می توان گفت که امسال رقابت های جام رمضان از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. این که برخی ها می خواهند با توسل به حاشیه های ایجاد شده در طول رقابت ها، کل مسابقات را زیر سؤال ببرند کاری عبث و تلاشی بیهوده است چرا که برخی از رفتارها در فوتسال اجتناب ناپذیر است .

جام رمضان فوتسال در اردبیل امسال نیز به خوبی توسط عوامل اجرایی مدیریت شد و می توان گفت که در مجموع کارنامه ای قابل قبول و قابل دفاع داشت.

در رده بزرگسالان دیدار پایانی بین دو تیم شهید نونهال و شهید فخرزاده برگزار شد. نونهال برای رسیدن به مقام قهرمانی با بهره گرفتن از همه سرمایه های خود پا به میدان گذاشته بود .  این تیم برخلاف بازی قبل این بار وحید فطانت یکی از یاران مؤثر و فوتسالی را نیز در ترکیب قرار داده بود. 

اولین گل این دیدار در دقیقه 14 و به نفع تیم نونهال به ثمر رسید. بعد از به ثمر رسیدن این گل تیم شهید فخرزاده برای جبران آن حملات گسترده ای را بر روی دروازه حریف تدارک دید که هیچکدام از حملات به نتیجه نرسید. نیمه دوم را نیز نونهال مصمم آغاز کرد و در دقیقه 4 از این نیمه مزد برتری خود را با به ثمر رساندن گل دوم دریافت کرد. یاران شهید فخرزاده در نیمه دوم نسبت به نیمه اول بازی ضعیفی ارائه کردند. این بازی در نهایت با دو گل به نفع نونهالان به پایان رسید با این پیروزی نونهال به مقام قهرمانی رسید و تیم شهید فخرزاده نیز در جای دوم ایستاد.

در دیدار رده بندی نیز که بین دو تیم گنج پدر سرعین و مجتمع ورزشی شهدا برگزار شد تیم مجتمع ورزشی شهدا با پیروزی 8 بر 5 به مقام سوم رسید

نتایج رده های سنی مختلف به شرح زیر اعلام شده است:

رده جوانان:

1-کوهی

2- پدر خوب

3-مقاومت

رده نوجوانان:

1-پدر خوب

2-کوهی

3-شهرداری اردبیل

رده نونهالان

1-ذوب آهن

2-چاپ میثاق

3-پوریای ولی