1

نوشتن در اردبیل سخت است و در حوزه ورزش سخت تر

ده ، پانزده سال پیش همکار عزیز مطبوعاتی و دوست گرانقدرم ایوب تقوی طلب در مطلبی تحت عنوان “نوشتن در اردبیل سخت است” به زوایای مختلف نوشتن، درست نوشتن و مستقل بودن در کار خبری و روزنامه نگاری پرداخته بود. این مطلب که در نشریه وزین مهر اردبیل منتشر شده بود بحث نوشتن و بازگو کردن حقایق در عرصه سیاست را بیشتر مورد توجه قرار داده بود و امروز باید گفت که همچنان در اردبیل یکی از کارهای سخت، مشکل و طاقت فرسا نوشتن و پرداختن به حقایق موجود در جامعه است و به جرئت باید گفت که در اردبیل نوشتن نه تنها در عرصه سیاست بلکه در زمینه ورزش نیز سخت و سخت تر است.
فضای مجازی این امر را با چالشی بزرگ روبرو کرده است. هر فردی با یک گوشی هوشمند و با حضور در یک یا چند گروه کار نوشتن ، تحلیل کردن و اظهار نظر نمودنش گل می کند و با یک شماره تلفن ناشناس و بدون تکمیل پروفایل و ثبت مشخصات واقعی در قامت یک مدعی العموم ظاهر شده و هر آنچه دل تنگش می خواهد می گوید و نوک پیکان اتهام را به هر سمتی که دلش بخواهد نشانه می گیرد و آنگاه از خوشحالی چنان دستی محکم بر دست دیگر می کوبد که نگو و نپرس و آنگاه در کمال تعجب ادعا می کنند که دنیای نشریات مکتو.ب به سر آمده و عمرشان به پایان رسیده است.
آنها معتقدند به لطف فضای مجازی هر کسی که در گروهها و کانال ها عضو باشند خود خبرنگارند و می توانند در هر ارتباطی نظر بدهند و تحلیل بنویسند و همه را از دم تیغ بگذرانند و از هیچ چیز و هیچ کسی هم باکی نداشته باشند.
دامنه اظهار نظرها در فضای مجازی هر روز گسترده تر و بازار اتهام زنی، دروغ گویی، ناسزاگویی و انتقام گیری بیشتر از روز قبل چهره کریه و بدمنظر خود را نشان می دهد و این بدترین روشی است که این روزها در ورزش استان بیشتر قابل لمس بوده و هر روز نیز بر تعداد افراد تهمت زن و خیره سر و خود بزرگ بین افزوده می شود.
این قبیل افراد معتقدند که کسی نباید به آنها و دوستانشان جرئت بیان یک جمله چون “بالای چشمتان ابروست” را داشته باشد. اگر بخواهد بیشتر از خواسته آنها حرف بزند چاپخانه های تهمت زنی با سرعتی مثال زدنی به کار می افتند و با زیر پا گذاشتن سفارش ائمه و تاکید دین و اولیای دین برای رسیدن به هدف و تطهیر هر آنچه به آن علاقه مند هستند و دلباخته ، بر هر کار و اقدامی که بخواهند دست می زنند و تا دلت بخواهد مارک های مختلف به تو می چسبانند و برای فردای خود و روز قیامت توجه نمی کنند
نگارنده این سطور نیز مدت هاست که با هر نوشته اش با انواع حملات ، اتهامات ، نقل و قول ها و حرف های بی پایه و بی اساس مواجه شده و عده ای تلاش می کنند تا شاید از این راه بتوانند ما را از نوشتن و پرداختن به واقعیت ها باز دارند.
برخی از آنهایی که در فضای مجازی حتی کار را تا به آنجا پیش برده اند که ما را باج بگیر و برخوردار از نعمات نقدی و ماهیانه از سوی برخی ها معرفی کرده ادند قول داده اند که اسناد مربوط به دریافتی های ما را در اسرع وقت در فضای مجازی و کانال ها افشاگری نمایند . به انتظار می نشینیم تا این آقایان به وعده خود عمل نمایند و مدارک مربوط به همه ادعاهای خود را منتشر کنند و اگر به انجام چنین کاری موفق شدند و مدارک دریافتی های ما و سایر ادعاها را به اطلاع عموم رساندند پابوسشان خواهیم بود و در غیر آن هر گونه اقدام قانونی برای مقابله با رفتارهای غلط، تهمت و افترا و بازی با آبروی اشخاص را حق طبیعی خود تلقی خواهیم کرد.
آنهایی که وقت خود را در این ارتباط صرف کرده اند بهتر است هرچه زودتر و کامل تر هر آنچه از ما و نشریه ما در اختیار دارند و به دست آورده اند را منتشر کنند و زیاد به خود در جهت کتمان آنها زحمت ندهند.