1

شایستگی های دهقان عامل اصلی دعوت به تیم ملی

قادر دهقان یکی از مربیان جوان اردبیل به عنوان مربی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال انتخاب و مشغول به کار شد.

فوتبال اردبیل سرمایه های قابل اعتمادی دارد . برخی از آنها که شرایط برای ادامه فعالیتشان در اردبیل فراهم نبوده بالاجبار به شهرهای دیگر کوچ کرده و توان ،کارایی ، علم و دانش خود را در تیم ها و دیگر شهرها در اختیار جوانان این مرز و بوم قرار می دهند.

در میان سرمایه های انسانی ورزش، مربیان اردبیلی در همه رشته ها و بخصوص در فوتبال از جایگاه خاصی برخوردار هستند ،وقتی عرصه برای ابراز شایستگی فراهم بوده اکثرا توانسته اند نمره قابل قبول و کارنامه پرباری داشته باشند.

در فصلی که گذشت به عنوان مثال می توان ار تاثیر بسیار مثبت ، قابل توجه و افتخار آمیز دکتر کلانتری در تیم سپیدرود سخن گفت . این قبیل جوانان برای فوتبال ما سرمایه بزرگی محسوب می شوند . آینده در اختیار جوانانی است که هم علم ورزش و هم تجربه کار در آن را دارند و قادر دهقان نیز یکی از آن جوانانی است که می تواند سال ها در سطح اول فوتبال این کشور بزرگی کرده و برای استان و اردبیل موجب افتخار باشد.

صداقت، تواضع، ادب، و فروتنی از ویژگی های منحصر به فرد مربی جوان و توانای اردبیل، قادر دهقان است. انتخاب وی به عنوان مربی تیم ملی زیر 16 سال می تواند در بین دیگر مربیان جوان و جویای نام اردبیل انگیزه لازم برای پیشرفت را ایجاد نماید. حضور قادر در تیم ملی به جوانان ما می تواند تفهیم بکند که هیچ چیز دور از دسترس نبوده و نیست به شرطی که همتی باشد و حوصله ای و تلاشی برای رسیدن به هدف و نقطه اوج.

قادر دهقان در سایه توانایی ها و استعداد ذاتی خود به تیم ملی و اردوی زیر 16 سال دعوت شده است. دهقان مزد سال ها زحمت، دوندگی، مرارت، سختی و شاگردی خود را با این موفقیت دریافت کرد. بعد از اعلام حضور دهقان در اردوی تیم ملی برخی ها به تکاپو افتادند تا در فضای مجازی این دعوت را به پیگیری ها و حمایت های برخی ها ربط دهند و بحث رایزنی و لابی گری را در این کار دخیل داده و شایستگی و لیاقت دهقان را تحت الشعاع نقشه های شوم خود قرار بدهند. اینجای کار واقعا جای تاسف دارد. باید بپذیریم که از حضور دهقان در اردوی تیم ملی در استان هیچکس تا آخرین لحظات و تا صدور حکم و حضور در اردو خبر نداشته و با کسی جز فادر دهقان در این رابطه مذاکره ای صورت نگرفته است. چه دلیلی دارد که برخی از نمک پرورده ها تا از این کار مطلع می شوند فورا دست به کار می شوند و با وارونه جلوه دادن حقایق، دعوت دهقان در اردو را به این و یا آن منتسب می کنند.

آنهایی که مدعی اند برای فوتبال دلسوزی می کنند و بالاتر از هر چیز ادعای اطلاع رسانی در این عرصه را بر عهده گرفته اند آیا نمی دانند که باید اصل بی طرفی و امانت داری را رعایت بکنند؟ چطور از امری که تا اعلام رسمی فردی از دست اندرکاران فوتبال استان از آن مطلع نبودند به یکباره این دعوت را به نام برخی ها ثبت می کنند و البته این ادعای جدیدی از این عزیزان نبوده و آخرش نیز نخواهد بود.

وقتی قادر، اردبیل را برای حضور در اردوی تیم ملی ترک کرد به جرئت می توان گفت که دو یا سه نفر از نزدیکان وی از این امر آگاه بودند ولی وقتی مسئله رسما اعلام می شود آقایان با توجه به سابقه فورا دست به کار می شوند تا از این خبر نیز به نفع دوستان و یاران بهره برداری بکنند و مدال این موفقیت را بر گردن آنها بیندازند.

این دعوت فقط و فقط در ارتباط با شایستگی ها و توانانی های قادر دهقان و با شناختی که از این جوان لایق داشته اند، بوده و هیچ کس و هیچ مسؤول و شخصی نه پیگیری و نه رایزنی و نه لابی گری و نه حمایتی نداشته است.

باید اجازه داد تا جوانان لایق ما در مسیر رشد حرکت کنند و با خبرهای خود ساخته ،خواسته و ناخواسته تلاش نکنیم به نوعی این توانایی را زیر سؤال ببریم . چشم دیدن موفقیت های جوانان این دیار را داشته باشیم و از ظرفیت کافی برای تحمل موفقیت دیگران برخوردار باشیم.

برای قادر دهقان این مربی با دانش آرزوی توفیق و موفقیت می کنیم و برای کسانی که همیشه در کمین هستند تا به نوعی گام های رو به جلو افراد لایق و توانا را به آب و آتش و باد مرتبط کرده و عقده گشایی بکنند، برادرانه سفارش بکنیم که به دنبال بالا بردن قدرت، کارآیی، علم و دانش و تجربه خود باشند که مسلما برخورد صادقانه و به دور از هرگونه بغض و کینه، آنها را نیز می تواند در پیشرفت و رسیدن به اهداف متعالی حمایت و پشتیبانی نماید.