1

جامعه ورزش در سوگ استادی کهنه کار و ورزشی نویسی برجسته

از نوجوانی عاشق صدایش بودم.عاشق گزارش های ناب و به یاد ماندنی و سرشار از احساس و عشق به وطن و دلبستگی به ورزش . وقتی رشته های مختلف ورزشی و بخصوص فوتبال را از رادیو گزارش می کردم به نحوی رفتار می کردکه شنونده را کاملا در حال و هوای ورزشگاه قرار می داد. به کمک او هر علاقه مندی که مسابقه را از رادیو تعقیب می نمود خود را در ورزشگاه احساس کرده و از شنیدن گزارش و تماشای مسابقه لذت کافی می برد.

آن روزهایی که جعبه جادویی در هر خانه ای یافت نمی شد عشق دوستداران ورزش برای اطلاع یافتن از نتایج رقابت های ورزشی و شنیدن گزارش مستقیم برخی از مسابقات مهم رادیو،گزارش استاد بهمنش بود و او چه زیبا و چه قشنگ و فراموش نشدنی به این مهم اقدام می کرد. او میهمان همیشگی منازل علاقه مندان به ورزش در سطح کشور بود. در دهه های ۴۰ و ۵۰ استاد بهمنش یک
تنه وظیفه اطلاع رسانی به موقع در ورزش برای نقاط مختلف کشور را بر عهده داشت. او یکی از محبوب ترین،ماندگارترین،دوست داشتنی ترین و آگاه ترین گزارشگرو نویسنده ورزشی بود.
او تا آخرین لحظات عمر پر برکت لحظه ای از ورزش و پرداختن به آن در جهت اصلاح امور کوتاهی نکرد.ورزش ایران اسلامی این مرد بزرگ را هرگز نمی تواند فراموش بکند.سینه او دفتر خاطرات ورز و کتابی قطور از تاریخ ورزش را با خودبه همراه داشت.
وقتی هم زمان با گرامیداشت روز جهانی ورزشی نویسان چشم از جهان فرو بست جامعه ورزشی نویسان کشور در غم از دست دادن یکی از اساتید تکرار نشدنی ورزش عزادار شد.ورزشی نویسان گوهر نابی را از دست دادند که از کف ورزش این دیار پر کشید و به دیار باقی شتافت.
استاد بهمنش در فن سخن گفتن با مهارت خاص همه را به سوی خود جلب می کرد. گزارش های رادیویی او همواره گوی سبقت از گز ارش های تلویزیونی می ربود.وقتی استاد بهمنش یک مسابقه کشتی را گزارش می کرد شنونده رادیویی کاملا می توانست آن دیدار را تماشا کرده و در جریان کامل مسابقه قرار بگیرد. او نعمت بزرگی برای ورزش و ورزشی نویسان ایران بود. حق استاد بهمنش بر گردن ورزش ایران اسلامی بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست.
نام و یاد استاد بهمنش برای هر پا به سن گذاشته علاقه مند به ورزش دنیایی از خاطرات سال های دور را می تواند زنده کند و انسان را با بردن به آن روزگاران خوش ورزش مجبور می کند که برای مدت کمی هم که شده باشداحساس جوانی بکند.
بلبل خوش الحان و خوش صدای ورزش ایران زمین خاموش شد و صدایش دیگر گوش میلیون ها دوستدار ورزش این مملکت را نوازش نخواهد کرد. تا خون در رگ های ورزش ایران در جریان است نام و یاد استاد بهمنش زنده و جاوید خواهد بود. خدایش رحمت کند.