1

جوابگوی طلبکاران نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته دوم کیست!!!؟

قصه پر غصه فونبال اردبیل و در راس آن تیم شهرداری تمام شدنی نیست. سرنوشت این تیم از دومین فصل حضور در لیگ یک تا سقوط به دسته سوم نشان دهنده سریالی از بی توجهی ها، کم کاری ها و تک روی ها در امور این سرمایه فوتبال و ورزش منطقه می باشد. گاهی می توان فکر کرد که گویا عده ای برای نابودی و پاک کردن نام شهرداری اردبیل از فوتبال منطقه و کشور ماموریت داشتند و اگر چنین تفکری صحت داسته باشد چه زیبا آقایان  به وظیفه خود عمل کردند و خواست اربابانشان را به کرسی نشاندند.

آنهایی که در شهر ما دوست دارند  اصل را فدای فرع بکنند و با پرسه زدن در اطراف حاشیه ها ،به فراموشی متن کمک کنند برای یک بار هم که شده نگفتند که مجید حیدری به چه نحوی در فوتبال اردبیل یک شبه آفتابی شد و نگفتند که چرا قبل از حضور وی در کمیته تشخیص اهلیت آقایان در حضور شهردار جلسه تشکیل دادند و قول و قرار گذاشتند و کار را تمام شده تلقی نمودند و بساط کمیته تشخیص اهلیت را برای سرپوش گذاشتن به اتفاقات پشت پرده به راه انداختند ؟کسی نیامد که بگوید چرا به حیدری تاکید شده بود که به هر ترتیبی که بوده باشد خواسته های کمیته تشخیص اهلیت را بپذیرد؟ خدمتگزاران فوتبال در آن جلسه چه کسانی بودند؟ چگونه بعد از این اتفاقات و به چه دلیل و علتی پشت مجید حیدری را خالی کردند و او را به خاک سیاه نشاندند.
به جای پرداختن به اصل قضایا و روشن شدن حرف و حدیث های مطرح شده در ارتباط با هزینه ها،قراردادها و سبک مدیریتی تیم به حاشیه ها می پردازیم تا بیشتر از پیش بر روی اصل پرده کشیده شود . بدون شک با نابود شدن تیم و ترسیم خطوط قرمز بر روی یکی از پرافتخارترین تیم های منطقه همه چیز به فراموشی سپرده می شود و این هم نهایت و غایت آرزوی کسانی است که سکوت و فراموشی در این ارتباط را تمام قد به نفع خود تلقی می نمایند.
یکی از آثار ناخوش به جای مانده از نقشه های کشیده شده برای بدنامی فوتبال بدهی های به جای مانده از دوران نابسامانی تیم در لیگ دسته دوم می باشد.همان روزهایی که تیم در ید اختیار مجید حیدری بود ولی در هیچ دفتر و کتاب و مرجع قانونی اقدامی برای ثبت مالکیت وی انجام نپذیرفته بود . دیدیم که تا آخر فصل و بسته شدن پرونده نابودی آن هیچ اقدامی نیز علی رغم مانورهای پی درپی و متعدد و گول زننده انجام نپذیرفت . حال عده ای کاسب که به ورزش و فوتبال اعتماد کرده و نسبت به برآورد نیازهای تیم اقدام کرده اند ماهها ست که در انتظار دریافت حق و حقوق خود به سر می برند و کسی در این ارتباط جوابگو نبوده و نیست.
از طرف دیگر مجید حیدری نیز مدعی است که بر اساس مدارک موجوددر نیم فصل اول برای اداره امور تیم مبالغی هزینه کرده و چون شهرداری به موقع به تعهدات مبنی بر انتقال مالکیت تیم به نام وی اقدام نکرده و تیم همچنان در اختیار شهرداری بوده و مراجع قانونی شهرداری را مالک تیم می شناسند باید نسبت به پرداخت هزینه های انجام یافته از طرف مالک تیم اقدام گردد.
حال باید نشست و به حال فوتبال و باشگاه داری در اردبیل گریه کرد. باید برای کسانی که در بخش مدیریت فوتبال حرفه ای در اردبیل فصل جدیدی گشودند و روش و سبکی نو را پایه گذاری کردند درود فرستاد و نظریه و رای آقایانی که اقداماتشان در نهایت منجر به ثبت بدهی های کلان برای تیم شدند در ردیف نظریه های جدید و قابل مطالعه در مقاله های متعدد به اطلاع جهانیان رسانده شود.
حال باید چه کسانی برای تسویه بدهی های تیم در فصل گذشته به مجید حیدری و اصناف و کسبه در اردبیل و خارج از اردبیل اقدام نماید؟پرداخت مابقی مبالغ قرارداد بازیکنان بر عهده کیست؟ از این آشفته بازار چه انتظاری می توان داشت؟زمانی که باشگاه شهرداری تنها نمونه قابل ذکر از باشگاه داری در اردبیل تلقی می شد به این حال و روز گرفتار شود از دیگر باشگاههایی که تنها عنوان باشگاه را یدک می کشند چه انتظاری باید داشت؟
در فدراسیون و سازمان لیگ به دلیل وجود پرونده های متعدد و عدم توجه به تذکرات در سال های گذشته و انباشته شدن بدهی ها ،چه بدهی بازیکنان و کادر فنی و چه بدهی به اصناف وکسبه به حیثیت فوتبال اردبیل لطمه وارد شده و سابقه و پیشینه خوب آنرا زیر سوال برده است. برای باز گرداندن وضعیت به حالت عادی و تسویه بدهی های باشگاه ،همت مسوولان و دور اندیشی و هنر مدیریت آنها می تواند راهگشا باشد.