1

سرگردانی در فوتبال اردبیل

بیش از دو سال از پایان مهلت ریاست بر هیات فوتبال استان می گذرد و برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات به بهانه های مختلف تا به امروز به تعویق افتاده است و نتیجه این کار بدون رییس ماندن هیات فوتبال استان می باشد.

عدم تعیین تکلیف مدیریت فوتبال استان در سال های اخیر ضربات سنگینی بر پیکر فوتبال استان وارد کرده است . فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان مشکل به وجود آمده بر سر راه برگزاری مجمع راباید برطرف بکنند . این که فدراسیون بر گفته های خود پافشاری بکند و هر اقدام و نامه و امضای صادره را عاری از هرگونه ایراد و لازم الاجرا بداند و در مقابل اداره کل ورزش و جوانان نیز به دلیل عدم همراهی فدراسیون و وعده های بی اساس و قول های پوچ و تکراری با تاکید بر خلف وعده فدراسیونی ها رغبتی به برگزاری مجمع انتخاباتی نشان ندهد دردی از درد های فوابال را حل نمی کند.

عواقب و مضرات برگزارنشدن انتخابات هیات فوتبال استان آنقدر گسترده و دامنه اش وسیع است که یکی از نتایج آن گرفتار شدن فوتبال استان در وضعیت امروزی است. فصل تابستان که می توانست برای اردبیل بهترین موقعیت برای برنامه ریزی و احیانا شروع برخی از رقابت ها باشد به آسانی و در سایه عدم همکاری فدراسیون با اداره کل از دست می رود .

چگونه باید باور کنیم که متصدی فوتبال کشور در قبال سرنوشت این رشته در یکی از استان ها حساسیت به خرج نمی دهد؟ فوتبال بی برنامه ره به جایی نخواهد برد همچنانچه در سال های اخیر نتوانسته است به توفیق برسد.با دست خود هر روز بیشتر از روز قبل نسبت به غرق کامل فوتبال مساعدت می کنیم و به جای پرداختن به اصل و دور کردن حاشیه هادست به دامن فرع شده به روی واقعیت ها چشم بسته و حقایق را وارونه جلوه می دهیم.

هر کسی که با رای مجمع به  عنوان مسوول فوتبال استان انتخاب شود باید در گام اول به بلاتکلیفی و بی اعتمادی های موجود در فوتبال استان پایان بدهد. بارها گفته شده است که بحث ما رفتن این و آمدن آن و بودن انشااله و رفتن ماشااله نیست. اعتقاد بر این داریم اعضای مجمع می توانند به خوبی کارنامه فوتبال در چند سال اخیر را مورد بررسی قرار داده و به نتیجه مطلوبی برای انتخاب درست و اصولی دست پیدا بکنند. برای فوتبال ما برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت این رشته اهمیت بسیاری دارد.

اگر برخی از آقایان ادعا بکنندکه برای امسال و سال آینده برنامه ریزی کرده اند و تقویم فعالیت ها آماده است زیاد نباید اعتماد کرد و به آن ادعاها دل بست. برگزاری مجمع و ارایه برنامه کاندیداها می تواند گره گشای فوتبال استان در بحث مدیریتی باشد.

مسوولان فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان بیش از این باید بر طبل من آنم که رستم بود پهلوان نکوبند. مرکز نشینان مدعی، فوتبال را در تهران و چند استان بزرگ خلاصه نکنند و به سایر استان ها نیز نقشی قایل باشند و به سرنوشت و آینده فوتبال آنها بها بدهند و در همه موارد نفع خود و دوستانشان را در نظر نگیرند.

به حد کافی فرصت را از دست داده ایم و با این کار ضربات مهلک غیر قابل جبرانی بر پیکر نحیف فوتبال استان وارد کرده ایم و بهتر است با برگزاری مجمع انتخاباتی این رشته ورزشی را از غرق شدن کامل نجات بدهیم و با تعیین تکلیف مدیریت آن امیدواری برای نجات فوتبال را افزایش بدهیم.