1

افراد مغرض و ارزیابی هیات های استانی

بازار اعلام رده بندی هیات های استانی از سوی فدراسیون ها این روزها داغ داغ است.

هیات هایی که با اعلام کتبی و رسمی فدراسیون ها جایگاه مطلوبی در بین استان ها به خود اختصاص داده اند به طرق مختلف اطلاع رسانی می کنند و کسب رتبه مناسب در سطح کشور را دلیلی بر فعالیت مطلوب دست اندرکاران در آن رشته ورزشی می دانند.

هر دوستدار و علاقه مند ورزش قرار گرفتن هیات های ورزشی استان در بین استان های برتر و فعال را افتخاری برای منطقه تلقی کرده و از این بابت خوشحالی و خرسندی خود را نمی توانند پنهان بکنند.

قرار گرفتن هیات ناشنوایان در رتبه اول،هیات پزشکی استان درمکان دوم و هیات های والیبال و شمشیربازی در جایگاه سوم برای ورزش استان افتخار محسوب شده و گوشه ای از زحمات مسوولین و دست اندرکاران این هیات ها را نشان می دهد.

این روزها عقب ماندگی ورزش استان از قافله توسعه و پیشرفت یکی از مسایل مطرح در ورزش بوده و از زاویه های مختلف این امر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. آیا مقام آوری و قرار گرفتن هیات های ورزشی استان در بین هیات های سراسر کشور می تواند نشانی از پیشرفت و توسعه و حرکت رو به جلو آن رشته به حساب آید؟

فعالیت هیات های مختلف ورزشی برای همه علاقه مندان و کسانی که رقابت ها و مسابقات مختلف در طول سال را پیگیری می کنند کاملا روشن و مشخص می شود.ارزیابی فدراسیون ها و جمع بندی آنها برای اعلام رتبه هیات های استانی بر اساس امتیازدهی و در نظر گرفتن پارامترها و عوامل متعدد و مختلف می باشد.

بعد از اعلام نتایج برخی از هیات ها،متاسفانه کسانی که تحمل موفقیت ها ، پیشرفت ها و به ثمر رسیدن زحمات را ندارند به طرق مختلف اظهار نظر نموده و برخی از ارزیابی ها را زیر سوال برده و عدم تطابق آنها با واقعیت های موجود را یادآور شده اند. برای این که عده ای مغرض ،منفی باف و همیشه معترض نتوانند زحمات دیگران را زیر سوال برده و جایگاه های به دست آمده را ناشی از برخی رفتارها و حرکت ها بدانند بهتر است اداره کل ورزش و جوانان پارامتر ها و امتیازهای کسب شده در هر یک از پارامترها توسط هیات های استانی راجهت اطلاع عموم اطلاع رسانی بکنند و بدینوسیله راه هر گونه اظهار نظر مغرضانه و خارج از چارچوب مردی و جوانمردی را ببندند و بدین وسیله معترضان همیشه مدعی و طلبکار را در رسیدن به اهداف شوم ناکام کنند.

عده ای نیز مدعی اند که در ورزش کشور برای هر هیات استانی دو نوع ارزیابی صورت می گیرد. ارزیابی تخصصی ورزشی توسط فدراسیون ها و ارزیابی پارامترهای عمومی توسط وزارت ورزش و جوانان. با شنیدن این قبیل نظر ها و ادعاها به نظر می رسد که در بعضی موارد ظرفیتی برای پذیرش موفقیت برخی از هیات ها وجود ندارد.

مطمینا اگر ارزیابی تمام هیات های ورزشی استان همراه با پارامتر ها و امتیاز های در نظر گرفته شده در همه زمینه ها در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد دیگر فضایی برای مانور بیمارانی که همه چیز را از پشت عینک بدبینی می بینند ،وجود نخواهد داست.

یک هیات ورزشی برای این که بتواند در بین سه هیات برتر کشور قرار بگیرد باید در طول سال زحمات شبانه روزی را دست اندرکاران آن متحمل شوند. امتیاز هایی که فدراسیون ها برای عملکرد آنها در نظر می گیرند همه مشخص ،قابل دفاع و آشکار  و روشن می باشد پس برای زدودن آثار هرگونه شک و شبهه در ارزیابی های انجام یافته بهترین راه و با ارزش ترین وسیله اعلام امتیازهای اخذ شده هیات ها در هر یک از پارامترهای در نظر گرفته شده فدراسیون ها می باشد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.