1

پند بقراط و فوتبال اردبیل

آورده اند که روزی بقراط حکیم بر بالین بیماری حاضر شد تا او را مداوا کند. پس از آن که نبض بیمار را گرفت و دانست که علت و مرض بیمار چیست،به بیمار گفت: من و تو و بیماری سه نفریم. هر گاه من و تو همکاری کنیم و آنچه به تو دستور می دهم انجام بدهی بر بیماری غلبه خواهیم کرد والا اگر انجام ندهی بیماری تو را از پای در خواهد آورد.
نکته ای که در پند بقراط حکیم نهفته است در هر کاری می تواند صادق باشد.هر گاه همدلی و اتحاد وجود داشته باشد،پیروزی به دست خواهد آمد و الا با تفرقه و جدایی ،رسیدن به هدف  نهایی غیر ممکن خواهد بود.
این پند ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با فوتبال استان و وضعیت حاکم بر آن دارد. تا زمانی که قدرقدرتان و تصمیم گیرند گان در جهت ایجاد وحدت و یکدلی تلاش نکنند و به خاطر از دست ندادن موقعیت، چشم بر روی واقعیت ها ببندند و فوتبال را برای خود و دوستانشان بخواهند انتظاری از این رشته زیبا و پرطرفدار نباید داشت.
برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال و وحدت همه صاحبان رای برای نجات فوتبال می تواند بسیار موثر باشد. آنهایی که بر اساس قانون و مقررات حاکم بر مجامع انتخاباتی هیات های استانی فوتبال در تعیین سرنوشت فوتبال استان صاحب رای هستند باید خدا را و سرنوشت جوانان را از نظر بگذرانند و به کارنامه ها،توانایی ها،لیاقت ها و سزاواری ها رای بدهند و آینده فوتبال استان را در راه رفاقت ها،هم ولایتی بودن ها،وعده و وعیدها و عوامل دنیوی هزینه نکنند.
می دانیم که در ازای هر رای که در انتخابات به صندوق ریخته می شود و ارتباط با سرنوشت جامعه داشته باشد فردا باید در پیشگاه احدیت جوابگو باشیم و بنابراین به خاطر آن روز سخت ،حق جوانان و فوتبال این منطقه را با هیچ چیز و هیچ موقعیتی نباید معامله کرد.