1

فرصت طلبان ؛مدعیان دروغین خدمت بی منت در ورزش استان

بارها و تا آنجا که در توان ما بوده در نشریه یادآوری کرده ایم که ادعای خدمتگزاری و خدمت رسانی در لفظ و کلمه و شعار و سخن گفتن و فریاد کشیدن امری ساده است و وقتی میدان عمل فرا می رسد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا می شود.
فعل خدمتگزاری را به خوبی صرف کردن و برای بند بند آن وفادار ماندن کار آسانی نیست. وقتی کسی برای تحقق این هدف در حوزه مسوولیت خود کمر همت می بندد باید خود را آماده مبارزه با انواع و اقسام حیله ها، تزویرها،تهمت ها، انگ ها،نامرادی ها و سنگ اندازی ها و مشکلات ریز و درشت بکند.

وقتی جمعی ، خدمتگزاران واقعی را در تضاد کامل با اهداف و مقاصدشان مشاهده می کنند،فضایی را به وجود می آورند تا مجریان را به حفظ وضع موجود مجبور کنند، آنها را خسته و فرسوده و درمانده و سرخورده و ناامید بکنند و طوری برنامه ریزی  کنند تا عاشقان خدمت بی منت را مجبور به ترک سنگر خدمت و گوشه نشینی نمایند. این وضع را می توان در بیشتر زمینه ها در سطح کشور مشاهده کرد و چون بحث ما ورزشی است مصداق این ادعا را باید در ورزش جستجو کرد.

گفته های ما در این زمینه کلی بوده و همه بخش ها و امور ورزش را شامل می شود. حداقل آرشیو نشریه ما نشان می دهد که سنگ هیچ دیار البشری را به خاطر مسایل شخصی و سلیقه ای به سینه نزده ایم. حرف ما این است که در وضعیت موجود و فضای حاکم در ورزش استان ما خانه تکانی انجام بگیرد. در همه زمینه ها و در هیات های ورزشی وضعیتی باید حاکم شود که در آن آدم های خاک خورده، لایق، اهل ورزش و خوشنام  فضای کافی برای حضور در صحنه و خدمتگزاری داشته باشند و کسانی که بارها و بارها و طی سال ها بی لیاقتی و ناتوانی خود را به اثبات رسانده و چسبیده به ورزش بوده و به مانند انگلی خون آن را می خورند و حیاتش را تهدید می کنند مجالی برای عرض اندام بیشتر و اجرای نقشه های شوم و شرم آور خود نداشته باشند.
دیگر وقت آن فرا رسیده است که ورزش را از وجود کسانی که فقط برای خودنمایی و منافع شخصی و باندی در نظر گرفته و در عرصه آن یکه تازی می کنند ،پاک کرد . این جماعت مخرب و کار نابلد و آتش بیار معرکه بعضی وقت ها آن چنان در اجرای نقشه های خود ماهرانه اقدام می کنند که تا بیخ گوش مسوولین استانی و روسای فدراسیون ها پیشروی می کنند که در فکر و اراده آنها تاثیر می گذارند و از تصمیم گیری درست،اصولی و به نفع ورزش و جامعه ورزشی ممانعت می نمایند.

باید حساب کسانی که برای ورزش و رشته های مختلف تلاش می کنند و رضایت خدا و خلق خدا را بالاتر و اولی تر از هرچیزی می دانندبا کسانی که فقط و فقط در حفظ میز ریاست و تکیه دادن به آن بوده و ابایی از ارایه آمار های دروغین و کذب و ادعاهای بی اساس و بی پایه ندارند،جدا شود و واقعیت های موجود در هر یک از رشته ها بدون کوچک ترین ملاحظه کاری به اطلاع عموم برسد.

زمان باج دادن و یا به هر جهت بودن و شرایط همزیستی مسالمت آمیز فراهم کردن در ورزش سپری شده است. هر اتفاق و حادثه ای که در ورزش و هیات های ورزشی ما رخ می دهد باید به طور کامل و به دور از هرگونه رفتار جانبدارانه اطلاع رسانی شود و اگر مسوول و دست اندرکاری صلاح ورزش و جوانان را با موقعیت و ملاحظه کاری معامله نماید بزرگ ترین خیانت را در حق جامعه ورزش استان روا داشته وفردا باید در پیشگاه احدیت جوابگوی رفتار و حرکات غلط و نسنجیده خود باشند.
آنهایی که به قصد خدمت و ساختن آینده ای مطمین برای جوانان این منطقه به عرصه ورزش قدم گذاشته اند باید بدانند که چسبیده های ورزش همیشه به دنبال دل سرد کردن خادمان واقعی هستند. آنهایی که امروز به هیچ عنوان حاضر به ترک صحنه و یا خداحافظی با میزهای ریاست هیات ها نیستند در پی اهدافی به جز خدمت به ورزش و یا به دنبال نام و آوازه خویش هستند و بس.
ورز ش
ازدبیل و تمامی رشته هایی که نتوانسته اند در سال های اخیر کارنامه ای درخشان در عمل و نه در حرف داشته باشند باید نسبت به عملکرد پاسخگو باشند و اگر نتوانندافکار عمومی را قانع کنندسنگر خدمت رابه کسانی که توان انجام این کار را داشته باشند تحویل دهند و هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که نقش اداره کل ورزش جوانان و عوامل آن در رسیدن به این هدف و ایجاد تحرک و جریانی جدید در رشته های مختلف ورزشی می تواند بسیار مثمر ثمر و تعیین کننده باشد‌