1

چشم ها روشن، تاج به اردبیل می آید

اگر برنامه تغییر پیدا نکند و جلسه  اضطراری پیش نیاید، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز به اردبیل سفر می کند.
از یک هفته قبل تبلیغات گسترده ای در ارتباط با این سفر و اثرات آن در توسعه فوتبال استان صورت گرفته است. سفر هر مسؤول بلند پایه ای می تواند پیامدهای مناسبی را برای منطقه داشته باشد به شرطی که خواست ها و طرح نیازها بر اساس واقعیت ها و منطق باشد. اختیارات هر مسؤول در چارچوب قانون و مقررات می تواند انتظارات از وی را مشخص نماید. هر گونه بزرگ نمایی و مطرح کردن مسایلی که خارج از منطق باشد غیر اصولی بوده و حتی می تواند زاویه نگرش میهمان را نسبت به میزبان عوض بکند.
تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال وظایفی بر عهده دارد و فقط می تواند در حیطه اختیارات مانور بدهد و اگر قولی خارج از توان بدهد مسلما به جز منحرف کردن افکار هیچ تاثیر دیگری در فوتبال استان نمی تواند داشته باشد.
این که انتظار داشته باشیم به شیرینی متبرک شدن استان با تشریف فرمایی میهمانان فدراسیون نشین امتیاز یک تیم دسته دومی و یا اولی به استان تقدیم بشود غیر ممکن و نشدنی است و رئیس فدراسیون چنین کاری را نمی تواند انجام بدهد و در حقیقت قانون این اجازه را به وی نمی دهد. بنابراین اگر تاج بتواند در این سفرگره های کور فوتبال اردبیل را بگشاید و به حاشیه های موجود در آن پایان بدهد کار بزرگی انجام خواهد داد.
شنیده می شود که تاج به همراه طالقانی مسؤول امور استان های فدراسیون و بهاروند مسؤول سازمان لیگ رنج سفر به استان را متحمل می شوند! بهاروند در زمان ریاست مرد همیشه خندان ورزش ایران بر فوتبال یک بار برای بررسی حرف و حدیث های موجود در فوتبال به استان سفر کرد ولی با گذشت ماهها دوستداران فوتبال از گزارش وی اطلاعی پیدا نکردند و حالا که با آمدن تاج، به پست بالاتری در مجموعه فوتبال کشور دست یافته است با توجه به سابقه هیچ انتظاری از وی که بتواند کمک حال فوتبال باشد وجود ندارد ولی امیدواریم تاج و طالقانی حداقل با این سفر، خاطره ای خوب از خود در ذهن دوستداران فوتبال منطقه باقی بگذارند.
حدود شش سال از مسافرت رسمی رئیس فدراسیون فوتبال به اردبیل می گذرد. علی کفاشیان در مهر ماه سال 90 در یک مسافرت کوتاه همراه با عجله و دوان و دوان به اردبیل آمد، در مجمع حضور یافت و به سرعت دوندگان دو 100 متر استان را ترک کرد.در همان زمان نگارنده این سطور مطلبی تحت عنوان “کفاشیان چون سال های گذشته وعده داد و رفت” نوشت. آرشیو موجود نشان می دهد که کفاشیان از زمان حضور در فدراسیون دوومیدانی،؛ معاونت سازمان تربیت بدنی وقت  و فدراسیون فوتبال برای استان فقط وعدهخ داد و به هیچ یک از آنها عمل نکرد.
کفاشیان در 20 تیر ماه سال 1388 در روز پایانی مسابقات جام سرداران شهید در اردبیل گفت: جای یک تیم از استان اردبیل در لیگ برتر خالی است و با کمک نمایندگان مجلس و استانداری تلاش می کنیم در صورت واگذاری یکی از باشگاه ها امتیاز آن را به نام استان اردبیل خریداری و واگذار کنیم!!!!!!
کفاشیان استاد وعده دادن و عمل نکردن بود و امیدواریم تاج در این سفر فقط با واقعیت های  فوتبال اردبیل کار داشته باشد. تاج باید از شرکت در برنامه هایی که از آنها بوی تبلیغات و بهره برداری بیاید جدا خودداری کند و در مدت حضور در استان با تحقیق میدانی و دیدارهای چهره به چهره مشکلات را از نزدیک لمس بکند. اگر چنین شود و اراده ای برای قبول حق و حقیقت و دفاع از آن وجود داشته باشد به نفع فوتبال منطقه چند قدمی برداشته خواهد شد.