1

ارزیابی مدیران ورزشی هر سه ماه یکبار

وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر به استان کردستان گفته است: “نظام ارزیابی مدیر کل های استان و فدراسیون ها را در هر سه ماه یکبار برگزار می کنیم و در صورتی که مدیری ضعیف باشد او را کنار خواهیم زد”.
اگر در دولت دوازدهم سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شود و رای اعتماد از مجلس بگیرد و این ادعا را به حقیقت تبدیل بکند، می تواند خدمتی بزرگ به ورزش به حساب آید.
رسم است که مسؤولان بلند پایه وقتی به مسافرت های استانی و یا بازدید های رسمی می روند گاها حرف هایی بر زبان جاری می کنند که بیشتر جنبه گذرا و تشریفاتی و فرمالیته دارند ولی امیدواریم که این سخن وزیر جدی باشد و برای عملیاتی کردنش برنامه و برای اجرا شدنش عزم و اراده ای قوی در میان باشد.
اگر وزیر ورزش دولت دوازدهم همین یک اقدام را در اولین سال فعالیت کابینه انجام بدهد بدون تعارف می توان ادعا کرد که همه مشکلات ورزش کشور حل شدنی خواهد بود و موانع مهم موجود بر سر راه پیشرفت و توسعه ورزش که ناشی از سوءمدیریت ها و رفتارها و حرکت های غیر مسؤولانه است کنار زده خواهند شد.
این که بیایند و هر سه ماه یکبار عملکرد مدیران کل ورزش و جوانان استان ها و رؤسای فدراسیون ها را ارزیابی بکنند و با کسانی که نتوانسته اند انتظارات را برآورده نمایند برخورد کرده و به تشویق و ترغیب مدیران کارآمد بپردازند مطمئنا این حرکت پسندیده موجبات تحول وضعیت مدیریتی در ورزش را فراهم می کند و این امر می تواند به شکل مثبت ورزش کشور را متحول بکند.
زمانی که وزارتخانه و مسؤولین مستقیم ورزش کشور به طور مستمر با حاکم نمودن نظام ارزشیابی هر سه ماه یکبار در جریان چگونگی فعالیت مدیران قرار بگیرند دیگر فضایی برای مخالفان ورزش، دوستداران پست و مقام و دست نشاندگان افراد خودمحور، خودخواه و بادمجان دور بشقاب ها نخواهد بود که حاشیه سازی بکنند و با زیر سؤال بردن افراد، در جهت انجام وظیفه مدیران مانع تراشی بکنند. در این صورت کسانی که نان خود را همیشه در آشفته کردن جو ورزش جستجو می کنند حرفی برای گفتن و کاری برای انجام دادن نخواهند داشت