1

ضرورت جلوگیری از اعمال نظرها در مجمع انتاخاباتی هیات فوتبال استان

بعد از سفر تاج به استان اردبیل زمزمه هایی مبنی بر برگزاری مجمع انتخاباتی در آینده ای نزدیک به گوش می رسد.

هر چند که این کار بسیار دیر انجام می شود ولی از قدیم گفته اند که جلوی ضرر هر زمان که گرفته شود باز هم منفعت و سود در پی خواهد داشت. اگر همه مسائل مربوط به هیات فوتبال استان و بخصوص در دو سال گذشته کنار هم قرار بگیرند نتیجه ای جز این که این هیات مدت هاست که خارج از ضوابط و مقررات به کار خود ادامه داده است به دست نخواهد آمد.

بارها بحث مشکلات موجود بر سر فوتبال و اقدامات غیر قانونی در آن عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و حتی در جریان سفر تاج برخی از آنها نیز مورد تایید و قبول رئیس فدراسیون قرار گرفت اما در این میان آنچه بیشتر حائز اهمیت است ارج نهادن به قانون و مقررات و پافشاری بر اجرای آن و برخورد قاطع با کسانی است که در فوتبال این استان در شش سال گذشته در مواردی چند قانون را زیر پا گذاشته و در برخی موارد نیز آن را دور زده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند که حرکت در مسیر قانون در نهایت به نفع همه می تواند باشد هرچند که در یک مقطع زمانی محدود ، عمل به قانون سلیقه عده ای را تامین نکند ولی در پایان کار کلیه افراد می توانند از اجرای قانون راضی و خشنود باشند پس در بحث فوتبال اردبیل پسندیده خواهد بود که رئیس فدراسیون از همان لحظه های اول کلید خوردن امور مربوط به مجمع انتخاباتی استان خود شخصا نظارت بکند و از اعمال نظر افرادی که در سال های اخیر عامل اصلی به وجود آمدن وضعیت فعلی می باشد جلوگیری نماید.

فوتبال به لحاظ میزان گسترش و تاثیر گذاری اش در بین جوانان و بخش عظیمی از جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و هرگونه رفتار و عمل خارج از چارچوب مقررات و قوانین موجود می تواند اثرات منفی جبران ناپذیری برجای بگذارد. همین که می بینیم در شش سال گذشته در بیشتر موارد که قانون و گردن نهادن به آن در دستور کار قرار نگرفته تاثیرات منفی قابل توجهی بر جای گذاشته است که وجود اختلاف و عدم  تفاهم و تعامل در بین وابستگان به جامعه فوتبال یکی از بارزترین و مهم ترین عوامل این ادعا می تواند محسوب شود.

وقتی فوتبال در بین رشته های ورزشی در سطح استان از جایگاه مطلوبی بهره می برد در چنین عرصه نمی توان و نباید کارها بر اساس اعمال سلیقه شخصی پیش برود. فوتبال که ملک شخصی این و آن نیست که بتوان آن را با میل  افراد و با اراده برخی ها جابجا کرد و قوانین جدیدی وضع کرد و در محدوده استان به اجرایش گذاشت.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در فوتبال در ازای عمل نکردن به قانون پیش می آید دامن زدن به حاشیه های موجود و تولید حاشیه های ریز و درشت جدید است.

حاشیه چیزی جز خارج شدن از مسیر اصلی و انحراف از راه و روش صحیح و اصولی نبوده و نیست و با توجه به این امر می توان ادعا کرد که تولید حاشیه و حاکمیت آن در فوتبال می تواند حکم سمی خطرناک و کشنده را داشته باشد و همه در سطح استان شاهد هستند که در سال های اخیر حاشیه ها چه ضربات مهلکی که بر فوتبال ما وارد نکرده و چه سختی ها و مشقت هایی که بر ان تحمیل نکرده است.

باز کردن گره فوتبال اردبیل و در نهایت برگزاری آبرومندانه مجمع انتخاباتی هیات استان فقط و فقط در دستان تاج رئیس فدراسیون فوتبال می باشد. بدون شک وی در جریان سفر کاملا با موضع همکاران خود در فدراسیون و چگونگی رفتار آنها در قبال فوتبال استان و قصد و هدف آنها از طولانی کردن مدت حاکمیت برخی ها آشنا شد و حالا نوبت او است که با نظارت کامل و یادآوری وظایف کمیته ها و جلوگیری از هرگونه اقدامات خودسرانه و تفسیر آئین نامه و مقررات زمینه برگزاری انتخاباتی  رقابتی را فراهم کند و در تاریخ فوتبال این استان نامی نیک از خود به یادگار بگذارد.

در سال 92 دو چهره محبوب و دوست داشتنی فوتبال مرحوم منصور پورحیدری و جلال طالبی در مصاحبه ای گفته بودند: کفاشیان هم نمی داند چه کسانی این فوتبال را اداره می کنند. و به  راستی با ظلمی که بر فوتبال اردبیل در سال های اخیر روا داشتند و با زیر پا گذاشتن مقررات، برخی ها فقط ساز خود را کوک کردند پذیرفتن نظر آن بزرگان برای علاقه مندان به فوتبال در اردبیل سهل و آسان می شود و امیدواریم تاج این بار در قبال فوتبال استان عنان هماهنگی و برگزاری و اجرای برخی از امور را به دست کسانی بدهد که در بی طرفی و صداقت آنها کوچک ترین شکی نداشته باشد. امیدواریم در آینده این گفته معروف بزرگان فوتبال را در مورد تاج صادق ندانسته و در مدیریت وی شک و تردیدی به خود راه ندهیم. انشااله