1

مرسل وقری و مدرسی کلاسBآسیا و تبریک مسؤولین فوتبال

مرسل وقری مدرس کلاس B آسیا شد. خبری خوشحال کننده و قابل توجه که در میان  علاقه مندان صادق و دوستداران واقعی فوتبال استان با استقبال مواجه گردید.
مرسل وقری در فوتبال چهره شناخته شده ای است. او از نسل درخشان و فراموش نشدنی فوتبال اردبیل است. رزومه وی در  دوران بازیگری در تیم های مختلف و مربیگری و مدرسی بر همگان روشن و آشکار است
مگر می توان موفقیت به دست آمده توسط وقری در اخذ مدرسی کلاس مربیگری  B   چشم پوشی کرد. او سال ها در فوتبال اردبیل زحمت کشیده و یکی از کسانی است که کمتر افرادی در فوتبال استان می توانند با او قابل مقایسه باشند.
مرسل وقری و خصوصیات منحصر بفرد وی از جمله اخلاق، رعایت احترام پیشکسوتان و علاقه مند بودن به مطالعه، تحقیق و پیشرفت و دوری کردن از حاشیه ها و اهمیت دادن به کاری که بر عهده گرفته است  او را به چهره ای محبوب در بین خانواده فوتبال منطقه تبدیل کرده است.
در این میان باید از کنار کسانی که چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارند بی تفاوت گذشت. هستند برخی  که چون نتوانسته اند مانند وقری در فوتبال کشور صاحب جایگاه بشوند، از هر موفقیت وی رنگ از رخسارشان رخت بر می بیندد و به گزافه و هذیان گویی مبتلا می شوند. آنها بیمارانی هستند که بهبود یافتنشان بعید به نظر می رسد.وقتی عقده خود بزرگ بینی در تن و روان افرادی لانه بکند پاکسازی آن همت والایی را طلب می کند که متاسفانه در بین آن دسته از بیماران فوتبالی که می شناسیم این امر شدنی نخواهد بود و آنها تا دم مرگ با این خصلت نکوهیده دست و پنجه نرم خواهند کرد.
از طرف دیگر عکس العمل هیات فوتبال استان نیز در این ارتباط بسی جای تعجب دارد. وقتی یکی از دوستان و همراهان همیشگی آقایان در یک کلاس دست چندم با به کار بردن انواع حیله ها و خدمتگزاری ها شرکت می کنند در تبلیغ و تبریک گفتن و مانور دادن در اطراف آن شب و روز نمی شناسند. از چنین افرادی که ارتقایشان بر اساس رابطه ها بوده نه ضابطه ها بت هایی می تراشند و چنان وانمود می کنند که دیگر مثل آنها را در فوتبال اردبیل مادری نخواهد زایید و در مقابل چهره ای چون مرسل وقری با آن همه پیشینه درخشان موفق به کسب مجوز مدرسی کلاس مربیگریB آسیا می شوند ولی آقایان حتی جرئت تبریک خشک و خالی به وی را به خود نمی دهند.
البته تقصیر بیشتری هم متوجه آنها نیست چرا که گردانندگان تشکیلات را کسانی تشکیل می دهند که تا دیروز با فوتبال منطقه بیگانه بودند و به یکباره با عنایت همشهری ها در فوتبال قدعلم کرده اند . گناهی متوجه آنها نبوده و نیست که چهره هایی چون مرسل وقری را نشناسند بلکه گناه و تقصیر از آن کسانی است که آنها را در فوتبال اردبیل صاحب منصب و مقام نمودند.
ناگفته پیداست که وقری به تبریک کسانی که از خانواده فوتبال اردبیل نبوده و نیستند ، نیازی ندارد. تبریک او کارنامه و موفقیت هایش در فوتبال کشور است ولی آنهایی که حرکت کوچکی از یکی از سرسپردگان را چون کوهی عظیم جلوه می دهند بدانند که این رفتارها و بی توجهی ها به بزرگان فوتبال استان هیچوقت فراموش نخواهد شد و مسلما آنها روزی باید تاوان این گونه رفتارهای نسنجیده خود را بدهند.
موفقیت مرسل وقری موفقیت فوتبال دوستان و اهالی صمیمی آن است. امیدواریم وقری همچنان در جاده ترقی و پیشرفت گام بردارد و بدین ترتیب دوستان را شاد و مسرور و دشمنان فوتبال اردبیل و خودمحورهای از خود راضی را ملول و غمگین گرداند . انشااله