1

اردبیل سزاوار بهترین هاست، باید سنجیده سخن گفت

در فضای مجازی مطلبی تحت عنوان اردبیل و انتخابی والیبال جهانی منتشر شده است که پرداختن به بخشی از آن مطلب لازم و ضروری به نظر می رسد.

ادعا شده است که اردبیل با یک سالن و بدون زمینه والیبال قدرتمند چرا میزبانی دو رقابت بین المللی را به عهده گرفته است و به دنبال آن، این کار را به بلند پروازی های کسانی که به دنبال منافع خود هستند نه ورزش ربط داده است.

اردبیل شهر شعر و شیخ و شمشیر است که با بهره بردن از ویژگی ها و مواهب خدادادی یکی از نقاط گردشگر پذیر ایران اسلامی به شمار می رود. این که ادعا بکنند اردبیل بدون زمینه والیبال قدرتمند نباید میزبانی رقابت های مهمی را عهده دار شود نوعی سطحی نگری به مساله است. اردبیل نه تنها یک سالن بلکه در کنار آن از سالن دیگری نیز که بتواند رقابت های بین المللی را میزبانی بکند برخوردار می باشد که پرداختن به این امر نشان از اطلاعات ناقص نویسنده مطلب از امکانات ورزشی استان دارد.

مردم این منطقه با بهره بردن از امکاناتی استاندارد حق دارند که میزبانی رقابت های مهم را بر عهده بگیرند و از نزدیک شاهد مسابقات بین المللی باشند. صرف این که اردبیل فاقد والیبال قدرتمند است نمی توان آن را از حضور در صحنه والیبال کشور محروم نمود.

ادعا شده است که مدیران و مسؤولین استان از سادگی در دام فدراسیون نشین ها گرفتار شده و دو میزبانی مهم را بر عهده گرفته اند. این گونه اظهار نظر صریح در مورد مسؤولین استان نیز کاملا نشان از نداشتن شناخت کافی از منطقه و برنامه ریزان و مدیران و بخصوص استاندار اردبیل در قبول این میزبانی ها می باشد.

مسؤولین استان بر خلاف نظر نویسنده مطلب، انسان هایی تلاشگر و دوراندیش و دارای برنامه هستند . برگزاری این ر قابت ها وسیله ای برای دستیابی به گوشه ای از اهداف در راستای توسعه منطقه می باشد. گسترش توریسم و جذب گردشگر یکی از محورهای توسعه استان است که تلاش برای میزبانی رقابت های مهم بین المللی در جهت تحقق این اهداف به شمار می رود. ناگفته پیداست که در کنار آن توسعه ورزش و ایجاد انگیزه لازم در بین جوانان و نوجوانان برای حضور در میادین ورزشی نیز مورد توجه می باشد.

باید گفت مسؤولین ساده استان از میزبانی این ر قابت ها در راستای تقویت زیرساخت های مورد نیاز از جمله بازسازی و تجهیز اماکن ورزشی بهترین و بالاترین بهره را به نفع ورزش استان برده اند که این نشان دهنده دیدگاه خاص آنها برای بهره برداری از موقعیت های به دست آمده  دلالت دارد.

مدیران و مسؤولان استان از قبول میزبانی این رقابت ها به دنبال اهدافی بودند که نشان از دوراندیشی آنها داشته و اظهار نظر عجولانه و بدون لطلاع از برنامه ها می تواند اقدامی تعجب انگیز به شمار برود.

جشن تولد برگزار شده نیز ارتباطی با اردبیل و میزبانی رقابت ها ندارد که نویسنده مطلب در اقدامی غیر اصولی و غیر منصفانه اشاره می کند که در هیچ شهر و استانی جشن تولد های خوب نمی شود گرفت. نه برادر عزیز جشن تولد های خوب را اتفاقا می توان بهتر از اردبیل در دیگر نقاط هم گرفت. و در این ارتباط هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

این که شخصی در سفر به اردبیل و در یک رستوران سنتی و با هزینه شخصی برای دخترش جشن تولد بگیرد چه ارتباطی می تواند با مردم فهیم و ولایتمدار اردبیل داشته باشد؟ اگر فیلمی هم از آن جشن در اختیار عموم قرار گرفته مربوط به مدعوین جشن است که می تواند خود بیان کننده خیلی از چیزها باشد که پرداختن به آنها در این مجال لازم به نظر نمی رسد.

پیشینه اردبیل  و تاریخ با عظمت آن نشان دهنده پایمردی مردم آن در راه عقیده و دین می باشد.متاسفانه اگر ناهنجاری هایی بعضا در این منطقه مشاهده می شود مربوط به کسانی هست که اهل و ساکن منطقه نیستند و بنابراین نویسنده مطلب نباید اشتباه و عملکرد غلط فرد غیر بومی را به پای مردم قهرمان این دیار بنویسند و قضاوتی عجولانه و غیر منطقی داشته باشند. نویسنده این مطلب باید بداند که از این بابت یک عذرخواهی به مردم اردبیل بدهکار است و شایسته خواهد بود که هرچه زودتر نسبت به این کار اقدام نماید.

ادعا شده است که رئیس هیات والیبال استان کیف دستی سرپرست فدراسیون را پشت سر وی حمل کرده است. با شناختی که از رئیس هیات استان است اگر این کار انجام شده باشد حتما در شرایط خاصی و بدون هدف و منظوری انجام پذیرفته و الا هم ما می دانیم و هم نویسنده مطلب می داند که برخی ها در حد و اندازه ای نیستند که برایش دست و پا بشکنند.

با نویسنده مطلب یاد شده هم عقیده هستیم که جمعی با بهانه قرار دادن این رقابت ها یک مسافرت دسته جمعی را در دستور کار قرار داده و در خدمت دوستان و اشنایان به خوش خدمتی مشغول می شوند ولی مردم اردبیل و مسؤولین آن از این میزبانی ها هدف خاصی را دنبال می کنند که امیدواریم حاصل آنها در توسعه این منطقه در آینده تاثیر گذتار باشند.

و در نهایت امیدواریم که مسؤولین در راستای کمک و مساعدت برای حضور هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان علاقه مند به ورزش در سالن رقابت ها روش مناسبی اتخاذ بکنند تا بهای بلیط ورودی سدی در برابر سیل مشتاقان ایجاد ننماید.