1

استارت مسابقات با شگفتی آفرینی قطر

تیم های ملی والیبال قطر و کره جنوبی در اولین دیدار رقابتهای مقدماتی انتخابی قهرمانی مردان جهان از ساعت 15:30 در سالن جهان پهلوان رضازاده اردبیل به مصاف یکدیگر رفتند که در عین ناباوری تیم ملی قطر با شگفت آفرینی توانست با نتیجه 3 بر 2 بر تیم کره جنوبی غلبه کند.

تیم کره جنوبی در ست های اول و دوم بازی توانست به ترتیب با نتیجه های 25 بر 21 و 25 بر 15 پیروز شود؛ اما  در ادامه این تیم قطر بود که به یکباره توانست بازی را تحت کنترل خود گرفته و بازی را برگرداند. قطر ست سوم را با نتیجه 25 بر 21 و ست چهارم را با حساب 25 بر 18 پیروز شد تا همه چیز مساوی شود.

ست پنجم ست سرنوشت ساز برای هر دو تیم بود که پس از کش و قوس های فراوان بالاخره این قطری ها بودند که 15 بر 13 پیروز این نبرد ماراتن گونه شدند.

در پایان این دیدار سرمربی تیم ملی کره جنوبی در نشست خبری اظهار داشت: ما امسال 17 بازی داشته‌ایم اما امروز بدترین بازی امسال ما بود؛ به تیم ملی قطر نیز این پیروزی را تبریک می‌گوییم؛ کیم هو چال درباره بازی فردا با تیم ملی ایران نیز گفت: قطعا همه خبر دارید که ایران در سطح اول لیگ جهانی حضور دارد و رقابت می‌کند و سطح این تیم با ما فرق می‌کند اما فردا همه ما به دنبال یک بازی خوب خواهیم بود. کاپیتان تیم کره جنوبی نیز با اشاره به سختی این دیدار افزود: هر آنچه که باید انجام می‌دادیم را به خوبی انجام دادیم اما خوب بازی سختی بود و نتوانستیم پیروز شویم.

ماسیمیلیانو جیکاردی، سرمربی تیم ملی قطر نیز ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی مقابل کره جنوبی گفت: خوشحالم که از زبان سرمربی تیم کره جنوبی می‌شنوم که بازی سختی را پشت سر گذاشته‌اند؛ این دو بازی در یک بازی برای ما بود، ست اول و دوم یک بازی و ست های سوم و چهارم و پنجم یک بازی دیگر بودند، ما پس از ست دوم تغییر تاکتیک دادیم و خوشحالم که به نتیجه خوبی نیز دست یافتیم.

کاپیتان تیم ملی قطر نیز ضمن اشاره به سطح بالای بازی اشاره کرد: هیچ شناختی از تیم خوب کره جنوبی نداشتیم اما خدا را شکر که پیروز شدیم.

فردا در بازی اول تیم قطر به مصاف چین خواهد رفت و همچنین در دیدار دوم نیز ایران میزبان کره جنوبی خواهد بود.