1

پیروزی تیم چین برابر قزاقستان

ش

تیم های ملی والیبال چین و قزاقستان در دومین دیدار رقابتهای مقدماتی انتخابی قهرمانی مردان جهان از ساعت 18:30 در سالن شهید رضازاده اردبیل به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی چین در پایان توانست با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی برسد.
تیم چین در ست های اول و دوم بازی توانست به ترتیب با نتیجه های 25 بر 15 و 25 بر21 پیروز شود؛ اما در ست سوم اشتباهات فردی چین بالا رفت و قزاقستان به خوبی استفاده کرده و 25 بر 22 پیروز ست چهارم شد؛ ست چهارم حساس پیگیری شد حتی قزاقستان تا آستانه پیروزی نیز رفت اما تجربه چینی ها سنگینی کرد تا آنها 25 بر 23 برنده ست چهارم شده و بازی را نیز به سود خود به پایان ببرند.
در پایان این دیدار سرمربی تیم ملی قزاقستان در نشست خبری اظهار داشت: اول از همه باید به کار خوب و تیمی چین اشاره کنم که آنالیز خوب آنها باعث شد تمام تاکتیک های ما کارآیی خود را از دست دهد. در ست چهارم فرصت پیروزی داشتیم اما اشتباهات ما در این بازی بسیار زیاد بود و شکست خوردیم. امیدواریم در ادامه نتایج خوبی بگیریم و با یک پیروزی به تورنمنت برگردیم.
کاپیتان تیم قزاقستان نیز با اشاره به سختی این دیدار افزود: بازی خوبی بود اما متاسفانه نتوانستیم پیروز شویم، ست سوم بد نبود اما باختیم.
لوزانو، سرمربی تیم ملی ایران و سرمربی فعلی تیم چین پس از پیروزی مقابل قزاقستان گفت: خوش شانس بودیم و بازی سختی را پیروز شدیم. دریافت های خوب و آنالیز بسیار عالی ما عامل موفقیت تیم ما شد. مسابقات پی در پی را داشتیم و باعث خستگی ما شده است. لوزانو در پاسخ به سئوال خبرنگاری که به سرد بودن رفتار و احتمالا قهر بودن وی با مردم ایران افزود: نه اصلا اینگونه نیست بسیار خوشحالم که تجربه های بسیار حرفه ای را در ایران بدست آورده‌ام؛ عاشق مردم ایران هستم و دیشب نیز به دیدار اعضای تیم ملی ایران رفته بودم.
کاپیتان تیم ملی چین نیز اشاره کرد: خوشحالیم که برنده بازی بودیم و بدلیل پیشرفت تیم قزاقستان بازی سختی را پشت سر گذاشتیم.
فردا در بازی اول تیم قطر به مصاف چین خواهد رفت و همچنین در دیدار دوم نیز ایران میزبان کره جنوبی خواهد بود.