1

بر چشم بد لعنت

جمعه و شنبه ای که گذشت هر کس وارد سالن جهان پهلوان حاج حسین رضازاده می شد بی اختیار در دلش می گفت “بر چشم بد لعنت”.
استقبال گرم مردم ورزش دوست اردبیل از رقابت های والیبال انتخابی جهان حال و هوای خاصی را به سالن بخشیده و فضای خاصی در آن حاکم کرده بود. موج جمعیت مشتاق و حضور بی حاشیه و پرتعداد خانم ها در ورزشگاه تکرار جمله “بر چشم بد لعنت” را واجب و واجب تر می کرد.
اگر میزبانی این رقابت ها ثمراتی در بر داشته باشد برای یک نفر و یک گروه نخواهد بود . مردم قهرمان و شهیدپرور منطقه و شهر پرافتخار و دارالامان اردبیل بیشترین سهم را در به وجود آمدن شرایط ایده آل و قابل قبول خواهند داشت.
دست اندرکاران ورزش و جوانان و خانواده والیبال منطقه در کمتر از چهار ماه دو آزمون بزرگ را با موفقیت پشت سر می گذارند. این امر می تواند برای جامعه ورزشی استان افتخاری فراموش نشدنی باشد. این که مدت ها در تقبیح این میزبانی سخن ها گفته شد و در فضای مجازی در محکومیت آن عده ای از همدیگر سبقت گرفتند و اقدامات گسترده ای انجام دادند مساله ای غیر قابل کتمان می باشد ولی امروز شیرینی میزبانی مطلوب ، استقبال پرشور تماشاگران و برد های دلچسب و غرورآفرین تیم ملی؛ تلخی آن برخوردهای غیر منصفانه را از بین برده است.
ناگفته پیداست که پیمودن این راه پرفراز ونشیب  مطمئنا مشکلات و موانعی هم بر سر راه علاقه مندان  و مجریان و عوامل برقرار کننده نظم ایجاد می کند که بارزترین آن بسته شدن درب های ورودی توسط مامورین بعد از تکمیل ظرفیت ورزشگاه می باشد.. هر کسی که وقت گذاشته و در بعد از ظهر گرم و غیر قابل تحمل رو به ورزشگاه رضازاده می گذارد قصد و غرضی جز تماشای بازی تیم ملی و حمایت از آن برای رسیدن به پیروزی نداشته و ندارد. حفظ حرمت این سرمایه های راستین و پرقیمت ورزش برای همه دست اندرکاران ، زحمتکشان و تلاشگران این رویداد لازم است و امید می رود که در دو بازی باقیمانده چگونگی ورود سهل و آسان بلیط به دست ها به نحو مطلوب حل شود و گلایه همشهریان در این ارتباط نیز از بین رفته و پرونده توانایی و کارآیی فرزندان قهرمان اردبیل به خیر و خوشی در پایان رقابت ها بسته شود.
هرچند که الآن بیشتر علاقه مندان به ورزش لب به تحسین می گشایند و اقدامات انجام یافته را می ستایند ولی امیدواریم با بررسی به موقع برخی از مشکلات و ریشه یابی علل آنها تجربه ای برای میزبانی های آینده به دست آید که در صورت برگزاری رقابت های بین المللی شاهد به حداقل رسیدن کاستی ها بوده باشیم..
از یکی از بزرگان شنیدم که گفت در بسیاری از موارد عادت ما هنر تخریب و زود قضاوت کردن و تکذیب و بی تحملی است. در کنار نقاط مثبت و قابل توجه میزبانی این رقابت ها مسلما نقطه ضعف ها نیز وجود دارد اما بهانه قرار دادن آنها برای تخریب و یا قضاوت عجولانه در بسیاری از موارد کار منطقی و اصولی نمی توتاند باشد.
حضور بانوان در ورزشگاه با نظم و ترتیب مثال زدنی یکی از دستاوردهای بزرگ و قابل توجه میزبانی این رقابت ها می باشد. تمامی میهمانان داخلی از این حضور به نیکی یاد کرده و حفظ شئونات از طرف بانوان را بی نظیر تلقی کرده اند.
امیدواریم تیم ملی دو بازی باقیمانده را نیز با قاطعیت پشت سر بگزارند و جواز حضور در رقابت های جهانی ایتالیا و بلغارستان را به دست آورند و همه دست اندرکاران، بازیکنان و کادرفنی تیم ملی با خاطری خوش  اردبیل را ترک نمایند.