1

دخالت در امور مجمع انتخاباتی فوتبال ممنوع

برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان اردبیل به یک معادله چند مجهولی تبدیل شده است. هفته گذشته برای سومین بار در دو سال گذشته ثبت نام کاندیداها برای این هیات انجام پذیرفت. موردی کم نظیر و قابل توجه که می تواند در دل خود پیام های خاصی را داشته باشد.
فدراسیون فوتبال با آن همه قدرت، ادعا و تشکیلات عریض و طویل ، اداره کل ورزش و جوانان با گستردگی وظایف و احساس مسؤولیت و هیات فوتبال استان با مجموعه ای از بهترین ها و عاشقان ؛ در دو سال گذشته نسبت به حل این معادله موفق نشده اند.
بارها گفته شده است آقایانی که در استان دم از علمی بودن، اجتماعی بودن، کارشناس بودن و صالح بودن برای حکومت در فوتبال می زنند چگونه از قدرت و توانایی و جایگاه در فدراسیون نتوانسته اند برای این بیمار نسخه شفا بخشی بپیچند؟
اردبیل جوانان مستعد و لایقی در علم ریاضیات دارد. اگر حضرات قادر به حل این معما نیستند می توانند به جای آویزان شدن از این و دست به دامن آن مس<ول کمسیته شدن و یلا زمین و زمان را به هم دوختن به سراغ دو ریاضی دان بروند شاید به کمک آنها بتوانند راه حل مناسبی برای حل این معادله پیدا بکنند.
در سومین نوبت ثبت نام  گویا دو چهره جدید نسبت به ثبت نام کنندگان قبلی وارد صحنه شده اند. معلوم نبوده و نیست که این آقایان آیا دارای صلاحیت لازم از نظر مدیریتی خواهند بود  یا نه و کمیته سه نفره  تشخیص صلاحیت مدیریتی رای به صلاحیت آنها خواهند داد یا نه ولی لازم است به دو نکته در این ارتباط اشاره شود.
-ثبت نام نادر فلاحی رئیس هیات والیبال استان اردبیل با تعبیر ها  و تفاسیر مختلف همراه بوده است. حضور او مسلما معادلات پیش بینی شده برخی ها را به هم خواهد زد. فلاحی به خوبی با جو حاکم بر ورزش و فوتبال آشنا بوده و به رمز و رموز رایزنی و چگونگی برخورد با اعضای مجمع و راه و رسم رسیدن به رای مناسب را می داند و به آنها آگاهی دارد. اگر در میانه راه کناره گیری نکند و بر اقدامی که کرده است پافشاری کرده و به آن پایبند باشد به شدت رقابت در مجمع افزوده خواهد شد .
این اقدام فلاحی به نظر می رسد که موجبات نگرانی برخی ها را فراهم کرده است. از طرف دیگر نقل است که عده ای نیز در تلاش هستند او را از این کار منصرف نمایند تا جاده رسیدن به رای مناسب برای دوستان این قبیل افراد هموار و هموار تر گردد. با گذشت زمان واقعیت ها در این مورد چهره خود را نشان خواهد داد
-در فضای مجازی عکسی از مرحله ثبت نام نادر فلاحی منتشر شد که سؤال برانگیز بود. رئیس سابق هیات فوتبال استان که یکی از کاندیدا ها می باشد و هیچ مسؤولیتی در روند ثبت نام و تائید صلاحیت سابقه مدیریتی کاندیداها و برگزاری مجمع ندارد به چه دلیلی در جلسه ای که در ارتباط با مجمع انتخاباتی و ثبت نام کاندیداها بوده حضور داشته است؟ بگذریم از مسائلی که روایت می کنند و برخی از دخالت های مستقیم در این راه را یادآور می شوند ولی از حضور در محل و یا جلسه ای که می تواند شبه برانگیز باشد باید جدا خودداری شود.
دبیرخانه مجمع مسؤول دارد و اعضای کمیته سه نفره نیز مشخص هستند . هیچ یک از اعضای این کمیته نیز نباید با کسانی که در انتخابات کاندیدا هستند در مورد سرنوشت دیگر کاندیداها مشورت کنند و سپس تصمیم بگیرند.
اگر می خواهیم که فوتبال ما از غرق شدن کامل نجات پیدا بکند و اگر دوست داریم در فوتبال حق به حقدار برسد و اگر در فکر دخالت و بهره برداری به نفع خود و دوستان نیستیم و اگر می خواهیم مجمع در یک حالت عادی و به دور از حاشیه به وظیفه خود عمل کند از دخالت مستقیم در روند مجمع خودداری کنیم و بیشتر از این در اذهان و افکار عمومی شبهه ایجاد ننمائیم.