1

تاریخ های سرکاری در تقویم اجرائی هیات فوتبال استان

در آستانه سفر رئیس فدراسیون فوتبال به استان تقویم اجرایی مسابقات فوتبال و فوتسال استان در فصل ۹۷-۹۶ منتشر شد و بدون شک این تقویم به تاج و کمیته امور استان های فدراسیون نیز تقدیم شد.

هر مسوولی در نگاه اول در برابر برنامه ریزی و اعلام دقیق تاریخ های شروع مسابقات چاره ای جز تحسین و احسنت گفتن نداشته و ندارد. متاسفانه برخی از مسوولان در سفرهای استانی فقط به آمارها و گزارش های ارائه شده توجه کرده و آن ها را مبنای قضاوت قرار می دهند. ارائه تقویم و تنظیم دو صفحه ای با ردیف کردن انواع رقابت ها و مسابقات که کاری بسیار سخت و طاقت فرسا نیست.مهم اجرائی کردن برنامه های ارائه شده است.
اگر مسوولین فدراسیون و کمیته امور استان های آن بحث نظارت را در معنای واقعی در دستور کار قرار می دادند و دل خود را به همراهی روسای هیات های استانی به هر بهائی خوش نمی کردند هیچوقت از هیات هائی که وعده های سرکاری می دهند حمایت نمی نمودند . اگر منافع فوتبال هر استانی را در اولویت قرار می دادند با هیات هائی که به تقویم اجرائی تنظیم شده پایبند نمی شدند برخورد می کردند و اجازه بازی با افکار عمومی را نمی دادند.
هنوز زمان زیادی از اعلام هیات فوتبال استان و وعده آنها برای راه اندازی مسابقات فوتبال و فوتسال استانی نمی گذرد . آیا نباید آقایان میزان تحقق این وعده ها را اعلام کنند و آیا نباید بگویند که از برنامه هائی که قرار بود در مرداد ماه به مورد اجرا گذاشته شوند چند درصد اجرائی شده است؟
شاید ما اشتباه می کنیم و سواد خواندن و نوشتن ما توانایی فهم برنامه های ارائه شده از سوی هیات فوتبال استان را ندارد. باید بنشینیم و منتظر بمانیم تا هر وقت اراده ای باشد اطلاع رسانی بکنند؟
دبیر هیات فوتبال استان(قانونی و غیر قانونی بودنش بحث دیگری است)نباید پاسخگوی این بی برنامگی ها باشد؟به جای ساماندهی امور و تلاش برای اجرائی کردن  برنامه ها ،مقابله با منتقدان و تهمت زدن به آنها چرا در اولویت قرار می گیرد؟ منقلی خطاب کردن منتقد و بیان حرف ها و سخنان کلیشه ای چون می شناسم، می دانم،پیشکسوتان بدانند و…. دردی از دردهای فوتبال ما را نمی تواند درمان بکند.
در تقویم اجرائی مسابقات فوتبال و فوتسال ارائه شده از سوی هیات فوتبال استان به صراحت اعلام شده است که مسابقات فوتبال امید و جوانان از تاریخ ۹۶/۵/۲۰ و فوتبال نوجوانان و نونهالان استان از تاریخ ۹۶/۵/۱۳و فوتسال امید،جوانان،نوجوانان و نونهالان استان نیز از ۲۵ مرداد ماه آغاز می شود.
این برنامه حتما به فدراسیون نیز ارائه شده و به عنوان برگی زرین در پرونده هیات فوتبال استان بایگانی شده است. امروز که سی ام مردادماه است چند درصد از این برنامه عملیاتی شده است؟
قضاوت در مورد بدعهدی های مکرر مسوولین فوتبال استان؛ با دوستداران،هواداران و علاقه مندان به فوتبال و ورزش منطقه است.