1

هیات والیبال استان و توجه به امر استعدادیابی

بیشتر دست اندرکاران ورزش ما در سخن گفتن ید طولانی دارند و ادعای اینکه استان ما در همه رشته های ورزشی معدن استعداد است ورد زبان همه بوده و این امر به صورت یک باور جمعی در آمده است و هر گاه در ارتباط با نتایج به دست آمده در رقابت های مختلف به بن بست می خوریم و با مشکل مواجه می شویم از ویژگی ، استعدادها و توانایی های جوانان و شرایط مطلوب آب و هوایی حرف می زنیم  وبا فراموش کردن اصل به فرع پرداخته و به نوعی برای بی گناه جلوه دادن خود و دوستان تلاش می نماییم.

اگر می پذیریم و قبول داریم که استان ما با تکیه بر جوانان و استعدادها در همه رشته های ورزشی می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد باید در عمل و نه در حرف شکر این نعمت خدادی را به جا آوریم.

در معنی شکر آورده اند: شکر یعنی قدر نعمات را عملا و نه فقط در ذکر لفظی دانستن و از آن در جای خود درست استفاده کردن.

آیا در رابطه با کشف استعدادها و به کار گرفتن آنها تا کنون به درستی و به خوبی عمل کرده ایم؟در این راه برنامه ریزی انجام داده و بر اساس یک زمان بندی منطقی پیش رفته و استعدادها را تحت پوشش قرار داده و در بارور کردن آنها از همه امکانات موجود استفاده نموده ایم؟

وقتی کارنامه برخی هیات ها را بررسی کنیم مواجه می شویم تعدادی از آنها به نحو ایده آل در امر پشتوانه سازی عمل نکرده و برای کشف و پرورش استعدادهای فراوان و پنهان منطقه برنامه ای تدارک ندیده و حسابی جداگانه برای آن باز نکرده اند.

همه دست اندرکاران هیات های ورزشی باید وقت و فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته را هدر ندهند و برای منطقه ای که مملو از استعدادها و توانایی هاست بخوبی برنامه ریزی کرده و عمل نمایند.

هیات های ورزشی برای ارتقای سطح ورزش و برای برآوردن توقعات به حق علاقمندان باید کشف استعدادها و تحت پوشش قرار دادن افراد مستعد را بر اساس یک برنامه تدوین شده و آینده نگری خاص اقدام نمایند.

علیرغم محدودیت های مالی که می گویند اداره کل ورزش و جوانان استان با آن مواجه می باشد و در برخی موارد دست اندرکاران هیات های ورزشی نبود اعتبارات کافی را عاملی در عدم اجرای برنامه های مربوط به کشف استعداد ها قلمداد می نمایند هستند هیات هائی که بدون توسل به بهانه ها و دست آویز قرار دادن اعتبار دین راه اقدام می نمایند. در یک سال گذشته برخی از هیات های از جمله کشتی و والیبال در این راه پیشقدم شده اند و مسلما نتایج مثبت آن در سال های نه چندان دور خود را نشان خواهد داد.

هیات والیبال استان اردبیل از یک ماه گذشته فراخوان استعداد یابی در سطح استان را اعلا م داشته و پنجشنبه گذشته دوره استعداد یابی را به مدت 10 ساعت در سالن شهید آسمانی ورزشگاه تختی برگزار کرد.

حضور نوجوانان و علاقه مندانی که می خواهند رشته ورزشی زیبای والیبال را برای آینده ورزشی خود انتخاب نمایند از این دوره استقبال کردند و مسلما مربیان پایه این هیات با انتخاب برترین ها و آینده دارها و مستعدها می توانند در روشن نگاه داشتن چراغ والیبال این استان به خوبی عمل نمایند.

دکتر ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان نیز به طور سرزده از برنامه استعداد یابی هیات والیبال استان بازدید کرد و به نوعی این اقدام سازنده، مثبت و قابل توجه هیات والیبال استان را مورد تایید قرار داد.

همچنین در ادامه فعالیت های فرهنگی هیات والیبال ، تیم نوجوانان استان همراه با رئیس و دیگر دست اندرکاران هیات جمعه گذشته با یک نظم و ترتیب خاص در مراسم نماز دشمن شکن جمعه حضور یافتند.