1

میزبانی کشتی و تلاش برای تجدید افتخارات/ آمادگی از خود راضی ها برای داستان سرایی

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران رقابت های گروه ب قهرمانی کشور کشتی آزاد و فرنگی جوانان از 17 تا 21 مهرماه به میزبانی اردبیل برگزار می شود.

کشتی در بین دوستداران و علاقه مندان به ورزش در اردبیل از یک جایگاه خاص برخوردار می باشد. تجربه ثابت کرده است که هر وقت این شهر میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده داشته استقبال تماشاگران نقطه قوت و فراموش نشدنی آن شده است.

در آبان ماه سال 71 پنجاه و دومین دوره مسابقات کشتی فر نگی قهرمانی ایران در اردبیل برگزار شد. هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به 25 سال از آن میزبانی باز نحوه برگزاری، استقبال پرشور تماشاگران و حمایت یکپارچه آنها از قهرمانان ایران اسلامی ، وحدت و یک رنگی مسؤولین و درخشش کشتی گیران اردبیلی در رقابت ها زبانزد کسانی است که این رقابت ها را از نزدیک در سالن شهید آسمانی مجموعه ورزشی تختی مشاهده کرده اند.

اردبیل یک بار دیگر در آذرماه سال 75 میزبان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور شد. همان سالی که شش نفر از جوانان اردبیل به فینال رقابت ها راه پیدا کردند. شهرام سمیعی، علی اشکانی، شهرام خاکسار، حسن پازاج و علی نیکخو طلا گرفتند و قنبر جدی در وزن 76 کیلوگرم با باخت در مقابل مهدی رحیمی به مدال نقره بسنده کرد.

به نظر می رسد مهرماه سال 85 آخرین باری است که تا امسال اردبیل در قهرمانی کشور میزبان رقابت ها شده است. در آن سال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان ایران با شرکت 274 کشتی گیر در قالب 22 تیم در شهر اردبیل برگزار شد و در پایان تیم الف اردبیل با کسب 37 امتیاز و دو مدال طلا و دو مدال برنز به مقام سوم رسید.

و حال قرار است از 17 مهر ماه بار دیگر اردبیل در رقابت های قهرمانی کشور آزاد و فرنگی جوانان میزبان باشد. چند سالی است که روال برگزاری رقابت های قهرمانی کشور تغییر یافته و استان ها در سه گروه سازماندهی شده اند و اردبیل امسال میزبان گروه ب است.

در کشتی آزاد تیم های استان مرکزی، کردستان، گلستان، خوزستان، فارس، اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام و در رشته فرنگی توابع تهران، کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و بوشهر به اردبیل می آیند.

گذشته کشتی اردبیل نشان می دهد که از سال 85 تاکنون در رشته آزاد تیم کشتی نوجوانان استان نتوانسته است از سکوی قهرمانی بالا برود و به بیانی دیگر کشتی آزاد از تکرار مقامی که در سال 85 به دست آورده در سال های بعد ناکام بوده است.

حال که این واقعیت ها نوشته می شود از فردا خون در رگ های برخی ها به جوش خواهد آمد و ما را به جرم بیان حقایق، میهمان انواع فحش ها، ناسزاها و تهمت ها خواهند کرد. برخی ها ما را به برخورد فیزیکی حواله می دهند و عده ای دیگر نیز که تاب تحمل دیدن دیگران را ندارند و به دنبال میز و مقام و عقده های درونی هستند هر روز با دست زدن به روشی خاص برای رسیدن به هدف نهائی دست و پا می زنند. روزی با قرار گرفتن در باند و گروه سیاسی قد علم می کنند و دیگر روز در آغوش نماینده و یا سیاستمداری جا خوش می کنند و فردایی دیگر با اجیر کردن افرادی خود فروخته و بی شخصیت در فضای مجازی برای خود موقعیتی ایجاد می کنند و اگر فرصتی فراهم گردد دوست دارند خود را نویسنده و خبرنگار و عالم و دانشمند و همه چیز فهم قلمداد نمایند ، عده ای که تاب تحمل پیشرفت برخی ها را ندارند و عرصه ورزش را فقط سهم خود و دوستانشان می دانند در  پشت عکس با شورت ورزشی قائم می شوند و آنگاه خود را مالک ورزش منطقه می دانند و همه را غیر خودی، بیت المال خور، دارای فساد اخلاقی و مالی و عاملان نابودی و درماندگی و انحطاط و اضمحلال و سردرگمی ورزش می دانند و با کمک نوچه ها و دست پرورده ها، فضای مجازی را با اسم های مستعار و روش های خاله زنکی در می نوردند و به عاقبت کارهای نسنجیده و بی اساس فکر نمی کنند. متاسفانه برخی از این آقایان نیز چنان سنگ دین و ایمان و پایبندی به اخلاق ورزشی را به سینه می زنند که اگر شناختی از آنها نباشد اسیر شدن در دام تزویر و ریای آنها حتمی خواهد بود.

برخی ها که امروز تمام قد در موضع انتقاد از ورزش استان قرار گرفته اند هیچوقت در قبال موضعگیری های خود اشاره به این که خود تاکنون چه گلی بر سر ورزش اردبیل زده اند نمی کنند . گویا ماموریت آنها حمله به مدیران ورزش در ده سال اخیر برای به دست آوردن پست و مقامی بوده و دلسوزی برای ورزش و اندیشیدن برای فردای جوانان این استان شعاری بیش نبوده است.

اگر قرار بر این باشد که تغییر و تحولی در مدیریت ورزش استان صورت بگیرد امیدواریم این بار همای سعادت با کمک ابر و باد و مه و خورشید بر سر یکی از این مدعیان همیشگی مدیریت بنشیند و آنها بتوانند بعد از سال ها مرارت، زحمت، عرق ریختن و تهمت زدن ها و انگ زدن ها بر صندلی مدیریت تکیه بکنند تا عیار آنها در مدیریت ورزش روشن شود و از دامنه حرکت های خاله زنکی در زیر نقاب اسامی مستعار در فضای مجازی کاسته شود.

امیدواریم تلاش های هیات کشتی در سه سال اخیر در این رقابت ها خود را نشان بدهد و جوانان غیور و با استعداد استان هم در رشته آزاد و هم در فرنگی به تجدید افتخارات گذشته این منطقه موفق بشوند.

همه دوستداران کشتی در استان دوست دارند که تیم آنها در هر دو رشته در گروه الف رقابت های قهرمانی کشور قرار بگیرند و این با توجه به استعدادهای جوانان و پیشینه درخشان کشتی منطقه دور از دسترس نبوده و نیست.

لازم است مسؤولین هیات کشتی استان از همان روز پذیرش از تیم ها نسبت به حرکت برخی از چهره های شناخته شده مراقب باشند. مسلما اگر آنها به خواسته های خود دست پیدا نکنند از فردای پایان مسابقات هزینه میلیونی، بساط بخور بخور و حیف و میل بیت المال را مطرح و آنها را دستاویزی برای زیر سؤال بردن زحمات و تلاش ها قرار خواهند داد..