1

ریاست طلبی در ورزش استان

تصور کنید که گله ای گوسفند در بیابان مشغول چراست ، در عین حال چوپان به کار خود مشغول و گله را رها کرده باشد.

در این حال دو گرگ گرسنه از دور گله را ببینند و احساس کنند که این گله  نه چوپانی دارد و نه سگی که از گله محافظت به عمل آورند ، بدیهی است که این دو گرگ وظیفه اصلی خود می دانند که در گله افتاده و تمامی گوسفندان را تکه تکه کنند.

حال خطر این دو گرگ مشخص می شود. بر اساس روایتی از حضرت امام رضا(ع)، خطر دو گرگ وحشی شکاری در گله ای گوسفند که چوپان هایش آن را رها کرده باشند، بیش تر از خطر ریاست طلبی در دین مسلمان نیست. خداوند ما را از این خطر بزرگ نجات دهد!

این روزها به دلیل احتمال تغییر و تحول در مدیریت دستگاه ها و نهاد ها و سازمان ها برخی ها که فیل شان هوای هندوستان کرده است به اقدامات مختلفی دست می زنند تا شاید با به دست آوردن پستی و قرار گرفتن در پشت میز ریاستی بتوانند به ارزوی های چندین و چند ساله خود جامه حقیقت بپوشانند و از برکات و نعمات مدیریت بهره مند شوند .

این روزها نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای خیلی ها، خیلی عزیز هستند. قربان صدقه آنها رفتن و به هر بهانه ای در محضرشان حضور پیدا کردن و از محسنات و توانایی های خود شمارش کردن و خواندن قصیده ای بلند بالا از زحماتشان در زمان انتخابات از رایج ترین رفتارها و اقدامات است.

این حرکات ، رایزنی ها، قشون کشی ها و دلسوزی ها آیا همه در راستای پیشقدم شدن برای خدمت بی منت است!! چه سری و چه رمز و رازی در این مدیریت ها نهفته است که برخی ها این چنین برایش سر و دست می شکنند و برای رسیدن به آن از هیچ اقدامی کوتاهی نمی نمایند.

اگر افرادی با استفاده از انواع ترفندها، رایزنی ها و التماس کردن ها به موقعیتی دست پیدا کنند واز لطف و عنایت برخی ها در راه رسیدن به این هدف بهره ببرند و از همان روز اول انتصاب وام دار حمایت کنندگانشان باشند، حساب کنید که چه بلایی بر سر مجموعه تحت مدیریت می آورند و برای ادای وظیفه و جبران کردن گوشه ای از الطاف چه کارها که نمی کنند!!

در میان همه دستگاه ها، مجموعه ورزش استان در یک وضعیت خاص قرار دارد. از آنجایی که این بخش بر اساس ماهیت با همه اقشار جامعه سر و کار دارد بنابراین علاقه مندان برای خدمت در آن نیز از نظر کمیت نمی تواند با سایر دستگاه ها قابل مقایسه باشد. این مجموعه برای خودش عالم دیگری دارد . هر کس به نحوی و به نوعی خواب مدیریت بر آن را می بیند و می خواهد تا فرجی حاصل شود و او به بزرگی ورزش استان برسد و چون نعداد داوطلبان برای این پست افزون است و چشمگیر، پس حرف و حدیث نیز در اطراف آن زیاد و بساط رنگارنگ تهمت زنی، اظهار نظر و مخالفت های منطقی و غیر منطقی پهن و پهن.

ر وش غلطی که در برخی موارد با دخالت های عده ای در انتخاب مدیران دستگاه ها رایج شده علتی بر حاکم شدن این وضعیت و ادعای مدیریت از سوی کسانی شده است که حتی یک نقطه روشن از کارآمدی و موفقیت در کار اجرایی در کارنامه آنها مشاهده نمی شود.

برخی ها مخالفت با سیاه و سفید، اظهار نظر در هر مورد و هر بحثی، داشتن مدرک تحصیلی بالاتر بدون بهره بردن از سواد و علم کافی را وسیله ای برای رسیدن به میز مدیریت تلقی می نمایند و هستند افرادی هم که با جمع کردن عده ای تحت عنوان نوچه و دست نشانده به طرق مختلف در آلوده کردن فضا و مطرح نمودن خود تلاش می کنند و. عده ای نیز در این میان با زیرکی و ظرافت خاص عمل می کنند . اگر حرف مدیریت در میان آید مدعی می شوند که برای بالا رفتن از پله های ساختمان ورزش و نشستن در پشت میز مدیریت در طبقه دوم تمایلی ندارند ولی در قفا و با مدد گرفتن از برخی از اسم ها خود را بر سر زبان ها می اندازند تا به نوایی برسند و نور مدیریت بر دل هایشان بتابد و بر اسب مراد سوار شوند و در نهایت بلایی بر سر ورزش بیاورند آن طرفش ناپیدا.

و ناگفته پیداست در این میان هر کسی با ترفندها، شیطنت ها، دورویی ها، نامردی ها و بی وجدانی های آنها آشنا باشد و برای عملی شدن نقشه های شوم، آنها را همراهی ننماید و برای برداشته شدن نقاب از چهره منافقشان تلاش بکند مورد حمله قرار بگیرند و دشنام بشنوند. در این ارتباط هم هیچ باکی نیست چرا که ماهیت، گذشته کاری و عملی و شخصیت متزلزل خیلی ها  برای همه روشن و آشکار است و از این قبیل افراد نباید انتظار مردی، جوانمردی و یک رنگی داشت. ضرب المثلی است که می گوید: از این دم بریده هر چه بگویی بر می آید. پس از اشخاصی که همیشه در پی اتهام زدن و زیر پا گذاشتن اصول اخلاق اسلامی و ورزشی بوده اند هر گونه کاری بر می آید و گلایه نباید داشت.

برخی ها که متاسفانه خود را ورزشی تر از همه می دانند به این نتیجه رسیده اند که افرادی که نمی خواهند آنها را در راه تسخیر ساختمان ورزش همراهی نمایند و به گفته هایشان لبیک بگویند باید مورد حمله قرار بگیرند تا مجبور به ترک صحنه بشوند و خیال آنها را آسوده کنند ولی اتخاذ این روش بزرگ ترین اشتباه تاکتیکی آنها به شمار می رود چه خیلی ها که بزرگ تر و پر روتر و پر زورتر از این ها بودند در خاموش کردن صدای حق و شکستن قلم های فعال نتوانستند کاری بکنند و بنابر این این ها نیز جز این که خود را خسته بکنند و ته مانده آبرو و حیثیت شان را به باد بدهند سود دیگری عایدشان نخواهد شد.

گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد که چه کسانی برای ورزش استان دل سوزانده اند . از خیانت آنهایی که از مجموعه ورزش و در ساختار آن ضربه به ورزش زده اند رونمایی خواهد شد. آنهایی که در ورزش استان مسؤولیت دارند و از کنار آن ارتزاق می کنند و از نعمت هایش بهره می برند برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها، غیر مسؤول ها و افراد خارج از بدنه تشکیلات ورزش را مورد حمله قرار می دهند غافل از این که جامعه ورزش و علاقه مندان به آن به خوبی افراد را می شناسند و به منافقین و چند چهره ها و امتحان پس داده ها اعتماد نخواهند کرد..