1

آزموده را آزمودن، حکایت ورزش ما

آزموده را آزمودن یکی از مشکلات عمده ورزش به شمار می رود. این دردی است که گریبانگیر ورزش در سطح کشور است و اختصاص به ورزش استان و منطقه ندارد.
کم تر به چهره های جوان و جویای نام و کسانی که در زیر سایه نام ها و نشان های برخی ها قرار گرفته اند فرصت ابراز وجود داده می شود.
برخی ها از نظر مدیریتی و اداره یک مجموعه ممکن است ضعف داشته باشند، برخی ها احتمال آن دارد از نظر برخورداری از خصوصیات و ویژگی اخلاقی نتوانند رضایت همه را جلب کنند و ممکن است عده ای هم باشند که به دست آوردن قدرت و قرار گرفتن در یک موقعیتی را وسیله ای برای تسویه حساب ها و انتقام گرفتن ها بدانند و این احتمال نیز وجود دارد که فردی شایستگی کامل برای قرار گرفتن در راس اموری را نداشته باشد و ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدهند و برای وی پستی و میز ریاستی دست و پا بکنند.
هر چه بگویند که جان دل بابا کارنامه ات ضعیف، همکارانت متزلزل و جایگاهت در جامعه ورزش صفر است قبول که نمی کند هیچ ،در مقابل با اجیر کردن برخی از افراد معلوم الحال در مقام تلافیمی آید و تلاش می نماید همچنان سنگری را که در دست دارد حفظ کند و هیچ حرف منطقی و اصولی را نپذیرد.
آزموده را آزمودن، دور باطل را تکرار کردن، از یک سوراخ دو بار…. که چه عرض کنم چندین و چند بار گزیده شدن نمی تواند کار آدم های عاقل، دوراندیش و علاقه مند به ورزش باشد.
حالا اگر بخواهیم زیاد در این رابطه سخن بگوییم آنهایی که طرح این قبیل مسائل را به ضرر خود و یارانشان می بینند، بحث هایی را طرح کرده و از هر وسیله برای خنثی کردن انتقادها و موجه جلوه دادن خود استفاده می کنند . از جمله این که ادعا می کنند انتخاب رئیس یک هیات ورزشی به رای اعضای مجمع بستگی دارد و اما کسی نمی گوید که روند انتخاب اعضا در مجامع چگونه است و رایزنی هایی که قبل از جلسه مجمع انجام می شود و قول و قرار هایی که گذاشته می شود بر چه اساس و مبنایی انجام می پذیرد؟
چرا آن کسی که رای اش مشخص کننده سرنوشت یک رشته ورزشی است نمی پرسد و با خود نمی گوید که کارنامه کسی که برای چندمین بار جهت قرار گرفتن در راس یک هیات تلاش می کند چه بوده است؟ چرا اشاره نمی کند افرادی که سال های قبل در هیات ها بوده اند چه گلی بر سر ورزش زده اند که دوباره فیل شان هوای هندستان کرده و برای خدمت بی منت پیشقدم شده اند؟ چگونه نمی خواهند از پیشینه دلباختگان خدمت به ورزش بدانند که آیا آن کسی که زمانی به یک رشته پشت کرده و در نیمه راه فرار را بر قرار ترجیح داده است می تواند در همان رشته و یا رشته ای دیگر منشا خدمات باشد؟
آنهایی که بدون بررسی و فقط با در نظر گرفتن رابطه ها یا خشنود کردن این و یا آن و یا به خاطر ساخت و باخت های پشت صحنه رای می دهند و سرنوشت یک رشته ورزشی را در دام حرکات زشت خود فدا می کنند باید بدانند که ظلم در حق حق الناس می کنند و مسلما فردای قیامت باید در برابر پروردگار بزرگ و قادر منان نسبت به عملکرد خود جوابگو باشند.