1

ضرورت نگهداری از اماکن ورزشی

مدیریت و نگاهداری از فضاها و اماکن ورزشی موجود در استان اصل مهمی است که باید مورد توجه مسؤولین و دست اندرکاران مربوطه قرار بگیرد.

برای دست یابی به این هدف به کارگیری نیروهای متخصص و کارشناسان امر در کنار کسانی که سال ها سابقه و تجربه مفید در زمینه مدیریت فضاهای ورزشی را دارند می تواند نقش مهمی را ایفاء بکند

تلاش در راستای محافظت از سرمایه های موجود علاوه بر  برخورداری افراد از تحصیلات لازم ؛ علاقه و وابستگی نیز می تولاند از اهمیت بسزای برخوردار باشد. دیده شده است افرادی که علم و دانش این کار را داشته اند در عمل نتوانسته اند به رسالت مهم و خطیرشان در ارتباط با برنامه ریزی و انجام وظیفه به موقع و درست اقدام نمایند و در نتیجه گاهی وقت، مجموعه های تحت مدیریت افرادی که عشق به این کار را نداشته باشند خیلی زود در معرض آسیب قرار گرفته اند.

عدم توجه به نگاهداری اصولی و علمی می تواند ضرر و زیان ها و خسارات جبران ناپذیری را بر مجموعه های ورزشی وارد کرده و بهره وری آن ها را به حداقل برساند.

در سطح استان بحث نگاهداری از اماکن ورزشی به طور جدی باید در دستور کار قرار بگیرد. تنگناهای مالی که دستگاه ها و ادارات با آن مواجه می باشند ضرورت این بحث را بیشتر مطرح می کند برنامه ریزی مناسب برای بالا بردن طول عمر مجموعه ها و بهره برداری بهینه از آن ها توسط اداره کل ورزش و جوانان و دیگرادارات و نهادهایی که مجموعه های ورزشی داراند ضروری است . همچنین کسانی که در این راه کوتاهی کنند و از انجام به موقع وظیفه خودداری نمایند استحقاق برخورد شدید و قانونی را دارند.

مجموعه ورزشی کارگران در اردبیل یکی از مجموعه های فعال در راستای تامین نیازهای کارگران به فضاهای ورزشی است. سالن سرپوشیده ، زمین چمن طبیعی فوتبال، پیست دوومیدانی، جاده تندرستی، زمین مینی فوتبال، سالن بدنسازی، میدان والیبال ساحلی و مهمانسرا از جمله امکاناتی مناسبی است که در اختیار مدیریت مجموعه و هیات ورزش های کارگری استان قرار دارد.

برای نگاهداری از این فضاها تلاش های به عمل آمده قابل تقدیر است. علی رغم این که امکانات این مجموعه از فعالیت مناسبی بهره می برد ولی بهره برداری بهینه و بهره وری مناسب از امکانات در دستور کار مسؤولین قرار دارد.

علی مهری مدیر مجموعه ورزشی کارگران و رئیس هیات ورزش های کارگری استان احداث زمین مینی فوتبال با چمن مصنوعی و احداث استخر کارگران با مشارکت بخش خصوصی را از برنامه های آینده این مدیریت اعلام کرده است.

امید است کلیه فضاها و اماکن ورزشی موجود در استان در سایه احساس مسؤولیت و تدبیر دست اندرکاران مربوطه در بهترین وضعیت موجود سال ها بتوانند در خدمت ورزش و ورزشکاران قرار بگیرند.