1

انتخابات هیات فوتبال استان؛ کنش ها و واکنش ها

با نزدیک شدن به ایام برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان، حساسیت موضوع چهره خود را بیشتر نشان می دهد. با فعل و انفعالاتی که  با تایید صلاحیت مدیریتی یکی از نامزدها ایجاد شد شکی نیست که با اعلام تاریخ مجمع، به اصطلاح شور انتخاباتی گسترده تر خواهد شد.این که کدام یک از کاندیداها موفق به جلب نظر اعضای مجمع خواهند شد و یا چه کسانی در دقایق پایانی استعفا داده و به نفع دیگر نامزدها صحنه را ترک خواهند کرد بحث ما در این فرصت اندک نیست.
بر اساس مقررات موجود، هر کسی که بتواند اکثریت رای مجمع را به خود اختصاص بدهد برای چهار سال آینده رئیس هیات فوتبال استان خواهد بود و ضرورت دارد تا زمانی که فرد منتخب در چارچوب مقررات و قوانین موجود عمل می کند و از پرداختن به حاشیه ها خودداری و صرف خدمت بی منت را در دستور کار قرار بدهد باید مورد احترام باشد. به این نکته نیز لازم است اشاره شود که تا یک روز پس از انتخاب رئیس هیات فوتبال ، مجموعه اقداماتی که انجام می شود و رفتار و کردار همه دست اندرکاران انتخابات باید به نحوی باشد که پس از اعلام نتایج رای گیری حرف و حدیث های انتخاباتی به حداقل برسد.
بدون تعارف و هرگونه رودربایستی باید گفت که این نگرانی وجود دارد که برخی از اقدامات قبل از انتخابات و در روز برپایی مجمع سنگ بنای یک سلسله از حاشیه های جدید در عرصه فوتبال شود.
مجریان انتخابات ، بی طرفانه و بدون جانبداری از یک نامزد اگر به درستی وظیفه خود را انجام بدهند و به طرف هیچ کدام از کاندیداها غش نکنند می توان ادعا کرد که علاقه مندان به فوتبال می توانند برگزاری یک مجمع انتخاباتی ایده آل و نمونه را شاهد باشند.
دقت مضاعف در ایام انتخابات رئیس هیات فوتبال استان می تواند جلوی بسیاری از حاشیه های “نو” و “کهنه” فوتبال را بگیرد. برای بعد انتخابات هیچگونه حرف و حدیثی بر جای نگذارد و فرد منتخب برای اجرای برنامه های پیشنهادی به مجمع با موانع برخورد ننماید.
هر کسی که بیاید و اعتماد مجمع را جلب نماید ضروری خواهد بود که چینش دقیق و حساب شده مسؤولیت های بعدی در هیات استان را مورد توجه قرار بدهد و اگر بتواند و تصمیم درستی مبنی بر واگذاری مسؤولیت و دعوت به کار افراد لایق و کاردان با پیشینه درخشان و رزومه ای پر بار بگیرد قادر خواهد بود علاوه بر کنار زدن حاشیه ها ، مقدمات اعتلای فوتبال استان را نیز فر اهم بکند.حضور وصله های ناجور و کسانی با اهدافی غیر از کمک به فوتبال و ورزش در ساختار هیات فوتبال استان ضربه های جبران ناپذیری بر این رشته پرطرفدار می زند. همه چیز از رفتارها، برخوردها، عکس العمل ها، سخن گفتن ها و مواجه شدن با منتقدین و آنها را به مشت آهنین حواله دادن در شان و اندازه دست اندرکاران هیات نمی تواند باشد.
امید است منتخب مجمع انتخاباتی استان به حاشیه سازان و منفعت پرستان و بی معرفت ها اجازه میدان داری ندهد و برای همیشه برحضور دروغ گویان و نامردها در تصمیم گیری برای فوتبال خط قرمز بکشد.