1

انتخابات هیات فوتبال استان و اقدامات سوال برانگیز

بحث انتخابات هیات فوتبال استان و برگزاری مجمع انتخاباتی آنقدر کش دار و طولانی شده که آدمی به یاد فیلم روزهای دور از خانه اووشین می افتد.
ماههاست که این امر به یکی از قابل توجه ترین معضل این رشته زیبا و دوست داشتنی تبدیل شده است. بارها در مورد این که چرا مجمع برگزار نمی شود و به چه دلایلی طرفین درگیر در این ارتباط سنگ خود را به سینه زده و فکری به حال فوتبال استان نمی کنند مطرح کرده ایم ولی تا به حال جوابی قانع کننده دریافت نشده است.
بیشتر آنهایی که در حرف مدعی خدمت به فوتبال و ورزش بوده اند در عمل به اثبات این ادعا موفق نشده اند و چنین شد که فوتبال اردبیل در سال های اخیر بزرگ ترین و هولناک ترین ضربات را تحمل کرده و به روزگاری سیاه و دردآور مبتلا شده است.
همه در انتظار آن به سر می برند تا از سوی دست اندرکاران مربوطه تاریخ برگزاری مجمع اعلام شود تا به انتظار سه ساله منتظران با سر و سامان یافتن این رشته ورزشی پرطرفدار به پایان برسد.
در برگزاری مجمعی سالم و به دور از هرگونه حرف و حدیث، چینش اعضای مجمع و کسانی که باید برای رای دادن در آن حاضر شوند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. مسلم است که چون گذشته نمی توان با توسل به برخی از اما و اگرها القاب مختلفی به خودی ها داد و خیال خود را از رای آوری راحت کرد.
اساسنامه به وضوح و روشنی شرایط و ویژگی های کسانی که می توانند مجوز حضور در مجمع را به دست آورند مشخص کرده است. حال برای این که بتوانند در جمع آوری آرا موفق عمل نمایند در آستانه انتخابات به برخی از اقدامات دست می زنند تا در مجمع برخی از صندلی ها را از دست ندهند.
در این ارتباط به دو نمونه اشاره می شود:
-در شش سال گذشته که هیات فعلی در مصدر کار قرار داشت در کدام سال ها مسابقات فوتسال بانوان برگزار شده است؟ امسال چگونه برگزاری این رقابت ها در دستور کار قرار گرفت و با عجله و جمع کردن تعدادی از بازیکنان تحت عناوین من درآوردی با چهار تیم (اگر اشتباه نکنم) به طور مجتمع بحث را جمع کردند و تیم قهرمان و دیگر نفرات مورد نیاز برای مجمع را مشخص نمودند.
آیا این بازی ها لیگ باشگاه های فوتسال بود؟اگر رقابت های باشگاهی بوده تیم های شرکت کننده باید حداقل شرایط لازم برای یک باشگاه را داشته باشند. اگر لیگ فوتسال است لیگ هم دارای تعریف خاصی است و باید به صورت رفت و برگشت و در محدوده زمانی صورت بگیرد.
-سال هاست که برخی از هیات های فوتبال شهرستان های استان بلاتکلیف هستند . شهرهایی مانند خلخال،کوثر،اردبیل و …. هرچه فریاد کشیده شد که آقایان فوتبال شهرستان ها درمانده شده است و نایی برای نفس کشیدن در آن ها وجود ندارد متاسفانه کسی به این حرف ها،انتقادها و تمناها ترتیب اثر نداد و حالا که بوی برگزاری مجمع به مشام خورده است حضرات دست و پای خود را گم کرده اند که هرچه زودتر این مشکل را نیز به نفع خود حل بکنند. نتیجه این اقدام انقلابی و ماندگار در تاریخ ورزش استان تبلیغ گسترده از احساس مسوولیت و پوشاندن قبای مدیریت شهرستان ها به تن دوستان و آشنایان می باشد.
اولین گام در تحقق این امر را از هیات فوتبال شهرستان اردبیل شروع کردند و به یکباره و در میان بهت و حیرت فوتبالی ها،حجت کریمی را به این سمت منصوب کردند و آن طور که شنیده می شود با عجله و در کم ترین زمان ممکن این کار صورت پذیرفت. خدا را شاکریم که بعد از چهار پنج سال معطلی و این دست و آن دست کردن تکلیف هیات اردبیل را مشخص کردند و شکی وجود ندارد که تا برگزاری مجمع همه معظلات شهرستان ها به خوبی و خوشی برطرف خواهد شد.
کاندیداها در تکاپو هستند و دوست دارند گوی سبقت در مجمع را از دیگر رقبا بربایند و بر حکومت بر فوتبال استان موفق بشوند. اما دست یافتن به این امر نباید به هر بهایی باشد. آینده در مورد تک تک رفتارهایی که در این مقطع صورت می گیرد قضاوت خواهد کرد . کاری نباید بکنیم که در آینده اظهار ندامت نماییم و فدا کردن خیلی چیزها برای رای آوردن در مجمع را برای خود مصیبت عظیمی تلقی نماییم.
استفاده از مشاوران دلسوز و کسانی که فکری جز تعالی فوتبال ندارند می تواند در کاهش آسیب ها موثر باشند.
به مرور در ارتباط با مجمع،تلاش ها و جلسات متعدد برگزار شده و تراوشات اتاق های فکر کاندیداها بیشتر سخن خواهیم گفت.