1

ورزش استان، فضای مجازی و اسامی جعلی

برخی اتفاقاتی که در فضای مجازی برای ورزش و ورزشی های استان می افتد تامل بر انگیز و تاسف آور است و اگر برای آن چاره اندیشی نشود احتمالا خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشند.

ورزش اردبیل با مشکلات ، نارسایی ها و عقب ماندگی هایی مواجه می باشد که هیچ فرد منصف، بی طرف و به دور از حاشیه و باند و باند بازی نمی تواند منکر آن بشود و مطمئنا در مقابل این نقاط ضعف دارای نقاط مثبتی نیز هست که چشم پوشیدن از آنها نیز رسم مروت و مردانگی نخواهد بود.

ورزش اردبیل تحت تاثیر فضای مجازی و برخی حرکت های سؤال برانگیز و منفعت طلبانه ، به میدانی برای خالی کردن عقده ها و تسویه حساب ها تبدیل می شود. ناگفته پیداست برخی از عزیزانی که به درستی از این فضا استفاده کرده و با رعایت اصول و قوانین نسبت به اطلاع رسانی از این طریق عمل می کنند حسابی جدای از این بحث دارند.

برخی ها که نمی توانند برای خود جایگاهی در ورزش دست و پا بکنند و با نظر منفی اکثریت اهالی ورزش مواجه می شوند برای سرپوش گذاشتن به این نقطه ضعف به انواع حیله ها، راه ها و طرق متوسل می شوند که پناه بردن به فضای مجازی یکی از آن روش ها محسوب می شود.

و زمانی که نتوانند با نام اصلی در فضای مجازی میدان داری بکنند و نقشه های خود مبنی بر آلوده کردن و ملتهب نمودن فضای ورزشی را عملی نمایند به استفاده از اسامی جعلی روی می آورند و آن گاه هر گونه اظهار نظر، حرف زدن و این در و آن در زدن را پیشه خود می سازند .

کسانی که در زیر سایه اسامی جعلی ، عقده گشایی کرده و با نشر اکاذیب و ردیف کردن سخنان و حرف های بی پایه و بی اساس با آبروی افراد بازی کرده و زحمات کشیده شده در ورزش را زیر سؤال می برند و به جز خودی ها و دوستان و هم پیمانان ، همه را مورد حمله ناجوانمردانه قرار می دهند چطور مدعی ورزشکاری و پیروی از مکتب پهلوانی و جوانمردی می کنند می تواند جای دهها و دهها سؤال داشته باشد.

آیا زیبا و پسندیده نیست که به دور از هر گونه خودمحوری ها ، غرور و خودپسندی ها، منفعت طلبی و باند بازی ها، منصفانه ورزش مورد نقد قرار بگیرد و نقاط ضعف و کمبودها گوشزد شود و برای فائق آمدن بر آنها ارائه طریق شده و پیشنهاد های عملی و کارساز داده شود. شایعه پراکنی، دشمنی ورزیدن و حسادت کردن و ورزش را وسیله تسویه حساب های شخصی قرار دادن نمی تواند دردی از هزاران درد ورزش ما را برطرف نماید.

آنهایی که با اسامی مستعار در فضای مجازی یکه تازی می کنند به چیزی جز آلوده کردن فضای ورزش و اتهام زدن به این و آن فکر نمی کنند. آنها چون اعتقاد دارند شناخته نمی شوند با اعمال نسنجیده منافع ورزش را فدای منافع فردی و باندی می کنند.

در فضای مجازی در برخی از گروه های ورزشی فردی به اسم پ،ن مدت ها میدان داری کرده و افراد مختلفی را با مطالب کذب و سرچشمه گرفته از عناد و حسادت و خود بزرگ بینی زیر سؤال برده است.

 یکی از دوستان تعریف می کرد که بعد از یک سری اقدامات انجام یافته مشخص شد که فردی با مشخصات فوق در استان اردبیل حضور ندارد.

وی گفت: ممکن است در برخی از مناطق از جمله استان های فارس و همدان به همین اسم عزیزانی زندگی بکنند ولی در تماس هایی که با آنها انجام پذیرفت از حضور در چنین گروه هایی اظهار بی اطلاعی کردند.

وی افزود: جعلی بودن این اسم در گروه های ورزشی حتمی است ولی این که چه کسانی در زیر لوای چنین مشخصاتی بی محابا سخن می گویند و از زمین و زمان انتقاد کرده و فقط تعداد معدودی را مورد لطف و عنایت و حمایت و پشتیبانی قرار می دهند سؤالی است که امید است جواب آن به زودی مشخص شود.

وی اضافه کرد: در حال پیگیری هستیم تا نقاب از روی برخی از افرادی که برای برهم زدن جو ورزش تلاش می نمایند برداشته شود. البته این اسم در برخی از گروه های ورزشی استان ادمین بوده و بدون شک مدیران گروه ها و دیگر ادمین های آنها می توانند در این ارتباط و معرفی پ،ن به جامعه ورزش کمک و مساعدت نمایند.

آنهایی که در مسیری غیر از صراط مستقیم گام بردارند و با اعمال و رفتار و کردارشان به ورزش و جوانان منطقه لطمه وارد نمایند هر چند در کوتاه مدت موفق به رسیدن به اهداف شان باشند ولی دیری نمی گذرد که با مشخص شدن حقیقت آبرویی برای چند چهره ها باقی نمی ماند.