1

حاکمیت فضای سالم نقد در فوتبال و انتخابات هیات استان

چه زیباست که نقد ها با رعایت حداقل ها و اصول مربوط به آن انجام بپذیرد. نقد های سازنده می توانند چراغ راهی برای رفع مشکلات و نواقص و کاستی ها باشند . نقدی که از دل بر آید بدون شک بر دل ها می نشیند و اثرش را در جامعه به طور کامل می گذارد. مردم در نقدهای منصفانه حرف های منطقی را با جان و دل می پذیرند و در همه تصمیم گیری های خود از آن ها استفاده کرده و بر منتقدان بی نظر و صاحب صلاحیت هم احترام می گذارند.

اما زمانی که برخی ها پا را از دایره نقد بیرون می گذارند و در زیر نقاب و تحت لوای اسامی جعلی و مستعار سخن می گویند از همان اول کار نشان می دهند که قصد دیگری در سر دارند و برای انجام ماموریت محول شده و بهره برداری آنچنانی وارد عرصه شده اند.

در یک ماه گذشته همه حرف های ما در یک جمله خلاصه می شد و آن این که بهتر است در فضای مجازی حرف های خود را تحت نام و مشخصات اصلی بیان کرده و از سنگر گرفتن در زیر اسامی و عناوین جعلی و مستعار خودداری بکنیم.

این سخن با عکس العمل دوستداران و هواداران عناوین جعلی روبرو شد و گفتند و نوشتند حرف هایی که دور از اصول اخلاق ورزشی و جوانمردی بود. گناه ما در این خلاصه می شد که می گفتیم آقایان از رفتارهای خاله زنکی و هرهری مسلکی پرهیز کنید و هر روز یک رنگ به خود نگیرید. حرف های خود را اگر حق می دانید و به گفته های خود ایمان داشته و توانایی اثبات آنها را دارید با نام و مشخصات خود بیان کنید. عمل به این کار که دیگر اتهام زدن، دروغ گفتن و مخفی شدن زیر اسامی جعلی نیاز ندارد.

با این روش ها که نمی توان برای انتخابات هیات فوتبال استان رای جمع کرد. رایزنی در انتخابات و فعالیت برای کسب آرا راه و روش خود را می طلبد. امیدواریم با کمک همه کسانی که می خواهند به نحوی در انتخابات هیات فوتبال استان مؤثر باشند فضایی سالم وآرام برای بیان برنامه ها، ایده ها و اهداف کاندیداها فراهم شود و با کمک همه دست اندرکاران، انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه حاشیه و جانبداری ها برگزار گردد. بررسی نوشته های ما نشان دهنده این ادعای بوده و مسلم است هرجا که اثری و ردپایی از تبعیض و رفتار خلاف مقررات دیده شود خواهیم گفت اگرچه با اقدامات نسنجیده برخی ها مواجه شویم.

روز گذشته نوشته ها و گفته های ما توسط مسؤول یکی از کانال های ورزشی مورد بحث قرار گرفت. در این مجال قصدی برای پرداختن به مسائل مطرح شده در مطلب یاد شده نبوده و نیست و این که نویسنده مطلب مشخص بوده و حرف های زده شده از یک منبع معین در فضای مجازی قرار گرفته است قابل احترام است. بحث ما نیز در روز ها و ماه های اخیر همین بوده است. وقتی می توان به طور صریح گفته ها و نوشته ها را نقد کرد چه نیازی برای پناه بردن به اسامی جعلی است؟ نوشته های آن مسؤول محترم کانال با خیالی راحت و آسوده مطالعه می شود چرا که نویسنده مشخص است و مسؤول نوشته معین. اگر ما نیز حرفی داشته باشیم در مورد مطلب می نویسیم و می دانیم که مورد خطاب ما چه کسی است و چه شرایطی را باید رعایت بکنیم.

بهر حال همه گفته های ما در روزها و ماه های اخیر در این بود که آقایان به جای این که فضا را ملتهب بکنیم و نقاب بر چهره بزنیم و اتهامات مختلف را متوجه این و آن نماییم بیائید در فضایی آرام و به دور از تنش حرف های خود را بگوییم و جواب دریافت کنیم.

اگر این فضا فراهم شود و دوستداران یکه تازی در فضای مجازی و ورزش استان زیر عناوین جعلی، اجازه بدهند بهتر می توان حرف زد، از حق دفاع کرد و چهره خائن و خدمتگزار به ورزش و فوتبال را مشخص نمود. از روش های تفرقه آمیز و حملات کورکورانه و اصرار برای بودن به هر وسیله اجتناب بکنیم و به دور از هرگونه شعبده بازی و روش های منفعت طلبانه به ورزش و فوتبال فکر بکنیم. کسانی را که بر خلاف ما فکر می کنند دشمن خود به حساب نیاوریم و حمله به وی را با استفاده از هر روش نکوهیده و ناپسند حلال و روا قلمداد ننماییم. اجازه بدهیم در فضایی آرام و به دور از هرگونه قلدری و تهدید و ارعاب و دشنام و ناسزا گویی عملکردها نقد شوند و از ادعاهای بی اساس و بی پایه پرده برداری نمایند.

متوسل شدن به دامن رفتارعهای غلط ممکن است در کوتاه مدت نتیجه دلخواه را بدهد ولی در دراز مدت آبرویی برای فرد باقی نمی گذارد. پژمان نهاوندی و پژمان نهاوندی ها و سینه زدن در زیر این عناوین را افتخاری برای خود قلمداد ننماییم و با نام و عنوان اصلی در بحث ها شرکت کرده و نتیجه لازم را بگیریم.

کاری را که کانال وررزشی مورد نظر در ارتباط با نوشته های ما انجام داد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که از این به بعد شاهد حضور و ظهور پژمان نهاوندی ها در فضای مجازی نباشیم. حرف های خود را با نام اصلی منتشر بکنیم و با این کار زمینه یک بحث سازنده در فضای مجازی را فراهم بکنیم.

در ارتباط با مطلب یاد شده و حواشی اطراف آن نیز حرف های زیادی می توان گفت و نوشت اما از آنجاییکه امید داریم این کار مقدمه ای برای تمامی دوستداران و هواداران هیات فوتبال استان در راستای گام نهادن به یک راه منطقی و درست، جهت دفاع از عملکردها و جواب دادن به انتقادها باشد به انتظار می نشینیم تا در روزهای آینده حاکمیت یک فضایای امن در فضای مجازی در مورد بحث های فوتبالی را شاهد باشیم و اثری از هتاکی، دروغ گویی و اسامی مستعار و ساختگی را نبینیم . انشاءاله.