1

قاب خاطره(۲)

پرسپولیس اردبیل در آستارا
عکس زیر در دهه 60 در ورزشگاه شهر آستارا گرفته شده است. تیم پرسپولیس اردبیل برای انجام یک دیدار دوستانه به آن شهر رفته و ذخیره های تیم به همراه جمعی از هواداران عاشق و صادق در گوشه ای از میدان بر روی سکوهای سیمانی دیده می شوند.
شاخص ترین فرد در این عکس مرحوم شعبان بوذری است. مرد علاقه مند و عاشق فوتبال و تیم پرسپولیس.
فوتبال اردبیل تماشاگران بزرگواری چون آن مرحو.م را کم تر به خود دیده است. کری های وی به عنوان طرفدار پرسپولیس با هواداران پاس و مخصوصا مرحوم اژدر عمی فراموش شدنی نیست.
شعبان بوذری و بوذری ها بر گردن فوتبال اردبیل حق بزرگی دارند. آن مرحوم دلی به وسعت دریا داشت و به تمام معنی حامی فوتبال و تیم پرسپولیس بود.
یاد همه تماشاگران دهه 60 و 70 فوتبال اردبیل که رخ در نقاب خاک کشیده اند گرامی باد. ضمنا از دکتر بهمن مهاجری بازیکن دهه 60 و 70 تیم های پرسپولیس و پاس که این عکس را در اختیار نشریه قرار دادند قدردانی می کنیم.زمین های خاکی با یک دنیا خاطره
زمین خاکی دبیرستان صفوی با دنیایی از خاطره برای فوتبالی های دهه 60 و 70 برای همیشه در ذهن علاقه مندان جاودانی است.
در عکس علی دلیری یکی از بازیکنان متعصب و از مدافعین مستحکم فوتبال اردبیل و تیم بابک مشاهده می شود که چگونه در زمینی خاکی و پر از دانه های سنگ تکل می زند. این عکس می تواند برای برخی از بازیکنان امروزی که حتی در زمین های چمن یک دست نیز جرئت تکل رفتن ندارند درس بزرگی باشد.
اگر به زمین این میدان در عکس دقت شود دانه های سنگ به وفور قابل رویت است. غیرت، همت، شجاعت و از خودگذشتگی فوتبالی های دهه 60 و 70 فوتبال اردبیل تکرار نشدنی است. یاد و خاطره همه کسانی که در آن سال ها صادقانه برای فوتبال منطقه تلاش کردند گرامی باد.