1

ضرورت پاکسازی فضای مجازی از جاعلین اسامی/بار کج به منزل نمی رسد

حضور برخی از افراد تحت اسامی مستعار و ناشناخته در فضای مجازی می تواند در ایجاد حاشیه و ملتهب کردن جامعه ورزشی استان تاثیر گذار باشد. در ماه های اخیر اثرات اقدامات برخی از ناشناس ها و میهمان های ناخوانده ورزش استان را شاهد بوده ایم.
ناشناخته بودن این قبیل افراد امکان این که آنها با هرسخن و  زبانی که بخواهند حرف بزنند و زمین و زمان را از دم تیغ بگذرانند فراهم می کند . آنها که بدون استثناء از یک وابستگی به برخی افراد و جریان های حاکم در ورزش بهره می برند نشان داده اند یک هدف و ایده واحدی داشته و چگونگی بیان مطالب،  حمله به افراد و موضعگیری ها کاملا تایید کننده این ادعا می باشد.
در یکی دوماه گذشته همه ادعاها ، نوشته ها و حرف های آنها جمع آوری شده است . هر چند که در برخی موارد با افراد مختلفی در این فضا مواجه بوده ایم ولی ادعاها و نوشته های آنها از ویژگی ها و نقاط مشترک فراوانی برخوردار بوده است.
انتشار درخواستی از طرف مدیر یکی از کانال های ورزشی استان بهانه ای برای تهیه این مطلب شد . دراین نوشته خواسته شده است که مدیران گروههای ورزشی از فعالیت کسانی که در زیر لوای اسامی مستعار و جعلی در گروهها ظاهر شده اند جلوگیری نمایند و اجازه گل آلود کردن آب و ماهی گرفتن برای چهره های خود فروخته را ندهند.
درخواستی بسیار منطقی ، به جا و در خور تحسین است . جای بسیار خوشحالی است که بعد از گذشت مدت ها از یکه تازی افرادی با اسامی و مشخصات جعلی در فضای مجازی مبارزه با آن پدیده زشت و مذموم وارد مرحله جدیدی می شود.
به مناسبت های مختلف و در زمان هایی که این قبیل افراد مجهول الهویه براسب مراد سوار بودند به سهم خود در نشریه به آن پرداختیم و لزوم برخورد با چهره هایی که منافقانه حرکت کرده و یکی به نعل و یکی به میخ می زنند را خواستار شدیم . حالا دعوت یکی از همکاران از مدیران تمامی گروه های ورزشی فضای مجازی برای مبارزه با روش جعلی سازی و نقاب زنی برچهره می تواند راه جدیدی را در سالم سازی فضای مجازی و توسعه بحث و تبادل نظر افراد در مسائل مربوط به ورزش استان باز کند.
آنهایی که ایجاد حاشیه را در فضای مجازی ترویج کردند و برای رسیدن به برخی از اهداف به هر وسیه ای پناه بردند و ظاهر و باطن شان یکی نشد بزرگترین ضربات را از نظر ناامن کردن فضای گروه های ورزشی و توسعه فرهنگ غلط اتهام زدن و فرار کردن و پنهان شدن به پیکر بحث های لازم و منطقی وارد کردند.
آنها که در ورزش استان منافقانه حرکت کرده و می کنند باید چهره شان به همه شناخته شود. کسانی که در زیر نقاب و تحت لوای اسامی جعلی سخن می گویند باید از فضای مجازی طرد شوند و به کمک مدیران گروهها فرصت ابراز وجود به دست نیاورند.
آیا خنده دار نمی تواند باشد که مدیر یک گروه در فضای مجازی از فعالیت افراد ناشناخته و مجهول الهویه اظهار بی اطلاعی بکند. فردی که ادعای مدیریت بریک  گروه را دارد باید به خوبی اعضای گروه را رصد بکند و بداند که چه کسانی را چه افرادی به گروه اضافه کرده اند. رفتار غلط یک عضو گروه با کسی که وظیفه اضافه کردن وی به گروه را داشته تاحد بالایی قابل شناخت و معرفی به گروه و مراجع ذیصلاح می باشد. آنهایی که رفتار منافقانه ای را در ورزش پیشه کرده اند نباید فرصتی برای یکه تازی پیدا بکنند . نفاق معانی زیادی دارد. هر کس که زبان و عملش هماهنگ نباشد سهمی از نفاق دارد. در حدیث است که اگر به امانت خیانت بکنیم و در گفتار دروغ بگوییم و به وعده های خود عمل ننماییم منافق هستیم. هر رفتاری که خارج از اصول و در راستای اهدافی غیر از اهداف خداپسندانه باشد دیریا زود رسوایی به دنبال خواهد داشت. این که برخی ها برخود بقبولانند تا زمانی که بخواهند با عوض کردن اسامی و به خدمت گرفتن شماره های همراه متعدد می توانند نسبت به برهم زدن جو ورزش استان اقدام بکنند سخت در اشتباه هستند چرا که ازقدیم گفته اند بار کج به منزل نمی رسد.
ذکرداستانی که ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد از دل آن بیرون آمده است خارج از لطف نیست.
در زمان های قدیم پسر جوان و بازیگوش در روستا زندگی می کرد  که از قضا دستش کج بود و دزدی می کرد و سر اطرافیان خود را کلاه می گذاشت  اما هر چه قدر دزدی می کرد و حق دیگران  را می خورد نه خانه خوبی داشت و نه غذای درست حسابی  برای خوردن داشت و  همیشه بدهکار بود  و از نظر مالی مشکل داشت.
روزی کیسه ای زر و سکه  دزدیده بود. از دست سربازان در حال فرار بود.  بعد از دویدن زیاد و تنگی نفس و رهایی  از دست سرباز ها  گوشه ای دنج ایستاد  تا نفسی بکشد و دوباره بگریزد  و وقتی دست در جیب خود  کرد تا از وجود کیسه اطمینان کند هر چه قدر گشت اما کیسه ای در جیب  او نبود، پیر مردی که در گوشه ی همان دیوار بود در نظاره گر رفتار پسر جوان بود و گفت ای جوان بار کج به منزل نمی رسد.
امیدواریم درخواست عزیز فعال در فضای مجازی مورد استقبال همه مدیران گروهها قرار بگیرد. آنها می توانند با مدیریت مطلوب در گروهها فضا را برای بیان واقعیت های ورزش ، انتقادها و پیشنهادها فراهم بکنند و برای از بین بردن مشکلات در سایه بحث های سازنده راهکارهای مناسبی ارائه نمایند.