1

دسته گل های پرخرج آقای طاهری

بررسی عملکرد مدیر عامل مستعفی باشگاه پرسپولیس طی دو سال گذشته نشان می‌دهد این باشگاه به خاطر سوء مدیریت تنها در ۴ پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است.
۲۷ خرداد ماه سال ۹۴ پس از چند ماهی کش و قوس “علی‌اکبر طاهری” با کنار رفتن محمدحسین نژاد فلاح رسما به عنوان سرپرست باشگاه و در ادامه‌ به عنوان مدیر عامل سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت. او طی این دو سال فراز و نشیب‌های مدیریتی زیادی به خود دید و بارها و بارها زمانی که باشگاه بزرگ تهرانی با مشکل مواجه می‌شد، برای به کرسی نشاندن حرفش و البته به پشتوانه نتایج خوبی که تیم برانکو کسب می‌کرد، دست به استعفا زد.
سرپرست سابق و مدیرعامل مستعفی پرسپولیس در آخرین اقدامش نیز دوباره با امضای استعفانامه‌ای خواهان جدایی از باشگاه پرسپولیس شد، اما وزارت ورزش و جوانان این بار نیز با توجه به جو رسانه‌ای که برخی نزدیکان مدیرعامل در فضای مجازی ایجاد کردند با استعفای علی اکبر طاهری مخالفت کرد. حالا به دور از حواشی موجود و البته این که آیا طاهری به کارش در پرسپولیس ادامه‌ می‌دهد یا خیر، به دلیل پنجمین استعفایش قصد داریم نقاط تاریک مدیریت او را تنها در ۵ پرونده تشکیل شده در زمان مدیریت او بیشتر بررسی کنیم تا هواداران و دلسوزان پرسپولیس با هنرنمایی مدیریتی مدیران کنونی این باشگاه بیشتر آشنا شوند.
۱ – پرونده آنتونی گولچ
بازیکن کروات استرالیایی که در ابتدای تیر ۹۵ با عقد قراردادی ۲ ساله به شاگردان برانکو اضافه شد، نتوانست روزهای خوبی را در این تیم سپری کند. در همان ابتدای کار، آقای طاهری ۳۶ هزار یورو به عنوان حقوق به این بازیکن پرداخت کردند و قرار بر این شد که در ادامه‌ دستمزدش را ماهانه دریافت کند، اما پس از گذشت ۷ هفته‌ از رقابت‌های لیگ، گولچ که بیش از سه ما بود حقوق دریافت نکرده بود، به کشورش بازگشت تا علاوه بر فسخ قرارداد، تمام مبلغ مندرج شده در قراردادش را هم بگیرد.
در این مقطع مدیران باشگاه پی در پی مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند که هیچ خطری در پرونده گولچ باشگاه را تهدید نمی‌کند، چرا که ما از او شکایت کرده‌ایم و این بازیکن محکوم خواهد شد، اما در این اواخر به یک‌باره حکمی از فیفا به باشگاه پرسپولیس رسید که طی آن این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۲۳ هزار یورو (حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) به آنتونی گولچ محکوم شده بود!
سوال: چرا طاهری و دوستان در باشگاه اجازه دادند گولچ به فیفا شکایت کند و با او بر سر فسخ قرارداد توافق نکردند؟ چرا که اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا با مبلغ کمتری این پرونده بسته می‌شد.
۲ـ پرونده اوکراینی‌های بی‌کیفیت
چند روز پس از جذب گولچ، مدیران باشگاه پرسپولیس و در راس آنها جناب طاهری، در اقدامی جالب با دو بازیکن اوکراینی قرارداد بستند. ولادیمیر پریموف و الکسی پلی یانسکی. بازیکنانی که عنوان می‌شد با نظر برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس پیوسته‌اند، اما با وجود این که پرسپولیسی‌ها بارها سعی کردند از زبان برانکو این موضوع را رسانه‌ای کنند، اما همگان می‌دانستند که برانکو نظر مثبتی روی این دو بازیکن ندارد.
بازیکنانی که از زمان حضورشان در پرسپولیس تا جدایی‌شان شاید جمعا به اندازه ۹۰ ‌دقیقه هم برای تیم پرسپولیس به میدان نرفتند، اما هر کدام از آنها چیزی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار قرارداد داشتند.
سوال: چرا باید باشگاه پرسپولیس ۶۰۰ هزار دلار (۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) را به بازیکنانی بدهد که از همان ابتدا مشخص بود که فوتبالیست قابلی نیستند؟
پشت جذب این بازیکنان چه شخص یا اشخاصی بودند؟
جناب مدیرعامل! چرا با چنین بی‌تدبیری در پرونده این بازیکنان، سرمایه باشگاه را به باد داد؟