1

جامعه فوتبال استان عزادار شد

جامعه ورزش و فوتبال استان با از دست دادن جلیل پیشکار مرد خستگی ناپذیر صحنه های مختلف فوتبال عزادار شد.

مرحوم جلیل پیشکار در دهه شصت و بعد از سال ها اقامت در خارج از استان وقتی به اردبیل مراجعت کرد در اختیار فوتبال قرارگرفت و برای آن کم فروشی نکرد.

اخلاق حسنه و کسوت پیشکار، احترام وی در بین اهالی فوتبال و ورزش را دوچندان کرده بود. در سال هایی که مسؤولیت کمیته داوران شهرستان و یا استان را بر عهده داشت در سامان دهی داوران، افزایش دانش داوری و بالا بردن تعداد داوران فعال منطقی تلاش کرد.

پیشکار با برقراری ارتباط دوستانه با کمیته داوران فدراسیون راه را برای حضور داوران جوان اردبیلی برای قضاوت در مسابقات کشوری هموار کرد. از دهه 70 به بعد حضور چشمگیر داوران اردبیلی حاصل تلاش، دوندگی و برنامه ریزی مرحوم پیشکار و همکارانش در کمیته داوران استان بود.

یکی از ویژگی های مرحوم جلیل پیشکار اهمیت دادن وی به داوران جوان و فراهم کردن زمینه پیشرفت آنها بود. او برای این که داوران جوان و جویای نام فرصت ابراز وجود داشته باشند در برخی موارد با مشکلات و نامهربانی های چندی روبرو می شد ولی آینده داوری فوتبال اردبیل را با هیچ چیز دیگری معامله نمی کرد.

خدمات جلیل پیشکار مرد دوست داشتنی ، خوشنام و زحمتکش فوتبال برای همیشه در تاریخ ورزش اردبیل ماندگار خواهد بود. علاقه و تعصب وی به فوتبال و داوران استان به حدی بودکه تا آخرین روزهایی که پاهایش توان تحمل سنگینی بدنش را داشت در این عرصه تلاش می کرد. او پشتیبان و حامی مطمئنی برای داوران فوتبال استان بود.

نشریه ورزش اردبیل درگذشت مرحوم جلیل پیشکار را به جامعه ورزش و بخصوص داوران فوتبال استان تسلیت می گوید. یادش گرامی باد.