1

فوتبال نوجوانان استان؛ ۷ تیم از ۳ شهرستان

کانال ورزش استان اردبیل با ارائه یک گزارش مستند و مقایسه وضعیت فوتبال پایه اردبیل با برخی از استان های دیگر، برخورد کفگیر با ته دیگ فوتبال منطقه را نشان داده است.
در گزارش آماری یاد شده ،فوتبال اردبیل در رده سنی نوجوانان و مسابقات برگزار شده در آن سطح با استان خوزستان مورد مقایسه قرار گرفته است.
در خوزستان و در رده سنی نوجوانان، در لیگ استانی ۳۰ تیم در ۵ گروه شش تیمی رقابت می کنند و در استان ما لیگ نوجوانان تنها با حضور ۷ تیم برگزار می شود.
اگر به لیست تیم های حاضر در رقابت های نوجوانان خوزستان نگاه شود شهرستانی نمی توان پیدا کرد که نماینده آن در لیگ حضور نداشته باشد ولی در استان ما هفت تیم فقط از سه شهرستان اردبیل،گرمی و پارس آباد شرکت کرده اند.
ممکن است گفته شود که فوتبال اردبیل با خوزستان قابل مقایسه نیست. اولا می توان گفت که خوزستان در سال گذشته در بین استان های کشور مقام اول را به دست آورده و بر اساس ادعای برخی ها و نامه ای که فدراسیون به استان فرستاده است اردبیل در رده دوم بوده است. این فاصله عمیق و زجر آور فقط در یک رده سنی بین استان های اول و دوم می تواند قابل قبول باشد؟
ثانیا وقتی ادعا می شود که اردبیل جز ۱۰ استان فوتبالی کشور می باشد و در سطح پایه در آن پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است آیا وضعیت فعالیت در رده نوجوانان نمی تواند دلیل واضح و روشنی برای رد این ادعا باشد؟
بر اساس اعلام کانال ورزش استان اردبیل، تیم های شهرداری اردبیل،ذوب آهن اردبیل،اکباتان اردبیل،نخبگان اردبیل،نوجوانان گرمی،آران پارس آباد و یاران ورزش تیم های حاضر در رقابت های لیگ استان بوده اند.
صرف نطر از این که آیا تیم های یاد شده تا به آخر امکان ادامه داشته باشند یا نه این سوال مطرح است که تکلیف شهرهایی چون خلخال،کوثر،نمین،نیر،مشگین شهر،بیله سوار و سرعین در این میان چگونه است؟آیا در استانی که در مسابقات نوجونانش فقط از سه شهرستان شرکت کننده باشدقرار گرفتن آن در بین ۱۰ استان فوتبالی کشور جای سوال و تعجب ندارد؟
بارها گفته ایم که حرف و عمل باید با همدیگر همخوانی داشته باشند. اگر ادعایی صورت می پذیرد باید با دلایل و مستندات کافی همراه باشد. آیا در منطقه ای که از ۱۰ شهرستانش فقط سه شهرستان توان حضور در رقابت های لیگ به اصطلاح استانی را داشته باشد می توان به آینده فوتبال آن منطقه امیدوار بود؟ آیا می توان ادعا کرد که روندپشتوانه سازی در فوتبال آن منطقه ایده آل بوده است؟
حال فردا دوستان در هیات فوتبال استان ما را متهم به دشمنی با این و آن نکنند. اگر این گفته واقعیت داشته باشد پذیرش خطا و اشتباه از سوی یک فرد کاری بسیار زیبنده و شایسته خواهد بود.
اگر ما در نوشته های خود دچار لغزش بشویم و آماری کذب در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم این شجاعت را داریم که در پیشگاه خوانندگان عذرخواهی بکنیم و اگر باشند کسانی که در وضعیت موجود فوتبال اردبیل دخیل بوده و نتوانسته اند تحرکی کافی در سطح شهرستان های استان در این رشته پرطرفدار ایجاد بکنند یک عذرخواهی خالی از لطف نخواهد بود.