1

وضعیت اسفناک فوتبال اردبیل

مسابقاتی تحت عنوان لیگ برتر استان برگزار می شود.در این رقابت ها هفت تیم حضور دارند. به اسامی تیم ها توجه کنید:میعاد مغان،منتخب گرمی،کشاورز آلنی مشگین شهر، دهیاری گوگ تپه،جام جم شهرداری بیله سوار،نسیم فولادلوهیر،نخبگان مهر اردبیل و ذوب آهن اردبیل.
کمیته ای به نام کمیته بازیکنان هیات فوتبال استان جدول این لیگ تا هفته چهارم را منتشر کرده است.در این جدول میعاد مغان با چهار بازی و ۹ امتیاز و منتخب گرمی با سه بازی و ۹ امتیاز در مکان های اول و دوم قرار گرفته اند.
شنیدن وضعیت تیم های اردبیل خالی از لطف نمی تواند باشد. هر سه تیم شرکت کننده از شهرستان اردبیل یعنی نسیم فولاد هیر و نخبگان مهر و ذوب آهن به ترتیب در جای ششم تا هشتم جدول قرار گرفته اند.
چه بلایی بر سر فوتبال شهرستان اردبیل آمده است که تیم های حاضر از این منطقه در مسابقات نیم بندی به نام لیگ برتر قعرنشین جدول می شوند؟چه کسی باید جوابگوی این درماندگی و آبروریزی باشد؟آیا در میان این همه مسوولین و مدعیان خدمت به مردم کسانی پیدا نمی شوند که بیایند و به پرسند که آقایان چرا فوتبال اردبیل به چنین مصیبتی گرفتار شده است؟
آیا دردآور نیست فوتبال شهری که روزگاری در استان وسیعی چون آذربایجان شرقی آقایی می کرد و تیم های باشگاهی اش موی دماغ تیم های پایتخت نشین می شد امروز حتی توان به دست آوردن یک تساوی در سه دیدار برگزار شده را ندارند؟تیمی که در سه مسابقه ۱۵ گل می خورد و فقط دو گل به ثمر می رساند ترسیم کننده چه اوضاعی از فوتبال منطقه است؟
فوتبال اسیر گردبادی شده است که بازگشت به حال اولیه برای آن بعید به نظر می رسد. این دسته گل را چه کس و یا چه کسانی به آب داده اند؟هیات فوتبال شهرستان در این میان چه کاره بوده است؟ آنهایی که در به وجود آمدن وضعیت فعلی دخیل بوده اند چگونه احساس آرامش می کنند و به چه نحوی شب ها سر به بالین می گذارند و خجالت نمی کشند؟
استانی که تیم هایش در سه مسابقه با آغوش باز ۱۵ گل می پذیرد می تواند ادعا بکند که در سطح کشور و در بین استان ها در مکان دوم قرار دارد؟ آیا با این وضعیت می توان ادعا کرد که فوتبال اردبیل در شش سال گذشته به اندازه تاریخ فوتبال منطقه پیشرفت کرده است؟آیا شدنی است که بگوییم اردبیل در بین ۱۰ استان برتر فوتبالی کشور قرار دارد؟
مسوولان شهرستان اردبیل لطفا در میان برنامه های امروز و فردای خود برای فوتبال منطقه نیز جایگاهی در نظر بگیرید. چگونه بر روی واقعیت دردآوری چون مرگ فوتبال اردبیل چشم می بندید و آنگاه مدعی می شوید که بر زوایای منطقه کاملا احاطه دارید و بهترین و بالاترین هستید؟ باور کنید وقتی تیمی باشد و فوتبال در اوج قرار گیرد خیلی ها مشتری پر و پا قرص آن می شوند و برای تماشایش می آیند تا خود را برای تماشاگران مسوول فوتبالی نشان بدهند. مهم این است که حضرات در شرایطی که فوتبال در سطح شهرستان نفس های آخر را می کشد آستین بالا بزنند و به آن هم ردیف با یک پروژه کوچک کوچک نظر بکنند.
نیازی نیست که برای مسوولیت فوتبال شهری که حرفی برای گفتن ندارد بساط های مختلفی پهن بکنیم و جار و جنجال های رنگارنگ و گوناگون راه به اندازیم.
فوتبال اردبیل فاتحه اش خوانده شده است. حرف نزنیم و شعار ندهیم،عمل کنیم و همت به خرج بدهیم تا برای فوتبال اردبیل روحی تازه دمیده شود و امیدها در آن زنده شود.
آقای فرماندار،آقای مدیر کل ورزش و جوانان ،آقای رییس ورزش شهرستان،هیات فوتبال استان و شهرستان شماها در نابودی فوتبال اردبیل چه سهمی دارید؟
منتقدان فوتبال و کسانی که سال ها فریاد برآورده و هشدار های لازم برای مرگ این رشته زیبا در شهرستان را داده اند ممکن است فردا مقصر اصلی قلمداد شوند و حکم اعدام و حمله به آنها از اتاق های فکر برخی ها صادر شود.
خلاصه هرچه بوده و هر چه هست فوتبال شهرستان اردبیل آنچنان زمین گیر شده که تیم های آن در ته یک جدول هفت تیمی قرار گرفته اند و تاسف وقتی یشتر می شود که دیده شود در نزد مسوولین انگار نه انگار که چنین وضعیتی در فوتبال اردبیل حاکم است.