1

چه خبر از لیگ دسته اول باشگاه های استان

هیأت‌های ورزشی برای این که اقدامات و برنامه‌هایشان قانونی بوده و جای هیچ حرف و حدیثی نداشته باشند، باید در ابتدای هر سال نسبت به تشکیل مجمع عمومی اقدام کرده و بودجه سالانه و برنامه‌های پیشنهادی را به تصویب مجمع برسانند.
متأسفانه در شش سال گذشته هیأت فوتبال استان اردبیل به هر علتی که بوده نسبت به این کار اقدام نکرده است. اگر قانون را قبول داشته باشیم و بپذیریم که همه اقدامات هیأت باید در چارچوب اساسنامه انجام بپذیرد چه توجیه محکمه پسندی نسبت به اقدام غیر قانونی می‌تواند وجود داشته باشند؟
عدم برگزاری مجمع و مصوب نشدن برنامه‌ها و بودجه‌های سالیانه کاملا برخلاف اساسنامه بوده و علی رغم این که رئیس فدراسیون نیز عملی نشدن یکی از ضروریات فعالیت هیات‌های استانی را مورد نکوهش قرار داد ولی متأسفانه ارگان و نهادی برای مقابله با این کار غیر قانونی اقدامی نکرده است.
هیأت فوتبال استان از آغاز فصل جاری برنامه‌ای را ارائه کرده و تاریخ رقابت‌ها را نیز پیش بینی نموده و آن را حتما به فدراسیون نیز اعلام کرده است. یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امور استان‌های فدراسیون نظارت بر چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های پیشنهادی است.
متاسفانه در سال‌های گذشته چنین اقدامی را از سوی این کمیته شاهد نبوده‌ ایم. فعالان کمیته امور استان‌های فدراسیون گاهی آنچنان مته به خشخاش می‌گذارند که آدمی از دقت و حساسیت آن‌ها تعجب می‌کند و زمانی چنان چشم بر روی واقعیت‌ها می‌بندند که تناقض در رفتار آنها کاملا مشخص می‌شود.
یکی از موارد پیش بینی شده در برنامه هیأت فوتبال استان برگزاری مسابقات لیگ دسته یک باشگاه‌های استان است.
زمان بندی در نظر گرفته شده برای این رقابت ها به این شرح بود:
۱/۵/۹۶ شروع نقل و انتقالات
۱۵/۵/۹۶ اتمام نقل و انتقالات
۲۰/۵/۹۶ آخرین مهلت تحویل مدارک
۲۴/۶/۹۶ شروع مسابقات
آیا نمی‌توان سؤال کرد با گذشت بیش از سه ماه از موعد مقرر برنامه تکلیف نهایی این رقابت‌ها چگونه است؟ آیا امسال نیز برگزاری این رقابت‌ها فقط در روی کاغذ خلاصه خواهد شد و مسابقاتی تحت عنوان لیگ یک برگزار نخواهد شد؟ آیا شدنی است از استانی که رقابت‌های باشگاهی آن فقط در یک سطح انجام می‌شود انتظار رقابت و مسابقات پرشور را داشت؟ اگر لیگ یکی در کار نباشد به چه دلیلی مسابقاتی تحت عنوان لیگ برتر برگزار می‌شود؟ چرا مسؤولی نیست که بیاید و از دست اندرکاران فوتبال استان علت این امر را جویا بشود و برای نجات فوتبال چاره‌ای بیندیشد؟
آیا نباید برای برنامه پیشنهادی اول فصل اصلاحیه‌ای در نظر بگیرند و تغییرات انجام یافته را به اطلاع عموم برسانند؟ آیا مسؤولان نباید با توجه به امکانات و زیرساخت‌ها وعده بدهند ؟
شما بزرگ ورزش و فوتبال استان باشید و به اساسنامه‌ای که دربست قبولش دارید احترام بگذارید و به اجرای کامل آن کمر همت ببندید. شما مالک ورزش استان باشید و از تن دادن به کارهای غیر قانونی خودداری کنید. شما تاثیر گذارترین فرد در ورزش باشید و در ارتباط با زحمتکشان عرصه فوتبال به عدالت رفتار نمایید. شما محور همه تحولات ورزش  شمال غرب کشور باشید و فوتبال ما را از نابسانی‌های موجود نجات بدهید. شما حرف اول در ورزش  را بزنید و فوتبال منطقه را به جایگاه اصلی خود برگردانید. شما سرنوشت ورزش منطقه را در دستان خود داشته باشید ولی رشد و گسترش فوتبال را در دستور کار خود قرار بدهید. شما حرف اول و آخر را در  ورزش بزنید ولی فکری اساسی برای درمان بیماری‌های مهلک و طاقت فرسای فوتبال بکنید. شما هر طور که دلتان بخواهد حرف بزنید و حکم صادر بکنید ولی طرحی نو برای فوتبال اردبیل دراندازید.
حرف زدن و ادعا کردن خیلی آسان است. مهم عمل کردن به حرف هاست. برنامه نوشتن و یک سری مسابقات را پشت سر هم ردیف کردن و به فدراسیون اعلام نمودن کار سختی طلب نمی‌کند. عیار یک مسؤول در عملی کردن قول ها و وعده ها مشخص می شود.