1

آمار فوق العاده دفاع استقلال با شفر

خط دفاع استقلال با حضور شفر در این تیم، آمار فوق العاده‌ای ثبت کرده است.

مساوی با پیکان، دوباره فرصت استقلال برای نزدیک شدن به رده‌های بالای جدول را به باد داد. استقلالی‌ها هفته پیش، گسترش فولاد را برده بودند و در صورت پیروزی در بازی امروز، به یک قدمی سایپا و پدیده می‌رسیدند. فرصتی که با یک بازی آرام، از دست رفت و پیکان مدعی و استقلال امیدوار، هر دو امتیاز از دست دادند. با این وجود، شفر و تیمش امروز هم آمار دفاعی بسیار خوب‌شان را بهتر کردند.

ز هفته نهم که شفر روی نیمکت استقلال نشسته، این تیم در ۶ مسابقه فقط یک گل خورده و ۵ بار هم کلین شیت کرده است. تنها گل خورده استقلال در دربی تهران و از روی نقطه پنالتی بود. یک گل در ۶ بازی و میانگین ۰،۱۶ گل خورده در هر بازی، آماری است که فقط پرسپولیس برانکو می‌تواند با آن رقابت کند. پرسپولیسی‌ها هم در همین مقطع یعنی از هفته نهم، فقط یک گل خورده‌اند و فردا در صورت کلین شیت مقابل ذوب آهن، می‌توانند شانه به شانه استقلال شفر قرار بگیرند. در صورتی که پرسپولیس فردا از ذوب آهن گل بخورد، استقلال به تنهایی صاحب بهترین کارنامه دفاعی لیگ از زمان ورود شفر به ایران خواهد شد.

ستقلال در ۸ بازی قبل از ورود شفر، ۸ گل خورده بود و حالا میانگین گل‌های خورده‌اش، به یک ششم کاهش پیدا کرده است! تغییر پررنگی که تاثیر سرمربی آلمانی در آن کاملا مشهود به نظر می‌رسد. با این کارنامه، خیال استقلال از نباختن راحت شده و آن‌ها، در این ۴ هفته بین برد و مساوی قدم می‌زنند