1

وظیفه خطیر کمیته فرهنگی هیات فوتبال استان

در فضای مجازی خبری مبنی بر انتصاب علی نور علی پور مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم اردبیل به عنوان مسؤول کمیته فرهنگی هیات فوتبال استان پخش شد.
انتصاب یک چهره موجه رسانه ای به مسؤولیت کمیته فرهنگی هیات استان می تواند امیدواری های زیادی را در بین کسانی که هم با فوتبال آشنایی دارند و هم ناهنجاری های موجود در آن را می شناسند ، ایجاد بکند.
نور علی پور یک چهره فعال رسانه ای است و مسلما حضور وی در راس کمیته ای که می تواند روند فوتبال و جو حاکم بر آن را تغییر داده و در مسیری درست و اصولی قرار بدهد نعمت بزرگی به حساب آید. او در جامعه رسانه ای استان چهره ای شناخته شده و مورد اعتماد است. دلیل این ادعا نیز حضور وی در شورای مرکزی خانه مطبوعات می باشد که با رای قاطع خانواده رسانه به مدت چهار سال مسؤولیت بزرگی را در قبال مطبوعاتی استان بر عهده گرفته است.  قبول مسؤولیت هم زمان با حضورش در خبرگزاری تسنیم و خانه مطبوعات در هیات فوتبال استان کار وی را بسیار سنگین می کند. اما با توجه به جوانی و توانایی اش باید امیدوار شد که وی چون خانه مطبوعات و خبرگزاری تسنیم در هیات فوتبال و کمیته فرهنگی آن نیز موفق عمل نماید.
نور علی پور می تواند در کم ترین زمان ممکن با یک سری اقدامات ضروری و مورد نیاز، تحولی در فضای فرهنگی فوتبال بیمار و زوار در رفته ما ایجاد بکند و با شناختی که وجود دارد امید است که وی برای کمیته فرهنگی فوتبال وقت کافی اختصاص بدهد و در کم ترین زمان ممکن اثرات مثبت  و قابل توجه این انتخاب چهره خود را نشان بدهد.
فرا جناحی عمل کردن دست اندرکاران هیات فوتبال استان نیز عملی پسندیده ، قابل توجه و در خور ستایش است. در روزگاری که انحصار طلبی ها ، تندروی ها و جانبداری های کورکورانه غوغا می کند و عده ای جز خود و دوستان و اطرافیان را لایق نفس کشیدن نمی دانند مشاهده چنین اقداماتی امیدوار کننده است.
باید پذیرفت که در حال حاضر مشکل ورزش ما مسائل فرهنگی است. اگر توسعه صحیح و همه جانبه ورزش و بخصوص فوتبال مورد نظر مسؤولین و دست اندرکاران مربوطه باشد باید برای اجرا و ارتقای مسائل فرهنگی با اقدامی همه جانبه برنامه ریزی های صحیح انجام بپذیرد.
در فوتبال استان نیز اگر دوست داریم که مسائل فرهنگی و توجه به آن در اولویت قرار بگیرد بدون شک لازم است نور علی پور طرحی نو در کمیته فرهنگی هیات فوتبال دراندازد و برای موفقیت در مسؤولیتی که بر عهده گرفته است از تمام ظرفیت های موجود نهایت بهره گیری را بکند.
فوتبال ما در شرایطی که با آن دست به گریبان می باشد اگر از نظر فرهنگی ترمیم نشود و به آن توجه خاصی نشود و اقدام جهادی برای ر فع موانع انجام نپذیرد با گذشت زمان این رشته زیبا و دوست داشتنی و پرطرفدار دچار آسیب های فراوان خواهد شد. فوتبال بدون فرهنگ مانند بدن ضعیفی است که می تواند هر میکروبی را جذب بکند و ناگفته پیداست برای ایمن کردن آن در برابر بیماری ها اولویت دادن به فرهنگ ضروری است.
ارتقای سطح فنی فوتبال بدون ارتقای فرهنگ میسر نیست و همه این مواردی که به اختصار به آن ها اشاره شد اهمیت مسؤولیت نور علی پور را نشان می دهد و این که او می تواند با اقدامات به موقع و سنجیده و حساب شده اش نامی نیک در فوتبال منطقه به یادگار بگذارد.
امید است نور علی پور برنامه های خود را برای حل مشکلات فرهنگی فوتبال اعلام بکند و با این کار امیدواری در نزد دوستداران این رشته را افزایش بدهد . اقدام در راستای حل مشکلات فرهنگی فوتبال و آسیب شناسی آن ها ، هدایت رفتاری و عملی بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران، همکاری با عوامل انتظامی و رسانه ها و آماده سازی فضای مربوط به فوتبال و ورزشگاه ها از جمله اقداماتی است که  می توانند در اولویت برنامه های نور علی پور قرار بگیرند.
به هر حال برای همکار رسانه ای در مسؤولیت کمیته فرهنگی هیات فوتبال استان آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم که اثرات و نتایج مثبت و قابل توجه این انتصاب در آینده ای نزدیک در فوتبال استان قابل رویت باشد.ن دست و آن دست به گریبان است اگر از نظر فرهنگی ترمیم نشود و به آن توجه خاصی نشود