1

رفت و برگشت ساوالان یوردوم

روز گذشته در فضای مجازی خبر انصراف صدرنشین تنها لیگ بزرگسالان فوتبال استان اعلام شد. این که ساوالان یوردوم مشگین شهر به چه علتی قصد کناره گیری از لیگ را دارد برای هر کسی که به نوعی از این خبر اطلاع حاصل می کرد سوال بر انگیز بود.
ساوالان یوردوم ها در ابتدای کار علت کناره گیری را سری و محرمانه تلقی کرده و رمز و رموز این کار را علنی نکرده بودند. آنها با رایزنی هایی که گویا با دستان در پشت و از ما بهتران داشته اند تلاش می کردند که به نوعی وضعیت را به حالت عادی برگردانند و ضمن تامین خواسته ، برای ادامه لیگ هم امیدوار بشوند. شنیده ها حاکی از این بود که گویا همه اقدامات آنها به در بسته خورده و در نهایت امروز بارش برف به داد آنها رسیده و بازی بدون هرگونه منت گذاری و موقعیت خواهی و اعمال قدرت و زور انجام نشده است.
پس معلوم می شود که مشگین شهری ها به دلایلی از جمله عروسی یکی از بازیکنان و مراجعت هم زمان دو نفر از بازیکنان از کربلای معلی، کتبا از هیات استان درخواست کرده بودند بازی روز سه شنبه آنها با تاخیر انجام پذیرد ولی حافظ نشینان قدر قدرت با این درخواست مشگین شهری ها موافقت نمی نمودند.. گویا هر چه آنها اصرار کرده اند که بر اساس صورتجلسه تنظیمی باید مسابقات در دو روز آخر هفته برگزار شود حافظ نشینان نیز معتقد بودند چون حریف آنها در روز جمعه دیدار دوستانه دارند !!! جابحایی تاریخ مسابقه امکان پذیر نمی باشد.
ساوالان یوردوم ها معتقد بودند که نگاه تبعیض آمیز هیات فوتبال استان به تیم های حاضر در رقابت های لیگ بزرگسالان اقدامی جز اعلام کناره گیری از لیگ برای آنها باقی نمی گذاشت. بارش برف و لطف حق نشان داد که اگر برای یک صاحب حق همه درهایی که کلید های آنها در دست های انسان ها باشد بسته شوند، دری از جانب خداوند گشوده می شود که نجات صاحب حق و به کرسی نشاندن صدای حق را می تواند به دنبال داشته باشد و چنین شد که با بارش برف و نامساعد شدن هوا، بازی لغو و آرزوی اعمال قدرت در برابر یک خواسته در دل برخی ها ماندنی شد.
عده ای را اعتقاد بر آن می باشد که برخی از تیم های حاظر در لیگ بزرگسالان استان مورد عنایت خاص حافظ نشینان هستند و در مقابل برخی از تیم ها نیز مغضوب درگاه می باشند. حال با این وضعیت پیش آمده من نویسنده این مطلب نمی داند که آیا ساوالان یوردوم ها از مقربان هستند و یا از مغضوبین حافظ نشینان.
به هر حال هرچه بود کارها بر اساس میل و خواسته مشگین شهری ها پیش رفت . این تغییر مکرر برنامه برای برخی از تیم ها امری عادی و پیش پا افتاده است مثلا دیدار نمین و پارس آباد از دور رفت رقابت ها علی رغم اعلام سه یا چهار باره برنامه همچنان برگزار نشده است. اعمال قدرت و پیش رفتن بر اساس برنامه، کاری در خور تحسین و قابل قبول است به شرطی که تا پایان راه هیچ تبعیضی در میان نباشد.