1

بهراد مجموعه ای موفق با آینده ای درخشان

چندین و چند سال است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش استان به یکی از چالش ها و مشکلات این منطقه تبدیل شده است. در برخی مواقع این مشکل به پوششی برای ضعف ها و کم کاری های تعدادی از هیات های ورزشی استان تبدیل گردیده است. در هر جایی که پاسخی به سوالاتی در ارتباط با عملکردها پیدا نشود بهترین راه فرار از دام سوالات، پناه بردن به دامن بحث عدم وجود حمایت کننده مالی است.
این که حضور بخش خصوصی فعال و کارآمد تا چه حد می تواند در پیشرفت و توسعه رشته های مختلف ورزشی موثر باشد، تاکنون بحث های زیادی مطرح شده و تقریبا همه از هر قشر و فکر و گروهی که باشند نمی توانند نقش بخش خصوصی در شتاب بخشیدن به حرکت های رو به جلو ورزش را کتمان بکنند.
علی رغم محسنات و نقاط مثبت و ایده آل فعالیت بخش خصوصی، چنانچه بخش خصوصی فعال در ورزش از حداقل ویژگی ها و پارامترهای مورد نیاز بهره مند نباشد و نتواند به حداقل نیازها در آرامش کامل پاسخگو باشد به جای اثرات مثبت می تواند آثار مخرب و ویرانگری به دنبال داشته باشد که جبران خرابی های ناشی از چنین حضور می تواند با بازگشت به حالت اولیه سال ها طول بکشد.
نمونه ای ار بخش خصوصی که به جای دوا تاکنون بلای فوتبال ما شده است همین باشگاه آبی پوشان اردبیل است که تا لحظه نگارش این سطور به جای درمان دردهای فوتبال، خود به یکی از بزرگ ترین دردهای این رشته پرطرفدار تبدیل شده است.
این که هر کسی از راه برسد و هوای تیم داری بر سرش بزند و قبل از هر چیز به عناوین تعلق گرفته از جمله رئیس هیات مدیره، مدیر عامل و … دل خوش نماید به جای قاتق نان به قاتل جان تبدیل می شود.
بخش خصوصی و نقش آن در اداره امور ورزش و باشگاه داری و اثرات مثبت و سازنده آن در شکوفایی رشته ها در آینده برای همگان چون روز، روشن و واضح و آشکار می باشد ولی تاکنون متاسفانه ورزش استان از این نعمت ، بهره چندانی نبرده و به عبارتی دیگر بخش خصوصی که بتواند پاسخگوی حداقل نیازها باشد در ورزش منطقه ما حاضر به فعالیت و حضور گسترده نشده است.
از دهه هفتاد تاکنون آن تعداد از بخش خصوصی هم که برای هزینه کردن در ورزش اظهار تمایل کرده اند با گذشت اندک زمان از اغاز فعالیت ، عطای ماندن در ورزش را به لقایش بخشیده اند و برای همیشه با دنیای سرمایه گذاری در ورزش خداحافظی نموده اند.
برای این ادعا می توان مثال های متعددی زد اما به دلیل اینکه نباید یک طرفه به قضاوت نشست از ذکر اسامی آنها خودداری می کنیم ولی امید است که با درایت و دوراندیشی، آنهایی که از توان مالی و موقعیت اجتماعی مناسب برخوردارند برای سرمایه گذاری در ورزش استان به یک جمع بندی مناسب برسند و برای رشته های مختلف ، افتخارآفرین و مدال آور استان آینده ای روشن پیش بینی نمایند.
امسال فعالیت بخش خصوصی در یکی از رشته های پرطرفدار، جذاب و آینده دار استان می تواند پیام آور روزهای خوب برای آینده این رشته یعنی فوتسال باشد. تیم فوتسال بهراد با بهره بردن از نیروهای بومی، در هفته های گذشته با حرکت های رو به جلو نشان داده است که برنامه های تیم برای حضور موفق در لیگ دسته یک، برنلامه ریزی شده و به دور از هرگونه حاشیه ها و منیت هاست. این امر موثرترین کلید برای باز کردن درهای موفقیت در یک مجموعه ورزشی و تیم باشگاهی است. وقتی هر کس در جای خود قرار بگیرد و فقط در فکر لانجام وظیفه به بهترین وجه و کمک کردن به دیگر دوایر باشگاه در جهت رفع مشکلات باشد مسایل ریز و درشت در چنین مجموعه ای نمی تواند نقشی در آسیب رساندن به چارچوب ها و برنامه ها داشته باشند.
حامی مالی بهراد در همین مدت کم ازآغاز فعالیت نشان داده است که مساعدت های انجام پذیرفته در راستای ارضای خودخواهی ها، مطرح شدن ها و حاشیه سازی ها نیست بلکه فقط در جهت کمک به جوانان و تامین نشاط و سلامتی و آینده روشن و موفق آنها می باشد. مقدار سرمایه گذاری و به کار بستن القاب و کلمات بزرگ، درمان کننده دردها نبوده و نخواهد بود اما کمک اندک، اصولی و در چارچوب اصلی است که می تواند بهترین و ماندگارترین اثرات را داشته باشد.
مجموعه بهراد از حامی مالی گرفته تا سرمربی و از مربیان خوشنام و پیشکسوت گرفته تا دست اندرکاران و مدیر رسانه ای، همگی مجموعه ای منظم و بی حاشیه را تدارک دیده اند که می تواند برای سربلندی فوتسال اردبیل آینده خوبی را رقم بزنند. موفقیت فقط در کسب پیروزی و قرار گرفتن در بالای جدول رده بندی نیست ، نهادینه کردن یک حرکت قانونمند و اصولی مبتنی بر اهداف متعالی بزرگ ترین موفقیت برای یک مجموعه ورزشی در استان به شمار می رود که امیدواریم مجموعه بهراد در این مسیر گام های موثر برداشته وآثار نیکی از خود به یادگار بگذارد.