1

آبی پوشان، حیدری و وعده های نیم فصلی

بازار صدور بیانیه از سوی باشگاه آبی پوشان اردبیل این روزها داغ داغ است و علی رغم مخالفت ها با تیم داری باشگاه آبی پوشان در اردبیل، مدیر عامل آن همچنان در ادامه کار مصصم و چون اول فصل با حرف های زیبا و امیدوار کننده برای نیم فصل دوم برنامه ریزی می کند.
اگر قرار است مجید حیدری به فعالیت خود ادامه بدهد و نماینده اردبیل تحت عنوان آبی پوشان در 9 بازی آخر به میدان برود، امید آن داریم که این بار حرف های وی به موقع عملیاتی شود و حداقل در نیم فصل دوم حاشیه کمتر به سراغ این تیم بیاید.
بحثی را که مورد نظر ما می باشد بحث حاکمیت آرامش بر تیم و حضور مقتدرانه آن در ادامه رقابت هاست. حال این آرامش به توسط هر کس و یا هر گروهی که بخواهد بر تیم و فوتبال حاکم شود مورد تایید و حمایت همه جانبه فوتبال دوستان منطقه خواهد بود.
آرزوی آنهایی که دل در گرو پیشرفت و توسعه فوتبال استان دارند موفقیت نمایندگان آن در رده های مختلف رقابت های باشگاهی در سطح کشور می باشد و ما امید آن را داریم که این بار وعده های مجید حیدری در گرداب اما و اگرها اسیر نشود و از مسیر صحیح و اصولی خود خارج نگردد.
برخی از عزیزان به موضع ما در قبال ناکامی های آبی پوشان و مشکلاتی که این تیم در نیم فصل اول با آن مواجه بوده معترض بودند و ما را به حمایت از سیاست تیم داری ارگان های دولتی و مخالفت با فعالیت های بخش خصوصی متهم می کردند. اما ما بر این اعتقاد داریم که اگر قرار است فوتبال اردبیل و اداره امور تیم های آن به بخش خصوصی واگذار گردد باید آنهایی که توان تامین حداقل نیازها را دارند به صحنه قدم بگذارند تا بتوانند در پبشرفت فوتبال و نه در ضربه زدن و از پای دراوردن آن نقش آفرینی بکنند.
این که باشگاه آبی پوشان و مدیر عامل آن مدعی است که با محمد نوازی به عنوان سرمربی تیم به توافق رسیده است و نوازی با تعیین شرط و شروطی برای رهبری تیم اعلام آمادگی کرده است را به فال نیک می گیریم.
نوازی چهره ای است که همه فوتبال دوستان و علاقه مندان به فوتبال با آن آشنایی داشته و همه ازخصوصیات و ویژگی های وی اطلاع دارند. مسلما او برای موفقیت در تیم، قبول مسئولیت کرده است و امید است به شرط تامین نیازها و همکاری مناسب، بتواند در نیم فصل دوم برای سامان دادن به تیم گام های مثبتی بردارد.
از همه مهم تر، وعده حیدری است که گفته است تا شروع تمرینات که پنجشنبه آینده است بازیکنان قدیمی 25 درصد و بازیکنانی که از نیم فصل پیراهن تیم را بر تن می کنند 10 درصد از کل قرارداد خود را دریافت می کنند. این وعده مهمی است که تحقق آن و عمل به موقع به قول ها می تواند یکی از رموز موفقیت در نیم فصل به شمار آید.
چه بخواهیم و چه دوست نداشته باشیم با توجه به جریانات و اتفاقات روی داده در نیم فصل ، اعتماد هواداران و در کل افکار عمومی نسبت به باشگاه آبی پوشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. برای بازگرداندن جو حاکم بر باشگاه و احیای دوباره صمیمیت، لازم است باشگاه نسبت به اعتماد سازی اقدام نماید که عمل به موقع به وعده ها یکی از مهم ترین عوامل در رسیدن به این هدف می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
هر گونه اظهار نظر در ارتباط با یک مجموعه ورزشی بر اساس عملکردها ، رفتارها و کردار هاست. اگر باشگاه آبی پوشان بتواند در ادامه راه بر میزان مثبت عملکردها بیفزاید، همراهی هر چه بیشتر مردم و دوستداران فوتبال با آن مجموعه به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و چنانچه چون گذشته در عمل به گفته ها برخورد مناسب و به موقع نداشته باشند فاصله موجود هر چه عمیق تر شده و مسلما حاکمیت چنین وضعی نمی تواند به نفع طرفین باشد. در فضای بی اعتمادی و افزایش آن هم فوتبال اردبیل و هم باشگاه آبی پوشان و گردانندگان آن متحمل ضرر و زیان جبران ناپذیر خواهند شد.