1

همه مجازند، شهرداری اردبیل استثناء

سوالی که در طول یک سال گذشته در سطح شهر بارها از منابع مختلف مطرح شده و برای آن جواب قانع کننده ای داده نشده است ممنوعیت شهرداری اردبیل در تیم داری حرفه ای است.
برنامه ورزش، تلاش و نشاط شنبه گذشته شبکه سبلان و حرف های صریح و بی پرده نادر فلاحی رییس هیات والیبال استان اردبیل در ارتباط با چگونگی خودداری شهرداری اردبیل از تیم داری در رشته های پرطرفدار از جمله فوتبال و والیبال، زمینه را برای نگاشتن چند باره این سطور فراهم کرد .
آقایان مسئول و بزرگان شورای شهر و شهرداری چرا شهرهای دیگری از فومن و کاشان گرفته تا رشت و تبریز و ارومیه می توانند از نعمت تیم داری شهرداری بهره مند شوند و تا نوبت به اردبیل می رسد صدور بخشنامه از وزارت کشور و یا نامه بازرسی ملاک قرار گرفته و بلافاصله در اقدامی ضربتی، تند ، سریع و شتاب زده همه معادلات را به هم می زنند؟
آیا جای تاسف ندارد در این کشور وقتی می خواهند بودجه راه آهن تقسیم بکنند حرفی از اردبیل بر زبان خا جاری نمی شود و این استان مظلوم در اولویت قرار نمی گیرد و وقتی بحث ممانعت، جلوگیری و ممنوعیت پیش می آید در صف مقدم قرار می گیرد و اولین اقدامات منفی و بازدارنده بر روی آن مورد آزمایش قرار می گیرد.
بیشتر از یک سال است که به طرق مختلف این سوال از آقایان مسئول پرسیده شده که چرا مهر ممنوعیت تیم داری فقط به پیشانی شهرداری اردبیل باید خورده شود. دریغ از یک جواب قانع کننده که بتواند جوابگوی افکار عمومی باشد و دلایل محکم ارائه کند.
می گویند هر کجا که خبر نباشد زمینه برای رشد و توسعه و گسترش شایعه فراهم می شود. اینکه تاکنون جواب قانع کننده ای برای ممنوعیت شهرداری اردبیل ارائه نشده موجب شیوع چه شایعاتی که در سطح شهر نشده است. آیا پسندیده نیست برای جمع کردن خیال همه و مختومه کردن پرونده تیم داری شهرداری برای همیشه یک بار دلایل و علل این کار بیان گردد؟
شهرداری های تعداد چشمگیری از شهرها در لیگ های برتر با هزینه های آنچنانی تیم داری بکنند و کسی نباشد به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست ولی تا در اردبیل بخواهیم حرفی بزنیم با دستپاچگی گفته شود که نه نه حرفش را نزنید، برای شورا و شهرداری ممنوع اعلام شده تیم داری، جرم است و باید در صورت تخلف تاوان سنگینی داده شود!!!!!
عزیزان در مملکت اسلامی ما قانون برای کل کشور مورد تصویب قرار گرفته و ابلاغ می شود. در اجرای قانون یک بام و دو هوایی وجود ندارد، مگر اینکه در اردبیل اتفاقاتی رخ داده باشد که عامل ممنوعیت و صدور بخشنامه تلقی گردد. به هر حال اگر برای سوالی که مدت هاست مطرج می شود جواب قانع کننده ای ارائه نشود ورزشی ها و ورزشدوستان از هر فرصتی در ارتباط با تبعیضی که شهرداری اردبیل از بابت تیم داری با آن مواجه است سخن خواهند گفت.