1

طرفین دعوا به خاطر فوتبال دست از سر فوتبال بردارند

نیمه شبی همسر یک بیمار به پزشک خود زنگ می زند و با حالتی سراسیمه به او می گوید: اقای دکتر، حال همسرم خیلی خرابه، داره از دست می ره، دستم به دامنت ، خودتو برسان! پزشک مربوطه که در خواب ناز بوده، بلافاصله شال و کلاه می کند و بر بالین بیمار حاضر می گردد، اما می بیند او چندان هم بد حال نیست و خطر جانی او را تهدید نمی کند، لذا با دلخوری رو به همسر بیمار می گوید: “ما هم انسانیم، به خواب و استراحت نیاز دازیم! حال شوهر شما که خیلی بد نیست! من بعد کمی بیشتر تحمل نمایید. در چنین حالاتی ، می توانید صبر کنید، خونسرد باشید و صبح زنگ بزنید”! مدتی می گذرد و یک روز صبح اول وقت ، همان خانم با همان پزشک تماس می گیرد و این بار با خونسردی و متانت می گوید: “آقای دکتر، سلام صبحتون به خیر ! آقای دکتر حال شوهرم یه ریزه بده، دیشب به سختی نفس می کشید، الانم فکر کنم یه کم مرده، اگر زحمت نشه لطفا تشریف بیارید، ایشونو ببینید”.
داستان هیات فوتبال استان، اقدام فدراسیون و موضعگیری های اداره کل ورزش و جوانان و وعده هایی که روسای سابق و فعلی فدراسیون در جهت تعیین تکلیف هیات فوتبال استان داده اند شبیه داستانی است که در ابتدای این متن ذکر شد.
تاج و کفاشیان بارها وعده سفر به استان و رسیدگی به اختلافات و داوری کردن در این مورد را به مردم و مسوولین دادده اند ولی تاکنون نسبت به این کار اقدام نکرده اند.آقایانی که مدعی اقدام بر اساس قانون و مقررات و اساسنامه هستند در طول پنج سال گذشته حداقل برای یک بار رنج سفر به استان و تشکیل مجمع هیات را به خود ندادند و کاری کردند تا هیاتی که باید در چارچوب قانون و مقررات و اساسنامه منشاء خدمات و خیر و برکت برای فوتبال استان می شد با عملکرد غیر قانونی ناشی از توجه نکردن به ماده های مختلف اساسنامه در ارتباط با تشکیل مجمع سالیانه، تصویب تراز مالی و بودجه سالانه، انتخاب دبیر و نایب رئیس و هیات رئیسه و … خود به مشکل بزرگ و لاینحلی برای فوتبال اردبیل تبدیل شد.
تاج و کفاشیان بارها وعده دادند و به قول خود عمل نکردند و گویا زمانی اردبیل را برای مسافرت و حضور در سرعین و گشت و گذار انتخاب خواهند کرد که دیگر اثری از فوتبال در اردبیل نباشد. آنها در آن موقع افتخار داده و برای شرکت در تشییع جنازه فوتبال در شهر و استان ما حضور خواهند یافت. این بی توجهی ها و لج بازی ها و امروز و فردا کردن ها به هیچ وجه در شان مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. کاری به این نداریم که سهم کدام یک از طرفین در این اختلافات بیشتر است. حرف ما بر سر این است که خودمان را به برگزاری یک لیگ در مقطع بزرگسالان و چندین مسابقه در مقاطع دیگر با هزار اما و اگر دلخوش نکنیم و با ارائه آمارها و ارقام دهان پر کن خود را گول نزنیم . اختلافات ، خودمحوری ها، منیت ها، غرورها، منفعت طلبی ها، باندبازی ها و استفاده از هر روشی برای رسیدن به هدف، فوتبال اردبیل را از پای درآورده است.
آقایان و طرفین دعوا حاضر نیستند به خاطر فوتبال قدمی از مواضع فرصت طلبانه خود عقب بگذارند. دودستی به صندلی چسبیده اند تا نکند روزی کسی به آسانی آنها را از یار و محبوب خود جدا نمایند. متاسفانه در سایه ریاست طلبی برخی ها بازار حرمت شکنی در ورزش و بخصوص فوتبل رواج پیدا کرده است و افراد فرصت طلبی که همیشه در کمین هستند تا به نحوی از آب گل آلود ماهی بگیرند میدان دا ری می کنند و با دستاویز قرار دادن برخی از مسائل به شدت اختلافات و دامن زدن هر چه بیشتر به آن اقدام می کنند.
آقایان اگر در عمل به حرف ها و گفته های خود اعتقاد و ایمان دارید برای چند روزی هم که شده دست از سر فوتبال بردارید، خودتان را کنار بکشید و زمینه را برای برگزاری مجمع انتخاباتی فراهم نمایید. اگر همچنانچه مدعی هستید اعضای مجمع با شما هستند و به شما لبیک گفته اند نباید باکی از انتخاب نشدن داشته باشید. مجموعه اداره کل هم کنار بکشند تا فدراسیون و نمایندگان امور مجامع وزارتخانه راسا اقدام کنند. تا زمانی که دبیر غیر قانونی بخواهد مجمع برگزار نماید کاسه همین و آش همان خواهد بود.
باید بپذیریم که خواسته های نفسانی در کار فوتبال نقش مهمی ایفاء می کند. هر دو طرف دعوا بیایند و برای هر مدتی که فدراسیون و امور مجامع وزارتخانه صلاح بدانند فوتبال را به حال خود رها بکنند و با برگرداندن آرامش و به دور از هر گونه باند بازی و لشگر کشی و حریف طلبی فضا را برای برگزاری مجمع آماده بکنند و آن گاه رای مجمع برای هر کسی که بوده باشد همه ملزم به اطاعت و حمایت از وی خواهند بود.
در این مورد و رعایت بی طرفی و چگونگی انتخاب اعضای مجمع و اعمال نظرهای احتمالی در این رابطه با شما باز هم سخن خواهیم گفت.