1

سخنی با مدیر عامل باشگاه آبی پوشان تهران

اولین تماس تلفنی مدیر عامل باشگاه آبی پوشان تهران را فراموش نمی کنم. وقتی بحث واگذاری تیم شهرداری قطعی شد دست هایی به کار افتادند تا برای دوستان و یاران خود رای جمع بکنند و چون دوستان حیدری احتمال می دادند در کمیته تشخیص اهلیت حضور داشته باشم شماره همراه حقیر را در اختیار وی قرار داده بودند. او در اولین تماس تلفنی حرف های بسیار زیبا،دلنشین،و قابل قبول زد. این که به قصد خدمت در فوتبال اردبیل قدم پیش گذاشته ، این که عمرش را در فوتبال گذرانده است و به تمامی رمز و رموز مدیریت در دنیای فوتبال آشنایی دارد، این که از حضور در اردبیل برای خودش کیسه ای ندوخته است و حرف های زیادی که حتما خود حیدری نیز به یاد دارد.
او با این تماس گرفتن ها می خواست بگوید چنانچه برای حضور در جلسه کمیته اهلیت دعوت شوم به نفع او رای بدهم. البته نگارنده این سطور فقط در آخرین جلسه این کمیته حضور پیدا کرد و اکثر حرف هایی که در آن جلسه زد و شرایطی را که متقبل شد متاسفانه با گذشت اندکی، از عمل به آنها خودداری نمود که درخواست واگذاری سفته به جای ضمانت نامه بانگی از مهم ترین آنها می باشد.
از اولین روزهای فعالیت حیدری ، وعده دادن ها و عمل نکردن ها آغاز شد. اعضایی از آن کمیته و خود حیدری که در پشت پرده با برخی از مسؤولین به توافقاتی دست یافته و نتایج جلسات محرمانه را به اعضای کمیته اعلام نکردند خیانتی آشکار به فوتبال و اعضای کمیته روا داشتند و مسلما آنها باید دلایل رفتارهای دوگانه خود را در اختیار افکار عمومی قرار بدهند.
عدم رفتار صادقانه و اصولی بر مبنای مناسبات صحیح و قابل قبول در همان ماه اول از تحویل گرفتن تیم آغاز شد.
آقای حیدری اگر در خلوت خود فکر نمایید حتما با مطالب این نوشته موافق خواهید بود. هر روز نقشه و طرحی نو و هر هفته وعده ای جدید و هر ماه عدم پایبندی به تعهدها و قرارها ، اعتبار شما را در پیش ورزشی ها و فوتبالی های اردبیل خدشه دار نمود.
این چه سیاستی است که در پیش گرفته اید، همه مشکلات و نارسایی ها را متوجه دست های پشت پرده، عوامل نامریی، از ما بهتران و فیاض صادقی می کنید. اگر شما به درستی به تعهدات عمل می کردید و هر چیز در جای خودش قرار می گرفت، صادقی ها و دست های پشت پرده چه می توانستند انجام بدهند؟
هر بار که قولی دادید و نتوانستید به آن عمل کنید صادقی را علم کردید و همه کاسه کوزه ها و عملی نشدن وعده ها را به وی نسبت دادید.
فکر نکنید که در این نوشته از صادقی حمایت می شود. مشکلات شما با وی ربطی به من هوادار ندارد ولی از این که تا به سدی در ارتباط با عمل به وعده ها برمی خورید جمعی که در راس آنها صادقی است در سیبل انتقادات شما قرار گرفته و آنها را متهم اصلی در مشکلات به وجود آمده تلقی می کنید.
راستی شما آن قدر صادقی را بزرگ کرده اید که می ترسیم او هم به خود بقبولاند که می تواند در ورزش اردبیل فردی تاثیر گذار باشد. نه آقای حیدری چنین چیزی واقعیت ندارد. شما حق و حقوق اعضای تیم و دیگران مرتبط با تیم را پرداخت نمایید نه تنها صادقی بلکه دهها مثل صادقی نمی توانند در روند تیم شما کوچک ترین اثری منفی و بازدارنده داشته باشند.
شما که در فایل های صوتی خود تقصیر عدم پرداخت پول های تعهد شده را به زمین و زمان نسبت می دهید چرا یک بار هم که شده صادقانه نمی گویید که تا شما به شما کمک نشود توان انجام این کار را ندارید. آیا بر زبان راندن چنین جمله ای خیلی سنگین است و نمی توان آن را عملی کرد؟
آقای حیدری حداقل به خود نگارنده این سطور در آخرین تماس ها اطمینان دادید که شروع تمرین 25 آبان ماه همراه با پرداخت 25 درصد از قرارداد بازیکنان قدیمی و 10 درصد از بازیکنان جدید خواهد بود. اگر یادت باشد دو بار اینمطلب را برای اطمینان بیشتر تکرار کردم و با قاطعیت گفتید که پول آماده است. از چهار ماه پیش مدام شنیده می شود که پول آماده است حال این پول کجا و در کدام حساب بوده و با چه طلسم شده است غیر از خود شما کس دیگری نمی تواند به آن پاسخ بگوید.
آقای حیدری اگر خاطرتان باشد در چندین نوبت به شما یادآوری شد که برای تیم فوتبال برازنده نیست که بازیکنانش در هوای سرد اردبیل گرمکن نداشته باشند و پیراهن آستین کوتاه بپوشند و گفتید که گرمکن ها آماده است و تحویل تیم خواهد شد!!!
اگر پول آماده است و اگر گرمکن و پیراهن های آستین بلند تهیه شده است چرا به تیم تحویل نداده اید؟ اگر چنانچه مدعی هستید شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است چرا همچنان اصرار بر ماندن و مدیر عاملی دارید؟
آقای حیدری در علوم ارتباطات بحثی مطرح است تحت عنوان ارتباط کلامی. باید اعتراف کنم در برقراری ارتباط کلامی استادی ورزیده و آدمی توانا هستید و در سایه همین قدرت است که تا به امروز علی رغم این همه مشکلات و بدقولی ها در اردبیل دوام آورده اید و همچنان برای ماندن پافشاری کرده و اصرار می ورزید.
مطالب مطرح شده در این نوشته را به دل نگیرید. همه واقعیت ها و حقایقی هستند که یادآوری آنها در مقطع فعلی لازم و ضروری به نظر می رسید. آقای حیدری بهترین تصمیم برای شما انصراف از تیم داری در اردبیل است . همان کاری که یک بار برای تحت فشار قرار دادن شورا به طور صوری انجام دادید و در کم تر از 24 ساعت بیانیه را پس گرفتید ولی این بار بروید و دیگر برای تیم داری در اردبیل فکر نکنید.
همان طوری که در سطور بالا اشاره شد جامعه ورزشی استان اعتماد خود به شما را ار دست داده است و شما دل خودتان را به وعده های برخی از مسؤولان خوش نکنید چون تجربه نشان داده این قبیل حضرات به قول های خود پایبند نیستند.
آقای حیدری شما که امکانات کافی و بنیه مالی برای هزینه کردن نداشتید چرا در اردبیل به فکر تیم داری افتادید؟ اگر اقدام به موقع، مناسب و عاقلانه انجام ندهید مطمین باشید که در آینده آه تماشاگران صادق فوتبال دامن شما را خواهد گرفت.
آقای حیدری می توانید بر علیه من بیانیه صادر کرده و حرف بزنید ولی بدانید این حرف ها از سر دلسوزی و علاقه به تو و فوتبال اردبیل زده شد. خودتان را از این بیشتر در اذهان و افکار عمومی در مظان اتهام قرار ندهید. تیم با وضعیتی که دارد مسافر دسته سوم است. با ندانم کاری شما و برخی از مسؤولان بلایی بر سر تیم محبوب اردبیلی ها آمد که در تازریخ ورزش این دیار ماندنی خواهد شد. این جملات با توجه به احساس مسؤولیت بر زبان جاری شد تا شما در مورد آنها چگونه فکر کرده و تصمیم گیری نمایید.
وصال او ز عمر جاودان به
خداوندا مرا آن ده که آن به
جوانا سر متاب از پند پیران
که رای پیر از بخت جوان به