1

شکست عقاب سبلان و اقدام بحث برانگیز سرمربی تیم

تیم والیبال عقاب سبلان در اولین هفته از دور برگشت رقابت های لیگ دسته یک، شکست دیگری را در اردبیل متحمل شد.
این مسابقه در ورزشگاه زیابای شش هزارنفری رضازاده و در میان تشویق بی امان تماشاگران اردبیلی برگزار شد. علی رغم اعلام مسرولین تیم مبنی بر به خدمت گرفتن سه بازیکن جدید، این دیدار نیز چنگی به دل نزد و عقاب سبلان در دام تیم میهمان گرفتار شد و نتیجه بازی را واگذار نمود.
جدای از شکست و برطرف نشدن ضعف های آشکار تیم از جمله توپ گیری ضعیف آن، حرکت سرمربی تیم در ست چهارم مبنی بر بیرون کشیدن تیم در جریان بازی در اعتراض به داوری سؤال بر انگیز بود.
این گونه حرکات در ورزش و دنیای حرفه ای ، محلی از اعراب ندارد. روش های منسوخ و فراموش شده ای هستند که عمل به آن حتی برای چند ثانیه نیز نمی تواند مورد قبول قرار بگیرد.
وقتی یزدان پناه در ست چهارم و در حالی که نتیجه 11 بر 7 به نفع همدانی ها بود، تیم را بیرون کشید به یاد بازی ها و جریان های حاکم بر ورزش در سی چهل سال گذشته افتادم که معمولا وقوع چنین اتفاقاتی امری عادی محسوب می شد. ولی آیا امروز در جریان برگزاری لیگ دسته یک باشگاه ها که مدعی حرفه ای بودن آن نیز هستیم، دست به دامن روش های چهل سال قبل زدن می تواند امری پسندیده باشد؟
لیگ حرفه ای مقررات و آیین نامه ها و قوانین خاص خودش را دارد. اقدام به عملی که می تواند در صورت گزارش داوران و نماینده فدراسیون جریمه سنگینی برای تیم به دنبال داشته باشد با چه هدفی صورت پذیرفت؟
برد و باخت در ورزش امری طبیعی و مرسوم است. به جای ایجاد اختلال در روند مسابقه بیاییم نقاط ضعف تیم را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آنها با برنامه اقدام کرده و تیمی شایسته را در میدان رقابت ها داشته باشیم. تیمی که خوب بازی کند و حریف را سردرگم کرده، پیروزی را در آغوش بکشد ، دیگر نیازی به تکرار رفتارهای قدیمی و غیر قابل قبول نخواهد داشت.